Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilket frukttre vil trives med ekstremt god drenering?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-09, 20:57   #1
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Hvilket frukttre vil trives med ekstremt god drenering?

Jeg vil plante et frukttre i hagen, men innbiller meg at det kan bli vanskelig å finne noe som vil trives godt hos oss. Vi har en tomt som delvis ble sprengt i stykker ifm husbyggingen, og den aktuelle hagen er etablert på oppfyllte steinmasser. Oppå der er det et lag leire og så matjord.

Gresset gror fint, en brudespirea ser ut til å trives, mens en ripsbuks ikke ser ut til å ha det bra i det hele tatt.

Finnes det frukttrær som vil sette pris på særdeles god drenering, slik vi i praksis har, på tross av leirelaget som skal hindre at alt renner unna? Takknemlig for andres erfaring, tips om type tre eller eventuelt spikern i kista for prosjektet.

Gammel 18-08-09, 19:45   #2
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket frukttre vil trives med ekstremt god drenering?

Vi har både Victoria-plommer og epletrær på en meget veldrenert tomt. Det blir plommer og epler her ihvertfall.
Hvis du er i tvil ville jeg hørt med et hagesenter eller en gartner før du planter noe. Lykke til!

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.