|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan lære å lese et helt nytt språk (islandsk)?Jeg har fått en murstein av en bok på islandsk, oversatt til norsk "Naturkatastrofer på Island". Sist redigert av banana : 10-09-14 kl 12:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvordan lære å lese et helt nytt språk (islandsk)?Det er jo mye mindre krevende å venne seg til å lese et ukjent språk enn å lære seg å bruke det aktivt. Hvis jeg var deg, ville jeg tatt en rask titt på bøyningsmønstrene for substantiver og verb i islandsk, sånn at du venner deg til hvordan de ser ut – da vil du mye lettere kjenne igjen kjent ordforråd – det er mye! Og så ville jeg brukt Google Translate heftig.
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvordan lære å lese et helt nytt språk (islandsk)?Om du fikset det med nederlandsk, fikser du det med islandsk også.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan lære å lese et helt nytt språk (islandsk)?Jeg tenker også Google translate i begynnelsen. Og så har jo språket så mye til felles med norsk at du bør klare å justere meningen ved rare oversettelser?
![]() |
#5 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lære å lese et helt nytt språk (islandsk)?Jeg blir nødt til å pugge ord, antageligvis? Det er jo langt fra alle som er gjenkjennelige fra norsk. Hmm. Bøyningsmønstre, ja. Også er det dette med kasus og sånt, det fikk jeg litt info om for noen år siden og det var faktisk veldig opplysende. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|