|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Dere som er kjent i OsloJeg skal bo på Romsås i neste uke, og på tirsdag må jeg komme meg til Frogner fordi jeg skal opereres på Aleris den dagen. Er det greit å komme seg dit med buss/bane? Taxi er jo greiest, men det er vel svinedyrt (hva koster det?). Må jeg gå et stykke fra holdeplassen og frem til sykehuset? Jeg ser for meg et mareritt fordi jeg må møte fastende på formiddagen og da jeg er vektoperert blir jeg skikkelig uvel og svimmel etter et par timer uten mat om morgenen. Heldigvis har jeg ledsager med (ei venninne), hun får heller bære meg til sykehuset om jeg skulle svime av.
![]() |
#2 |
Peppy!
|
![]() Sv: Dere som er kjent i OsloPå trafikanten kan du taste inn adressene du skal til, og får kjappeste reiserute. Det går jo t-bane fra Romsås til Majorstuen, men det er et stykke å gå fra Majorstuen til Aleris, så det kan jo tenkes det går en buss som er mer praktisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Dere som er kjent i OsloT-bane til National og så bytte til 31-bussen vil jeg tro. Ta den til Frogner kirke, da er det type maks 100 meter å rusle til Aleris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Dere som er kjent i Oslo
Enig. Du kan enten ta trikk nr 13 eller buss nr 31 fra National. Begge har omtrent samme holdeplass, og stopper samme avstand fra Aleris, bare i hver sin retning. Bussen bruker seks minutter til Frogner kirke, trikken bruker 4 minutter til Skillebekk.
![]() |
#5 |
I mål
|
Enig igjen. Og taxi er dyrt. Sikkert 400-500? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Dere som er kjent i OsloFlott, tusen takk. Men koster det ikke mer enn 4-500,- kroner? Jeg og ei venninne betalte 200,- kroner fra Oslo S til Aleris en gang. Det jeg kan gjøre er jo å ta banen til sentrum og så ta taxi derfra, så slipper jeg å tenke, hehe. Jeg er redd for å bli ekstremt dårlig før jeg kommer frem.
![]() |
#7 |
I mål
|
Tja, jeg vet ikke, men du kommer et stykke for 500 kroner, også i hovedstaden. Avhenger av trafikk og slikt. Men jeg ville gått for bane og buss/trikk, det er veldig enkelt altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
intro
|
![]() Sv: Dere som er kjent i OsloJeg anbefaler også T-banen. I rushtrafikken kan det være raskere enn taxi over en såpass stor avstand. Jeg bor ved samme T-banelinje som Romsås, og vi har to avganger i kvarteret.
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Dere som er kjent i OsloFlott, da tar jeg banen fra Romsås og ser om jeg finner bussen ved Nationalteateret. Jeg tastet inn alt på trafikanten og fikk derimot buss 30 frem, ikke 31? Må ha gjort noe feil, sikkert. Huff jeg er så redd for å komme for sent, men jeg reiser bare ekstremt tidlig hjemmefra så går det greit.
![]() |
#11 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Dere som er kjent i Oslo30 og 31 kjører parallellt på strekka National-Frogner kirke, samme hvilken du tar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dere som er kjent i OsloJeg har vært på Aleris. Trikk nr 13 stopper like i nærheten. Den går fra Nationalteateret. Så jeg ville tatt banen til National og så trikken derfra. Trafikanten.no er genial, så du kan jo bare legge inn reiseruta der.
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Dere som er kjent i OsloAh. Adressen er Fredrik Stangs gt. 11-13.
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Tusen takk! Jeg har kun tatt trikk en eneste gang, tror jeg. Man får kjøpt billett på trikken, sant? Og på bussen? Jeg trenger ikke noe dagskort-greier, for jeg skal bare ta bussen/banen til Aleris og så blir jeg kjørt der jeg skal de neste dagene.
![]() |
#17 |
I mål
|
![]() Sv: Dere som er kjent i OsloDu bør kjøpe billett på t-banestoppet før du tar t-banen. Altså på Romsås. Eller på Narvesen, hvis det er en slik der. Så stempler du den FØR du går på t-banen. Og da får du overgang til buss og trikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
Du kjøper billett på banen som varer en time, så du trenger ikke kjøpe noen ny på trikken. Det billigste er vel å kjøpe et flexikort hvis du skal være i byen noen dager. Det er nemlig MYE dyrere å kjøpe billett på trikken enn å ha billett på forhånd (til hjemreisen).
![]() |
![]() |
#20 |
I mål
|
Ja, og på banen får du ikke kjøpt billett. Så du må uansett skaffe deg OG stemple billett før du drar fra Romsås. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|