|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#8 |
Vaklende
|
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?Jeg har ikke forventning om at noen gjør noe spesielt, men jeg spør fordi jeg ble sittende og filosofere over at det er en stor ting å stemme egentlig. Vi bor i et demokratisk land der det er bortimot en selvfølgelighet at det ikke er utbredt med valgfusk. De fleste av oss opplever å ha fornuftige partier å stemme på. Valgdagen er den dagen der "alle" skal mobiliseres for å bestemme hvem som skal føre an; prioritere og beslutte små og store saker som får innvirkning på dagliglivet til de fleste av oss minst fire år fremover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?Fordi det er totalt uinteressant å gjøre noe, å kaste bort tid på sånt. Politikk er et nødvendig onde, ikke noe jeg er interessert i å feire.
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?Vi markerer den vel helst med å stemme, samt å mobbe hverandre for valg av parti. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?Vi gjør ikke annet enn at vi tar med ungene å stemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?
Hehe nettopp. Jeg liker forresten også å ta med barna til valglokalet. I år passer det ekstra bra fordi vi skal stemme på skolen til storesøster.
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?Jeg tar som regel med ungene og stemmer. Og jeg liker å snakke med dem om valg og demokrati sånn mens vi har sjansen. På kvelden pleier jeg å se på Heljesen snakke om tall i CSI-aktige omgivelser på nrk. Gjerne med et glass vin. |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?Nei, vi pleier ikke gjøre noe annet enn å stemme, og ja, det året jeg måtte forhåndsstemme (pga flytting) følte jeg meg litt snytt på valgdagen.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?Det har ikke falt meg inn engang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?Nei, men vi følger litt mer med på tv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?Hadde det ikke vært for at flagglinen er bortevekke, så skulle jeg glatt ha flagget.
![]() |
#20 |
frakoblet
|
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?Nei, vi markerer vel ikke noe spesielt? Snakke om partier, valg og demokrati gjør vi veldig ofte etter at valgkampen startet, vi gjør vel ikke noe annet på selve dagen. Jeg har forhåndsstemt, men det er mulig helten kommer til å stemme på selve dagen. Da blir kanskje jentene med.
![]() |
|
|