|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Kamp mot FRP? Eller svada?Jeg tror grunnen til at FRP får så stor oppslutning, er at de sier noe om verdier som blir riktig for de enkelte på en slik måte at de alle forstår budskapet. Da blir det logisk nok mange som stemmer på partiet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Kamp mot FRP? Eller svada?Jeg synes for min del at FrPs politikk er uforståelig og komplisert. De skifter mening konstant, og har ingen overordnet ideologi, virker det som. At "folk flest" skjønner mer av dette enn meg, får stå for deres regning.
![]() |
#3 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Kamp mot FRP? Eller svada?
Kan det formuleres noe enklere enn "å bruke mer av oljepengene vil føre til høyere rente"? Hvor banalt må det formuleres, i så fall? "Hvis dere vil ha billigere bensin og mindre skatt og likevel bedre helsevesen og eldreomsorg, så kommer lånet deres til å bli så dyrt at vinninga går opp i spinninga"?
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kamp mot FRP? Eller svada?Man bør alltid tilstrebe å snakke på en slik måte at det kan forstås av de som budskapet er rettet mot, og mange politikere behersker ikke denne kunsten godt nok. På den andre siden finnes det faktisk en hel rekke ting som er så kompliserte at det ikke er mulig å si noe særlig fornuftig om dem på en så enkel måte at det er tilstrekkelig med et to minutters innslag på radio. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Live and let live
|
Og der kommer du med samme fornærmelsen selv.
![]() |
#6 |
Live and let live
|
Ja, det er det jeg mener også. Det er utrolig vanskelig å forenkle uten at det blir både feil og dumt. Men det er kanskje mulig at noen kan jobbe med å forenkle overskriftene slik at de kan være enkle, men samtidig romme mye?
![]() |
|
|