|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Når er man "godt voksen"? | |||
20 år + |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
30 + |
3 | 2,13% |
35 + |
5 | 3,55% |
40 + |
13 | 9,22% |
45 + |
17 | 12,06% |
50 + |
55 | 39,01% |
55 + |
23 | 16,31% |
60 + |
14 | 9,93% |
65 + |
4 | 2,84% |
70 + |
1 | 0,71% |
75 + |
0 | 0% |
80 + |
1 | 0,71% |
85 + |
1 | 0,71% |
Annet/vet ikke/usikker |
4 | 2,84% |
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når er man "godt voksen"?Hva legger dere i begrepet "godt voksen" og hvor gammel mener dere man er når man har nådd denne alderen?
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?Godt voksen er før man er gammel men i god tid etter man har passert "voksen".
![]() |
#3 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?Jeg synes man kan regnes som godt voksen når man er over 30.
![]() |
#4 |
I gapestokken
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?Kanskje dette har litt å gjøre med hvor gammel man er selv? Man endrer gjerne perspektivet litt fra man er f.eks 15 til 30 år.
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?Det er sjikkli lenge til.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?Jeg synes ikke jeg er godt voksen med mine 37 år, men jeg er voksen. Mamma og pappa er godt voksne. Synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
By the Sea
|
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?Jeg tenker på 20-årene som "ung voksen", 30- & 40-årene som "voksen" og 50+ som "godt voksen". Men det er ingen absolutte overganger her, akkurat som Kirsebær sier. Jeg har en i barselgruppa mi som fikk barn da hun var 20 og hun har jeg hele tiden tenkt på som "voksen" pga. personligheten hennes, også har jeg kolleger på langt over 50 som jeg igrunnen ikke tenker "godt voksen" om fordi de er så ungdommelige og lite satt. Vurderer egentlig å la uttrykket "godt voksen" forsvinne fra vokabularet - er det noen som liker å bli kalt det?
![]() |
#8 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?Om man er godt voksen er man minst 60 i mitt hode. Mine foreldre er i 50-åra, og de passer veldig dårlig inn i kategorien godt voksne, synes jeg, uten at jeg egentlig har tenkt over hva jeg legger i det. Det må jeg kanskje komme tilbake til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?Zoë sitt svar var godt, synes jeg! Når jeg tenker meg om er ikke godt voksen et uttrykk jeg bruker selv. Som tenåring hadde jeg en hobby der alder betydde lite, og hver dag traff jeg mennesker fra 3 til 60-70. Jeg trives godt både med min yngre søsters venner og med mine foreldres venner, og synes det er interessant å snakke om andre ting med dem enn det jeg snakker om med folk på min egen alder. Jeg har også samme type arbeidsmiljø som Zoë har og trives aldeles strålende med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?Eldre er man jo pr. def etter fyllte 65 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?Minst 50 år, men jeg stemte 60 år. Synes egentlig ikke 60 år heller er noen alder, men det nærmer seg hvertfall noe.
![]() |
#13 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?55+
![]() |
#15 |
ull-lue
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?Godt voksen er til enhver tid 10 år eldre enn meg selv! :lever i fornektelse:
![]() |
#16 |
flisespikker
|
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?Jeg tenkte umiddelbart "over 45", men når jeg tenkte på folk jeg kjenner som er på den alderen, så innser jeg at jeg ikke ville karakterisere dem som godt voksne. Tror jeg ville spare den til folk som er godt over 50, altså mest som synonym til det jeg før kanskje ville kalt "middelaldrende" (som i praksis ikke er et ord jeg bruker lenger).
![]() |
#17 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?Godt voksen er ca 20 år eldre en min alder. Dvs si at da jeg var 20 var 40 godt voksen. Nå er det ikke det lengre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?For meg er "godt voksen" en slags omskriving av "gammel". Dermed er man ikke godt voksen før man er i skikkelig besteforeldrealder.
![]() |
#20 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?I mitt hode er man godt voksen i forhold til noe. Man får barn i "godt voksen alder" når man har passert 40, men 40 er langt under "godt voksen" i generelle termer. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|