Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Skummet melk i matlaging?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-09, 08:33   #1
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skummet melk i matlaging?

Har litt lyst å lage pannekaker i dag, men har kun skummamelk å lage røre med, hvordan er det å bruke skumma melk i matlaging?

Bruker til vanlig alltid lettmelk når jeg lager mat. Og vi drikker kun skumma derfor har vi selvsagt mest av sistenevnte i hus

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 08:44   #2
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skummet melk i matlaging?

Jeg har alltid brukt skummetmelk i pannekakerøren, så det burde gå helt fint

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 08:48   #3
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da blir det jaggu pannekaker til middag i dag da

Men hmm, hvordan var det igjen, egg, mel, melk? sukker? Lenge siden jeg har laget og trenger egentlig oppskrift, noen som har en super god en ?

Gammel 07-10-09, 08:51   #4
Left
Passiv

Standard

Ett egg pr. spiser, jo flere jo bedre. Jeg bruker ofte 5 egg i pannekakerøre.
1 liter melk,
1 dl smeltet smør (ca)
Hvetemel til passe røre,
litt salt
litt sukker - alt etter hvor søte man vil ha dem.

La røra stå og svelle litt før du steker. Og pannekaker skal være tynne, ellers er de ikke noe gode

Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 08:55   #5
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Ett egg pr. spiser, jo flere jo bedre. Jeg bruker ofte 5 egg i pannekakerøre.
1 liter melk,
1 dl smeltet smør (ca)
Hvetemel til passe røre,
litt salt
litt sukker - alt etter hvor søte man vil ha dem.

La røra stå og svelle litt før du steker. Og pannekaker skal være tynne, ellers er de ikke noe gode

Tusen takk, nå skal det bli gode pannekaker her

Gammel 07-10-09, 08:55   #6
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

For ekstra god smak og enda mere usunne pannekaker, så kan du ha i en boks rømme og/eller fløte.
Jeg får alltid skryt for mine knallgode pannekaker.
Og hemmeligheten er bare rømme.

Jeg bruker 2 egg på 5 del melk.
Smeltet Tine smør og litt sukker. + mel.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 09:32   #7
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har brukt skummet melk i alt, men akkurat i grøt fant jeg ut at lettmelk var bedre. Ellers har jeg ikke en gang tenkt over det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 10:28   #8
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Og vil du a sunnere pannekaker tar du sammelt hvetemel i. Jeg bruker ca 2/3 med sammalt mel. Jeg syns også at det smaker bedre.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.