Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gardiner til dette rommet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-09, 13:12   #1
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Gardiner til dette rommet?

Lurer på hvordan jeg skal gjøre med gardiner på soverommet på bildet under. Tenker særlig på type gardiner, oppheng, osv. Har noen ideer, men vil gjerne høre deres innspill først

Det er altså et stort vindu som er ca 140 høyt, og et mindre og avlangt vindu som er ca 60 cm høyt. Begge vinduene er vel ca 50-60 cm opp fra gulvet vil jeg tro.

Og jada... vi skal ha vinduskarmer og lister rundt vinduene, og rommet skal males fra gulv til tak.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg vinduer.jpg (26,9 KB, 50 visninger)

Sist redigert av Malus : 18-08-09 kl 13:22.
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 13:19   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner til dette rommet?

Jeg ser automatisk for meg florlette, hvite gardiner i slike gamle hus - men det er kanskje fantasiløst.

Gammel 18-08-09, 13:31   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker heklede blondegardiner.

Men panelgardiner kan også bli fint - jeg ville likevel valgt å ha dem lyse.

Siste alternativ er ingen gardiner, noe jeg antakelig hadde gått for siden jeg ikke liker gardiner.

Gammel 18-08-09, 13:39   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om det er soverom som skal brukes så ville jeg kanskje valgt lyse/hvite gardiner, men med lystett rullegardin under... om rommet skal være mørkt når man sover.
Jeg liker heller litt løse lette gardiner enn panellengder.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 13:41   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

panelgardiner passer ikke her. Skal du ha panelgardiner bør du i det minste ha vinduer helt ned til gulvet.

En type gardiner jeg har fått litt sansen for er helt glatte kapper kun øverst i et kult stoff, så kan en ha rullgardin under.

Kommer vel litt an på uttrykket du vil ha, om du går for landlig og romantisk så høres flortynt, blonder, lyst osv bra ut.

Gammel 18-08-09, 16:37   #6
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Dulter på Nessie. Florlette, hvite gardiner, gjerne med knyteoppheng, og lystett rullgardin under. Evt. florlett liftgardin på det avlange, hvis det er nærmere gulvet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.