Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor mange grader har dere i stua?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-09, 10:24   #1
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mange grader har dere i stua?

Jeg fryser så lett.
Og trives først når gradestokken viser 24-25 grader.

Jeg er vokst opp i et hjem der pappa alltid hadde det veldig varmt. Han sprengfyrte i ovnen og gradestokken viste sjelden under 27 grader.

Jeg kan godt sitte i 26-27 grader uten å svette også jeg.
Mens andre rømmer jo huset når det er så varmt.

Skal jeg gjøre husarbeid så kan jeg selvsagt ikke ha det så varmt.
Jeg svetter sjelden, så og si aldri. Er vel heldig sånn. Men det er ikke noe greit å fryse så lett heller.

Hva er din trivselstemperatur?

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 10:36   #2
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange grader har dere i stua?

Jeg tror vi har rundt 22-23 grader og det er litt for varmt. Jeg lufter i ett sett.

Trivselstemperaturen er vel 20 grader.

veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 10:40   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det bør være litt over 20 grader i allefall.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 10:49   #4
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Det ligger vel på mellom 20 og 21 her.

Gammel 01-10-09, 10:51   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mellom 20 og 22 grader har vi i stuen vår.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 10:57   #6
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Brenda: Skal vi flytte sammen

Liker det godt og varmt, kan ikke fordra å fryse.
Når jeg våknet i går og det var 17 i stua, da fyra jeg så det holdt for å si det sånn.

Bare en artig historie:
Mamma og pappa var her lille juleaften en gang, vi skulle bort en liten tur, de frøys og fyra. Og fyra og fyra og fyra.... Og my god, det var 29 grader hjemme og det var lille juleaften kveld. Hele muren på ovnen rundt var varm og de fortsatte å gi fra seg varme leeeenge¨... Juleaften med lys, komfyr, stekovn og litt tempo på formiddagen gjorde det ikke bedre. For å si det sånn, ungene gikk i t skjorte på juleaften, det var så inni hampen varmt at vi ikke behøvde å fyre før 2 juledag, da frøys vi, det var tross alt kaldt i huset, sånn ca 25 grader

Gammel 01-10-09, 11:27   #7
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Jeg liker det best mellom 23 og 25 grader. I morges var det 21 grader i stua og da frøs jeg Måleren står oppå et skap så jeg innbiller meg at det er litt mindre varmt her nede hvor jeg faktisk oppholder meg.
Det skal lite aktivitet til før det blir for varmt og jeg må lufte, men siden babyen ofte ligger på gulvet og spreller synes jeg at jeg må ha på litt gulvvarme.

Gammel 01-10-09, 11:39   #8
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Som regel ligger temperaturen på 22 grader inne i stova. Viss me har varme på. Viss ikkje kan me komme heim til 11-12 grader.

Eg synes 22 er kaldt på denne årstida, men det er meg. Så eg går å småhutrer og ein finner meg som regel godt under eit teppe på kveldane. Dei andre synes det er heilt passelig og går med t-skjorte.

Gammel 01-10-09, 11:47   #9
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har stort sett ca 21-22 grader i stua. Jeg er vokst opp med foreldre som fyret huset 27 grader varmt, og fikk det hardt når jeg fikk en kjæreste som hadde foreldre som hadde 19-20 grader i stua. På besøk hos dem satt jeg alltid med ullpledd, ullsokker, ullgenser og allikevel frøs jeg. Etter en tid hjemmefra ble jeg heldigvis akklimatisert til mer normale temperaturer.

Gammel 01-10-09, 12:39   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg fryser så lett.
Og trives først når gradestokken viser 24-25 grader.

Jeg er vokst opp i et hjem der pappa alltid hadde det veldig varmt. Han sprengfyrte i ovnen og gradestokken viste sjelden under 27 grader.

Jeg kan godt sitte i 26-27 grader uten å svette også jeg.
Mens andre rømmer jo huset når det er så varmt.

Skal jeg gjøre husarbeid så kan jeg selvsagt ikke ha det så varmt.
Jeg svetter sjelden, så og si aldri. Er vel heldig sånn. Men det er ikke noe greit å fryse så lett heller.

Hva er din trivselstemperatur?

Som om jeg skulle skrevet det selv.
Her sitter gubben i t-skjorte og jeg i ulltrøye og gode ullsokker med denne temperaturen inne på vinterstid.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 13:04   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

22 grader.

Gammel 01-10-09, 13:08   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke. Vi setter bare på oppvarming når det er sprengkaldt - bor midt i en bygård, og tannlegekontoret rett under oss (i kombinasjon med våre egne lamper, PC-er og annet elektrisk utstyr) avgir nok varme til vårt bruk.

Gammel 01-10-09, 16:40   #13
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rundt 20 grader. Synes det er mest behagelig når det ikke er for varmt.

Gammel 01-10-09, 16:43   #14
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ca.22-24 grader tenker jeg.
Etter at husene her ble etterisolert sliter vi faktisk litt med å ikke få det for varmt. Vi skal ikke fyre mye før det nærmer deg 30 grader.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 16:46   #15
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Et par og tyve tenker jeg. Helt grusomt å være hos en veninne som har det bestandig veldig varmt. Jeg blir uvel og vil aller helst gå hjem.

Gammel 01-10-09, 16:48   #16
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

23 grader er det beste, man ofte om vinteren er det bare 22 her for ingen gidder å sette på ovnen. Bruker bare varmekabler.

Gammel 01-10-09, 16:59   #17
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Her er det 28 grader akkurat nå, jeg glemte å skru av ovnen da jeg dro i butikken i sted.
En smule for varmt synes til og med jeg. Lufter som en gal nå i håp om at temperaturen synker ett par hakk før gubben kommer hjem.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 17:03   #18
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Vi har rundt 19 grader. Synes det er ganske passelig.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 17:07   #19
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det svinger mellom 20 og 22. Jeg fryser når det er 20, og er fornøyd når det er 22. Men jeg elsker å fyre i ovn/peis slik at det blir 27 grader og jeg kan løpe rundt i undertøyet!

Gammel 01-10-09, 17:15   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker best når det er 21-22, mannen når det er 20-21.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16.