|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?Her får jeg alltid beskjed av vesla om at "frøken sier det ikke er lov å ha med det og det" når jeg sender med henne noe. Hun er småspist og kresen for tiden, så jeg prøver så godt jeg kan å lage fristende matpakker. IKKE loff og kaker og sånt, selvsagt, men jeg kan godt finne på å sende med en pannekake eller vaffel bakt med grovt mel og uten sukker, eller noe lavkarbo-stæsj. Hun spiser nemlig veldig lite brød. Jeg har også sendt med en karbonade i grovt hamburgerbrød, og fikk også da beskjed av vesla om at frøken hadde sagt "det er ikke lov å ha med hamburger på skolen".
![]() |
#2 |
Unik
|
![]() Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?Ikkje skule, men barnehage. Der som ungane gjekk før. Me fekk beskjed om at me måtte slutta å laga så fristande matpakker. Dei andre ungane blei så misunnelige
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?Hos oss er det ikke lov å ha med "sånt som er kjøpt fra butikken". |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?
|
![]() |
![]() |
#5 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?Skolen prøvde seg å bruke misunnelses-strategien en gang på et foreldremøte. Jeg lager ofte salater, rester av wok etc i matpakken og følte meg skikkelig tråkket på tærne. Jeg påpekte at det ikke burde være mitt eller mine barns problem at andre barn blir misunnelige. Det ble kun forbud mot nugatti og saft, men det hadde det vel uansett ikke ramlet meg inn å sende med dem.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?Vi har fått beskjed om at dei ikkje ønsker kaker og kjeks i matpakken, og ikkje tørre pakkar med nudlar, for dette skaper eit veldig rot når dei brekk det opp og deler ut til halve klassa. Elles har vi ikkje høyrt noko.
![]() |
#7 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?Vi har fått skryt fra barnehagen fordi Bonus har med seg så variterte og gode middagsrester.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Unik
|
Jepp.
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Ja, jeg hadde jo skjønt det mer om det dreide seg om snop og kjeks og loff med Nugatti og sånt. Men jeg sender jo aldri med slike ting, dette er jo helt vanlig, sunn mat. Nå kan jo ikke læreren lukte at en pannekake er uten sukker og med grovt mel da, men uansett så synes jeg det høres litt suspekt ut at hun går rundt og har oversikten over hva alle elevene har med seg i matpakken. Skal sende henne en mail.
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?Ja den ser jeg også. Nå har jeg ikke sendt med noe som er vanskelig å spise, det går nok mer på at læreren ser på karbonade i grovt brød som hamburger og tror det er junkfood.
![]() |
#13 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?Misunnelse finnes det mye av.
![]() |
#14 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?Så lenge det jeg sender med er sunt, og ikke krever ekstraarbeid for de voksne på noe vis, ser jeg ikke hvorfor barnehage/skole skal kunne diktere hva som får lov å være i matpakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
frakoblet
|
Hæ?
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?Men er du sikker på at det er læreren som sier at det ikke er lov da? Det kan jo være noen av de andre ungene som sier at det ikke er lov - og andre (småmisunnelige) barn nikker og er heeeelt enig om at det ikke er lov.
![]() |
#17 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?Det var vel strengt, Iset. Skal man først ha et prinsipp opp sunne matpakker bør man først vite hva det er. Det er ikke bare grovbrødskiver med tran, lissom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?Her er det kantine, så vi sender bare med mat om det f.eks er turdag. Da er det føringer på om tursjokolade er lov eller ikke. Ellers har jeg ikke opplevd noe innblanding fra skolen.
![]() |
#19 |
Etylbarbital
![]() Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?Jeg har ikke skolebarn, men jeg hadde ikke klart å forholde meg til noe som var muntlig overbragt. Enten må det komme noe skriftlig pålegg eller aller helst noe som har blitt stadfestet på et foreldremøte. Man kan ikke bare lage regler sånn ut av det blå, vel?
![]() |
#20 |
|
Det tenkte jeg også.
![]() |
|
|