Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal jeg servere i morgen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-09, 18:54   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal jeg servere i morgen?

Jeg er litt tom for matinspirasjon akkurat nå.

Jeg trenger en tre-rettersmeny til i morgen.

• Maten skal ikke ta alt for lang tid å gjøre
  • Ikke grillmat
  • Ikke meksikansk mat (da gjestene er fra Mexico)
  • Ikke sammenblandet mat, dvs jeg som spiser lavkarbo skal kunne la være å spise ting med pasta, poteter, ris eller for mye mel
  • Det skal være godt!
Noen forslag?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 18:56   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere i morgen?

Ikke norsk taco-kit da altså? Glitters parmesankylling er alltid god, og du kan jo servere den med masse grønn salat og potetbåter (og la være å spise potetbåtene).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 18:56   #3
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Forrett: bruschetta
Hovedrett: kylling med spekeskinke, en god salat og noe tilbehør
Dessert: frukt & is/krem/nøtter

Gammel 21-08-09, 19:01   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Røkelaks rullet sammen med litt remoulade og sennep i en lefse. Du kan ha littebitt hvitløk i remouladen også. Og en kvist dill inni hvis du vil. Del lefsen i to med et skrått snitt, legg rullene pent med 1/2 kokt egg i midten.

Kyllingfilet med ost inni og sprøstekt bacon oppå med salat.

Bær og krem.

Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 19:06   #5
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

*Sikler over smilefjes sitt forslag*

Ellers kan jeg foreslå varme brownies med vaniljeis og en dæsj lune skogsbær på toppen til dessert!

Gammel 21-08-09, 19:06   #6
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og dette begynner du å tenke på nå??? Hadde vært planlagt nesten ei uke før hvis det hadde vært meg
Forretter: Tortillalefse med spekeskinke og snøfrisk. Asparges med spekeskinke.
Hovedrett: Biff av svin eller lignende.
Dessert: Sjokolademousse med bær.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 19:11   #7
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Forrett:

Melon og spekeskinke

Forslag til hovedrett:

Kyllinggryte

2 stk løk
2 stk hvitløk
2 cm ingefær, skrelt
2 ts karri
2 ts cayennepepper
2 ts kumin
1 bk kokosmelk
1 kylling, i seks biter
3 stk tomatbokser
100 g cashewnøtter
4 ss yoghurt naturell
4 ss frisk koriander
4 ss smør, til steking
Skjær to løk i skiver, hakk hvitløk og ingefær. Stek løk, hvitløk og ingefær i fem minutter på middels varme. Pass på å ikke svi hvitløken.
Ha på karri, cayennepepper og kumin og stek videre i to minutter. Ha i kyllingbitene og vend dem godt rundt. Ha i tomater og kokosmelk. La det koke i 40 minutter.
Ha i cashewnøtter, yoghurt, server med ris og ha på litt frisk koriander.

Jeg pleier å doble kyllingmengden og servere med Nan brød.

Dessert:
Is med lune bær

Alt dette lager seg nesten helt selv, og bortsett fra koketiden tar det ikke mye tid.

Gammel 21-08-09, 19:12   #8
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Forrett: Honningmelon og spekeskinke
Hovedrett: Glitters parmesankylling med stekte poteter og grønn salat ved siden av
Dessert: Tiramisu

Gammel 21-08-09, 19:14   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Og dette begynner du å tenke på nå??? Hadde vært planlagt nesten ei uke før hvis det hadde vært meg

Jeg liker å ta slike ting på sparket, jeg skal jo ikke handle for senere i dag (kl er bare litt etter 13 her) eller i morgen, uansett. Vi inviterte dem i går. Det trenger ikke å være så høytidlig, bare litt god mat rundt et middagsbord med mye prat. Eventuelt så hopper jeg over forrett, men jeg er egentlig veldig glad i forrett så jeg har lyst på det. Avokado med creme fraiche, rødløk og rogn (små) var lenge lenge siden jeg serverte.

Tusen takk for tips så langt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:06.