Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Markerer dere valgdagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-09, 00:04   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Markerer dere valgdagen?

Gjør dere noe spesielt ut av valgdagen, i tillegg til å stemme?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 00:06   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Markerer dere valgdagen?

Nei, det ville vært merkelig.

Gammel 02-09-09, 00:06   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niks.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 00:06   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, skal man det? Vi stemmer altså, men ikke noe mer enn det.

Gammel 02-09-09, 00:07   #5
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, det ville vært merkelig.

Hvorfor det?

Gammel 02-09-09, 00:13   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Hvorfor det?

Hvorfor det ville vært merkelig for meg?

Gammel 02-09-09, 00:13   #7
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hvorfor det ville vært merkelig for meg?

Ja?

Gammel 02-09-09, 00:15   #8
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Jeg har ikke forventning om at noen gjør noe spesielt, men jeg spør fordi jeg ble sittende og filosofere over at det er en stor ting å stemme egentlig. Vi bor i et demokratisk land der det er bortimot en selvfølgelighet at det ikke er utbredt med valgfusk. De fleste av oss opplever å ha fornuftige partier å stemme på. Valgdagen er den dagen der "alle" skal mobiliseres for å bestemme hvem som skal føre an; prioritere og beslutte små og store saker som får innvirkning på dagliglivet til de fleste av oss minst fire år fremover.

Jeg tror jeg i det minste finner frem flagget jeg også.

Gammel 02-09-09, 00:17   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Fordi det er totalt uinteressant å gjøre noe, å kaste bort tid på sånt. Politikk er et nødvendig onde, ikke noe jeg er interessert i å feire.

Gammel 02-09-09, 00:24   #10
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Jeg ser at vi vurderer symbolikken i det å gå til valgurnene helt forskjellig, Sitron. Da forstår jeg at en markering blir merkelig for deg.

Gammel 02-09-09, 00:46   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi markerer den vel helst med å stemme, samt å mobbe hverandre for valg av parti.

Men jeg liker å ta med ungene til valglokalet når jeg stemmer; det er en god anledning til å snakke om valg, styresett og demokrati med dem. (Ja, også drive litt skikkelig propaganda for ønsket politisk retning, så klart. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 08:43   #12
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi gjør ikke annet enn at vi tar med ungene å stemme.
Sist valg forhåndstemte jeg og jeg følte meg skikkelig snytt på valgdagen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 08:44   #13
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi markerer den vel helst med å stemme, samt å mobbe hverandre for valg av parti.

Men jeg liker å ta med ungene til valglokalet når jeg stemmer; det er en god anledning til å snakke om valg, styresett og demokrati med dem. (Ja, også drive litt skikkelig propaganda for ønsket politisk retning, så klart. )

Hehe nettopp. Jeg liker forresten også å ta med barna til valglokalet. I år passer det ekstra bra fordi vi skal stemme på skolen til storesøster.

Også liker jeg godt å ta et glass vin, siden det er forbundt å selge alkohol denne dagen.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 08:54   #14
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Marker ikke noe, men kommer til å ta med barna til stemmelokalet. (Nå skal det sies at de må være med da siden barnehage og skole/SFO er stengt.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 08:54   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tar som regel med ungene og stemmer. Og jeg liker å snakke med dem om valg og demokrati sånn mens vi har sjansen. På kvelden pleier jeg å se på Heljesen snakke om tall i CSI-aktige omgivelser på nrk. Gjerne med et glass vin.

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 09:05   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nei, vi pleier ikke gjøre noe annet enn å stemme, og ja, det året jeg måtte forhåndsstemme (pga flytting) følte jeg meg litt snytt på valgdagen.

Jeg pleide være med mamma og pappa når de skulle stemme, og kommer til å ta med guttungen når vi skal stemme. I år skjønnerhan jo nada av det da, men, kan likegodt få det inn med morsmelka, så og si...

Vel, jo, vi gjør en ting til, jeg elsker å følge med på valgsendingene på nrk...elsker statistikken, rett og slett.

Gammel 02-09-09, 09:06   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har ikke falt meg inn engang.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 09:07   #18
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, men vi følger litt mer med på tv.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 09:11   #19
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde det ikke vært for at flagglinen er bortevekke, så skulle jeg glatt ha flagget.
Ellers blir det vel å ta med seg poden til stemmelokalet og sånnt, dersom jeg ikke forhåndstemmer da. Jeg orker ikke helt køen og det dårlige systemet på den skolen vi skal stemme på. Dessuten er det så mange FRP-ere der.

Gammel 02-09-09, 09:13   #20
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi markerer vel ikke noe spesielt? Snakke om partier, valg og demokrati gjør vi veldig ofte etter at valgkampen startet, vi gjør vel ikke noe annet på selve dagen. Jeg har forhåndsstemt, men det er mulig helten kommer til å stemme på selve dagen. Da blir kanskje jentene med.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.