Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vis meg et rundt spisebord!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-09, 11:01   #1
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vis meg et rundt spisebord!

Vi trodde egentlig at vi hadde lyst på et stort, massivt eikebord i spisestua i det nye huset, men nå som vi har vært der og tatt mål så ser vi at det blir nok mest elegant med et rundt eller ovalt bord.

Vi ønsker oss et rundt eller ovalt bord, ikke for massivt men det må se gjennomført og stilig ut. Helst med mulighet for å sette inn en ileggsplate og gjøre det stooooort.

VIs meg! (helst med hvor jeg kan få kjøpt det)

Gammel 23-09-09, 11:04   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis med et rundt spisebord!

Hva med superellipsebordet? Du får det i forskjellige farger og mange forskjellige beinvarianter. Ikke stort nok, kanskje?

http://www.fritzhansen.com/en/fritz-...e-locator.aspx

Eller, joda - det kommer i forskjellige størrelser:

Gammel 23-09-09, 11:07   #3
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Kan det utvides? Lekkert!!!

Gammel 23-09-09, 11:08   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser faktisk ut som det kan utvides på oversikten. Det ser u t som det er forskjellige utvidelsesmuligheter også, faktisk. :myser:

Denne blir kanskje i største laget, selv hos dere?

Gammel 23-09-09, 11:11   #5
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

til det nederste. Der så jeg at ellipsebordet kan utvides, ja, men koster skjorta i utvidelsesversjonen. (nesten 30k for utvidelsesbordet mot 12-15 k for det faste) Jaja, det er kanskje prisen mannen må betale for å outsource møbelkjøp til meg, med korte leveringsfrister!

Finnes det andre? Ellipsebordet må da finnes i en kopi hos en kjedebutikk?

Gammel 23-09-09, 11:51   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg et rundt spisebord!

Ellipse bør være i original. Men var det hos Hilmers Hus jeg så en variant, mon tro?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 11:56   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

IKEA hadde en elipse-kopi, men jeg vil ikke anbefale den. Jeg likte derimot et bord hos IKEA som ikke er helt rundt, men med avrundede hjørnet og stoler som passer helt inntil disse. Det var stilig og loungeaktig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 12:28   #8
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Hødnebø har dette. Ikke billig det heller, men kvaliteten er jo super!

Gammel 23-09-09, 12:30   #9
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Mio (rett over grensen til Sverige) har dette (Galaxy) som er ganske stilig, her vist med ileggsplater (ca. 10.000,-):

Og Plaine (finnes også i hvitt og valnøtt) (ca. 5000,-):

http://www.mio.se/Sortiment/Matplatser/Matbord/

Gammel 23-09-09, 13:27   #10
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Har funnet et ellipsebord fra Danerka som også er fint?

Men finner ingen norsk forhandler....

Skal sjekke Hilmers Hus. De du linket til var også fine, Salt!

Gammel 23-09-09, 13:47   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

IKEA hadde en elipse-kopi, men jeg vil ikke anbefale den. Jeg likte derimot et bord hos IKEA som ikke er helt rundt, men med avrundede hjørnet og stoler som passer helt inntil disse. Det var stilig og loungeaktig.

Ja, dette er en av de kule bordene på Ikea. VI har vurdert det som kjøkkenbord, men respatex'en lever fortsatt!

Gammel 23-09-09, 14:32   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ja, dette er en av de kule bordene på Ikea. VI har vurdert det som kjøkkenbord, men respatex'en lever fortsatt!

Si ifra når du skal bytte, så overtar vi respatexen!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 14:36   #13
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bolia har et som jeg vil ha.

Gammel 23-09-09, 14:41   #14
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Hilmers hus er svaret! De har det Rondo Ellipse-bordet, som jo vel egentlig er en kopi men allikevel slik jeg vil ha: Lurer på om ikke dette er det samme som det fra Danerka. Hva skulle man gjort uten FP?

Gammel 23-09-09, 17:58   #15
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Lekkert bord

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 18:07   #16
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Vi har dette fra Bolia:

Det kommer med en ileggsplate, og man kan kjøpe til enda en.

Gammel 23-09-09, 19:00   #17
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

nå blir jeg forvirret igjen. Ellernei, jeg tror vi går for Hilmer Hus varianten.

Men hva med stoler? Har du de stolene fra Bolia, Agurke? Er de gode å sitte i?

Gammel 23-09-09, 19:03   #18
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Vi har noen med lengre rygg, som er veldig gode å sitte i. Disse:

Fire i valnøtt og to i hvitt. Det er så fint!

Gammel 23-09-09, 19:30   #19
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes de stolene på bildet her var så kule, skikkelig retro. Og utrolig flott tapet.
Hentet fra www.blafre.blogspot.com

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 19:32   #20
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Jeg synes de stolene på bildet her var så kule, skikkelig retro. Og utrolig flott tapet.
Hentet fra www.blafre.blogspot.com

Stilige stoler! Og det var mye fint i den bloggen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.