|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Ved salg: Hva skal følge leiligheten?Det jeg mener å ha hørt, er at taklamper og skap som var i boligen under visning, skal følge boligen ved salg. Er det noen som er mer oppdatert enn meg?
![]() |
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Ved salg: Hva skal følge leiligheten?Jeg tror også at taklamper som er i boligen under visning skal følge boligen, men om man har en veldig spesiell spisestuelampe for eksempel, så kan man få megler til å opplyse på visning om at den ikke følger med. Vanlige kupler og slikt skal følge med. Vi hadde noen veldig fine kuppel-lignende lamper på kjøkken og gang og byttet ut med noen billige IKEA-plafonder før visning.
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: Ved salg: Hva skal følge leiligheten?Takk for svar, Esme! Jeg har vært inne på tanken om å pakke bort bjørkeskapene som vi har på soverommet og erstatte dem med de to billige Maxbo-skapene på gjesterommet, men det er kanskje kjipt? Garderobeskapene er ikke fastmontert. Jeg ser på den annen side at bruktmarkedet for slike ting er stort (og rimelig), så da antar jeg kanskje at det summa summarum er mer stress å bære dem ut av leiligheten.
![]() |
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Ved salg: Hva skal følge leiligheten?På www.nef.no sine sider finner du denne listen:
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Ved salg: Hva skal følge leiligheten?
Dere trenger ikke å pakke bort bjørkeskapene, det er bare å si ifra om at de ikke kommer til å følge leiligheten, tenker jeg. Men det kan dere spørre eiendomsmegleren om også.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ved salg: Hva skal følge leiligheten?Lamper trenger ikke å følge med leligheten, med mindre de veldig "fastskrudd". Dvs du tar ikke med deg lysstoffrørene i kjøkkeninredningen for eksempel. Spisestuelampen tar du selvsagt med. Ellers skal ting som er fastskrudd i vegger og tak som f.eks gardinstenger, knaggrekker etc følge med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ved salg: Hva skal følge leiligheten?Sånne "Ufo-lamper" som henger i taket pleier å følge med, spot-lamper også. Men jeg vet ikke om det er regelen at de skal følge med altså. Da vi flyttet inn i forrige leilighet hang det ufoer i nesten alle rom, og i rekkehuset nå hang det igjen både vanlige lamper, spotlamper og ufoer i hele huset, lamper i alle rom. Men de ville sikkert bare ikke ta dem med. Persienner og lameller følger selvsagt med. Rullegardiner hang på alle soverommene her, de følger vel også med automatisk.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Ved salg: Hva skal følge leiligheten?Ellers ville jeg tenkt gjennom om dere har ting dere akkurat har lagt litt penger i, og som dere da bør fjerne fordi dere vil ha det med dere videre. Som helt nye markiser til 15.000 som ingen legger merke til på en vintervisning likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det virker veldig rart, det er jo forskjellige anordninger for forskjellige TVer. Om jeg er på visning og det henge ren lyskrone i stuen så forventer jeg ikke at den kommer å henge der når man overtar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bare sær
![]() Sv: Ved salg: Hva skal følge leiligheten?Jeg har oppfattet lamperegelen som at lamper i mørke rom skal følge med. Altså rom uten vindu, som boder og noen bad. Lamper som tilhører fastmontert innredning, som lysrør under kjøkkenskap og baderomslamper. Andre kan man ta med.
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Ja, men det var det megleren sa til oss, og da vi flyttet inn hit hang veggfestet til tven igjen fra de forrige eierne. Det som er skrudd skikkelig godt fast i veggene skal visst henge igjen. Men man kan sikkert gjøre avtaler med de nye eierne om at ditt og datt ikke følger med, jeg vet ikke.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eller som oss, som var på sommervisning og ikke la merke til at det ikke var taklamper i noen av rommene.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Øyboer
![]() Sv: Ved salg: Hva skal følge leiligheten?Skap som står løst kan du ta med. skap som er listet inn osv skal stå igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Ved salg: Hva skal følge leiligheten?Her står det litt:
![]() |
#16 |
intro
|
![]() Sv: Ved salg: Hva skal følge leiligheten?Takk for gode svar! Vi har ikke akkurat mye av verdi (
![]() |
![]() |
#17 |
Sviiisj!!
|
Så lenge det ikke er noe krav om at hyller står igjen, kan jeg ikke skjønne at de gjorde noe galt. De kunne imidlertid ha opplyst om at det var mange skruehull bak hylla, når dere var på visning f.eks. Skruehull etter tidligere eiere må man faktisk bare regne med. Så får nye eiere velge om de vil sparkle over, eller henge noe annet der.
![]() |
#18 |
Har tro på forbedring
|
Det gjør de i Tyskland også.
![]() |
#19 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Ved salg: Hva skal følge leiligheten?Jeg tror dere må erstatte skapene hvis dere tar dem med, Elinblu. Mener å ha lest at det er et krav om at det skal være et visst metertall med skap i soverom for at de skal være godkjent (ett dobbeltskap i bisoverom og to i hovedsoverommet). Men det er mulig jeg er helt på viddene.
![]() |
#20 |
Etylbarbital
![]() Sv: Ved salg: Hva skal følge leiligheten?Man kan ta med hva man vil så lenge man opplyser om det. Hvis man ikke opplyser om det så kan kjøper forvente at diverse fastmontert følger med. Bokhyller regnes som fastmontert hvis de er stedbygget (dvs. at bokhyller fra Ikea som er festet i veggen ikke nødvendigvis er fastmontert).
![]() |
|
|