Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lavkarbo-oppskrift på rømmegrøt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-09, 11:21   #1
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Lavkarbo-oppskrift på rømmegrøt

Noen som har en som garantert er god ? Fikk så lyst på...

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 11:35   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrift på rømmegrøt

Rømme, fløte og nestargel til den er passe tykk. Litt salt.

Like mye rømme og fløte sånn ca blir bra.

  Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 11:41   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrift på rømmegrøt

Her er en hel tråd med oppskrifter og tips.

http://forum.lavkarbo.no/showthread....=r%F8mmegr%F8t

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 11:55   #4
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrift på rømmegrøt

nestargel ???

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Rømme, fløte og nestargel til den er passe tykk. Litt salt.

Like mye rømme og fløte sånn ca blir bra.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 11:56   #5
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrift på rømmegrøt

Tusen takk til dere begge
Da skal det prøves. Iset- har du prøvd den med Johannes......-det har jeg i hus, og lurer på om jeg skal teste den..

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 11:56   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrift på rømmegrøt

Det er fortykningsmiddel uten karbo. Det er det samme som johannesbrødkjernemel hvis du har det. Nestargel får du på apoteket, jbkm på helsekosten.

  Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 11:56   #7
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.321
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrift på rømmegrøt

Nestargel er Nestlé sin versjon av johannesbrødkjernemel. Trur eg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 11:57   #8
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrift på rømmegrøt

Så da kan jeg brukde johannesbrødkjernemel i stedet, eller ?
Hva er forskjellen på disse to ? Smak ?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er fortykningsmiddel uten karbo. Det er det samme som johannesbrødkjernemel hvis du har det. Nestargel får du på apoteket, jbkm på helsekosten.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 11:58   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrift på rømmegrøt

Du kan bare bruke jbkm isteden - det er akkurat det samme.

  Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 11:59   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrift på rømmegrøt

Tror ikke det er forskjell på de to. Jeg har kun brukt JBKM siden Nestargel kun fås på apotek og ofte må bestilles inn, brukte det som antigulpemiddel til vesla.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 12:01   #11
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrift på rømmegrøt

Har dere smakt den oppskriften på lavkarbo, eller er det bedre å ta smilefjes sin ? (Har ikke sett enda om de er like)
Ville dere ha servert det til gjester, eller skal jeg kjøpe ferdig vanlig til de, og bare lage slik til meg ?
Sorry mye mas -er helt ny på dette.....

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 12:02   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrift på rømmegrøt

Jeg bruker bege deler, alt etter hva jeg får tak i.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 12:02   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrift på rømmegrøt

Det er antigulpemiddel ja. Jeg stusset litt da jeg skulle lage mat med det.
Helsekosten her var alltid tomme for jbkm, derfor fant jeg ut at det var greiere med nestargel.

  Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 12:03   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrift på rømmegrøt

Jeg fant min på lavkarbo egentlig jeg altså. Også sleiver jeg i vei som jeg alltid gjør også endte det med sånn ca dette. Den på lavkarbo er typisk mye mer nøyaktig og gjennomtenkt enn alt jeg kommer med når det gjelder mat. :tilstår:

  Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 12:03   #15
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrift på rømmegrøt

Heisann- NÅ må vi snart få til et treff, og så kan du jo samtidig lære meg litt om lavkarbo Har du forresten tid på mandag ?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg bruker bege deler, alt etter hva jeg får tak i.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 12:04   #16
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrift på rømmegrøt

som å høre om meg selv....

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg fant min på lavkarbo egentlig jeg altså. Også sleiver jeg i vei som jeg alltid gjør også endte det med sånn ca dette. Den på lavkarbo er typisk mye mer nøyaktig og gjennomtenkt enn alt jeg kommer med når det gjelder mat. :tilstår:

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 12:13   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrift på rømmegrøt

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Heisann- NÅ må vi snart få til et treff, og så kan du jo samtidig lære meg litt om lavkarbo Har du forresten tid på mandag ?

Mandag kan jeg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no