Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Sy om body til genser?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-09, 14:16   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sy om body til genser?

Jeg er en sånn som kjøper på salg. Derfor har knerten fullt av ullbodyer som jeg kjøpte i våres. Men; knerten bruker ikke body lenger for han driver med pottetrening (forferdelig upraktisk med body når man er to år og skal på potte).

Er det noen som har sydd om bodyer til gensere? Jeg har symaskin og kan sy bittelitt, men er dette noe man gjør? Hvis ja; er det noe spesielt jeg må tenke på (hvor man klipper osv)?

Gammel 17-11-09, 14:47   #2
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sy om body til genser?

Lar seg helt sikkert gjøre (har ikke prøvd). Jeg ville ha klipt rett av, kastet over med sikksaksøm, og lagd en innbrett og sydd rettsøm. Du kan jo måle på en ulltrøye som er passe lang, for å finne lengden du ønske rferdig brettet opp.

Gammel 17-11-09, 15:03   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enkeltpenkelt. Klipp av så langt nede som mulig og kast over sårkanten og brett inn. Jo bredere fald, jo mer stabil blir den. Kanskje 3-4 cm? Sy en stikning. Hvis det er elastisk stoff bør du sy med en elastisk rettsøm - rettsøm med ørlite sikksakk.

Gammel 17-11-09, 15:13   #4
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gjort det med ullbodyer som har blitt for korte. Klippet av rett over beinskjæringen, kastet over sårkanten, brettet opp en passe kant (ikke så mye som 3-4 cm, for da ble resultattrøyen litt kort) og sydd med elastisk rettsøm.

Gammel 23-11-09, 22:57   #5
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er en sånn som kjøper på salg. Derfor har knerten fullt av ullbodyer som jeg kjøpte i våres. Men; knerten bruker ikke body lenger for han driver med pottetrening (forferdelig upraktisk med body når man er to år og skal på potte).

Ikke svar på det du spør om, men ville bare tipse om at det kan gå greitt med body og pottetrening også. Man tar og knepper en av knappene som egentlig som skal kneppes i skrittet over skuldra i stedet. Slik holder bodyen seg unna potta.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 23:14   #6
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nesten. Jeg har kommet så langt at jeg har kjøpt inn ribbestoff og tråd. Mulig jeg faktisk får sydd om 2 uker for da kommer moren min på besøk og hun kan sikkert hjelpe meg.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 17:21   #7
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg har forlenget levetiden på noen bodyer på flere forskjellige måter.
Du kan se dem på bloggen min under redesign. Bla nedover for det er mange forslag og trinn for trinn forklaringer, noen med bilder underveis også.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.