|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Hvordan kan jeg lære om lavkarbo?Jeg har vært svoren Grete Roede tilhenger. Jeg har gått ned mange, mange kilo med hennes opplegg, men har lagt på meg igjen hver gang. Opplegget er egentlig veldig greit, men jeg klarer ikke å gjennomføre.
![]() |
![]() |
#2 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kan jeg lære om lavkarbo?HAr du gått på Hold Vekten kurs når du har nådd målet ditt på GR?
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg lære om lavkarbo?Jepp. Har gått hold vekten-kurs også. Jeg har gått 10 GR-kurs og gått ned tilsammen ca 50 kilo. Jeg vet hva jeg skal gjøre, men nå klarer jeg ikke. Det er derfor jeg tenker at jeg kanskje på prøve noe nytt. Jeg tror på GR, men hodet må få noe annet å tenke på.
![]() |
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg lære om lavkarbo?Du finner jo masse info på Lavkarboforumet - men det er vanskelig å søke opp info der, synes jeg - sikkert jeg som er dårlig på å spesifisere søkene, men dog.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg lære om lavkarbo?Ta deg en tur på Fedonklinikken. Eventuelt les en bok eller to av ham. Det var det jeg gjorde. Fedon er ganske moderat. Det er sunn mat som de aller fleste uavhengig av filosofisk preferanse vil være helt enig i at er bra mat. Det er ikke så vanskelig å få til heller - det er ikke noe ketose og sånt. Bare egentlig ganske små justeringer som ikke føles vanskelige. Og belønningen er at man altså ikke skal gå sulten. |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg lære om lavkarbo?Jeg er enig med Hattifnatten om lavkarbo. Jeg har i ett års tid forsøkt meg på ketogent kosthold og brukt lavkarbo en del, men nå er jeg stort sett aldri der mer. Det blir for mye stress og for mye mas rundt maten. Jeg liker å la maten bare være mat jeg. |
![]() |
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg lære om lavkarbo?Du kan også ta en tur på 4M-klinikken i Oslo sentrum, da kan du få både grundig analyse av deg selv og velge individuelle oppfølging med lege og/eller ernæringsfysiolog. Det er der jeg har vært, og jeg liker dem veldig godt, de er vennlige og pragmatiske og veldig lite fanatiske, og de legger frem informasjonen for meg slik at det er opp til meg å velge hva jeg vil gjøre med den.
![]() |
#8 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kan jeg lære om lavkarbo?Jeg vil anbefale boken Kjernesunn familie. Masse gode kostholdstips + ideer og tanker om hvordan man skal klare å gjennomføre i en travel hverdag. Her er jo også masse annet om å få igjen energi og overskudd hvis det også skulle være av interesse.
![]() |
#9 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg lære om lavkarbo?
Jepp.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg lære om lavkarbo?4M er da - for ordens skyld - utbrytere fra Lindbergklinikken. Så det er mye av det samme antar jeg. (Det høres sånn ut). |
![]() |
![]() |
#11 |
Textrovert
|
![]() |
#12 |
Passiv
|
Du hører ikke noe særlig om Fedonsk på Fedonklinikken heller. Eurodietten som de selger på 4M er utviklet av Fedon. |
![]() |
![]() |
#13 |
Textrovert
|
Det kan hende. Jeg kjenner ikke til Fedon-klinikken, så jeg skal virkelig ikke uttale meg.
![]() |
|
|