|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Proteinpulver til ungene?*slettet*
05 og 07 Sist redigert av Elise : 05-11-14 kl 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Proteinpulver til ungene?Jeg har litt proteinpulver i smoothien til vesla, hun er fem. Da fungerer det som et supert mellommåltid. Jeg bruker også litt oljer oppi, som udos choice.
![]() |
![]() |
#3 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Proteinpulver til ungene?Her lages det milkshake på proteinpulver når det spises minimalt med mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute av drift
![]() Sv: Proteinpulver til ungene?Ok, så jeg lider bare av litt fremmedfrykt?
![]() |
#6 |
Ute av drift
![]() Sv: Proteinpulver til ungene?*slettet*
05 og 07 Sist redigert av Elise : 05-11-14 kl 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Originala
|
![]() Sv: Proteinpulver til ungene?Mulig jeg er gammeldags og sær, men med mindre barna trenger næringstilskudd på grunn av sykdom skal ikke sånt på bordet her i huset. Mine barn skal ikke få inntrykk av at man kan unngå variert kost til fordel for kunstig pulver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Proteinpulver til ungene?Jeg grøsser faktisk på ryggen på tanken om å gi proteindrikk til barn. Det er så mye uggegreier i disse proteinshakene, spesielt de som selges på treningssenter. Det hadde skjedd over mitt døde og råtnende lik altså.
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Proteinpulver til ungene?
Jeg er enig i det, men er det like ille å ha litt proteinpulver i hjemmelaget smoothie? Jeg vet ikke, jeg har ikke gjort det. Men blir det det samme? Har aldri drukket noen proteinshake, så jeg aner ikke hva som er i dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Shake it out!
|
Signerer disse to.
![]() |
#13 |
Ute av drift
![]() Sv: Proteinpulver til ungene?Så morsinstinktet mitt har rett når det skriker litt i meg, ja?
![]() |
#14 |
i tåkeheimen
|
Enig og enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ute av drift
Han sier ikke at de trenger det heller, altså. De får smake av han fordi de syns det er godt.
![]() |
#16 |
Originala
|
Det er jo bra. Men jeg ville aldri risikert at barna ble vant med at man kan spise/drikke en type pulver som faktisk er ment å erstatte næringsinntak gjennom mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Mother of Dragons
|
Det kommer an på typen. De pulverene som selges på treningssentre påstår at de har vekstfremmende faktorer. Så i beste fall er det falsk reklame og det er kun vanlig proteiner. I verste fall gir man vekstfremmende faktorer til barn? I mitt hode er det ikke bra. Mitt barn hadde ikke fått det nei. Han får spise rent kjøtt i stedet.
![]() |
#18 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Proteinpulver til ungene?Det er ikke snakk om å bytte ut et variert kosthold med proteinpulver vel?
![]() |
![]() |
#20 |
Live and let live
|
![]() Sv: Proteinpulver til ungene?Jammen, hallo? Det er snakk om en liten slurk med proteiner! Jeg hadde heller hylt opp om de fikk drikke siste slurken av Cola-en. Det finnes så utrolig mye guffe som man lar ungene sine få. Sukker, godterier med alt mulig merkelig/skummelt tilsetningsstoffer, Cola, kjeks med herdet kreftfremkallende fett, chips med ikke noe særlig bra fett der heller, genmapulert mat, kjemisk sprøytede grønnsaker.
![]() |
|
|