|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Retromum
|
![]() Boden-størrelser - skjørtHeia, |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boden størrelser - skjørtMål på et skjørt du har, som er akkurat passe. Så ser du hva plaggmålene bør være.
![]() |
#3 |
Etylbarbital
![]() Sv: Boden størrelser - skjørtEr det et strikkeplagg eller stumme stoffer (ikke-elastiske stoffer)? Det høres litt trangt ut med bare 1 cm slingringsmonn i livet.
![]() |
#5 |
Retromum
|
![]() Sv: Boden størrelser - skjørt
Ja du har nok rett |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Boden-størrelser - skjørtBle litt interessert - har bestilt basert på body-size og er spent på om det vil passe.
![]() |
#7 |
Etylbarbital
![]() Sv: Boden størrelser - skjørt
Jeg synes det er lettest - da er jeg sikker på at plagget vil passe.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Boden-størrelser - skjørtNå har jeg på meg en bukse fra Boden, der stemmer mine mål med minstemålet på "body measures" for størrelsen, og buksa sitter som et skudd den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Etylbarbital
![]() Sv: Boden-størrelser - skjørtGarment size: Plagget størrelse skal være større en kroppsstørrelsen og komfortabelt større på utsatte plasser hvor det er mest ettersittende (man må legge til bevegelsesvidde). For strikkeplagg kan plaggets størrelse godt være lik kroppens størrelse på utsatte steder. (F.eks. kan en overdel m/empirieliv som sitter inntil under bysten godt sitte helt inntil på et strikkeplagg. På et plagg av ikke-elastiske stoffer så må man legge inn litt bevegelsesvidde. Hvis man går ut fra Bodens kroppsstørrelser så er man prisgitt bevegelsesvidden som Boden foreslår. Jeg synes de er romslige på overdeler av stumme stoffer.)
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Boden-størrelser - skjørtJeg var i tvil og gikk etter garment size og ikke body size. Og de sitter PERFEKT, alle 5 skjørtene.
![]() |
#12 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Boden-størrelser - skjørtJeg måtte opp en størrelse fra det jeg egentlig trodde jeg skulle ha da jeg målte body size - håper skjørtene jeg har bestilt ikke er for store. Har noen erfaringer med å returnere/bytte hos Boden? Pleier det å gå greit?
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Boden-størrelser - skjørtNesten så jeg anbefaler deg å heller selge plagget for samme prisen her inne også bestille nytt. Jeg har bare byttet på Bravissimo, men det innebærer endel papirmikk for å slippe å betale moms to ganger. Gebyret måtte jeg dog ut med uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Boden-størrelser - skjørtJeg har også god erfaring med å bruke garment size, basert på skjørt jeg hadde fra før. Magen min er såpass rar, og hoftene mine såppass smale, at body measurements førte til totalt sprikende resultat, og det hørtes urimelig ut. (Jeg måtte hatt str 16 for at det skulle passe i livet, mens jeg ikke kan gå med noe som er større enn 38 i norske størrelser, så da satset jeg på str 12, og de sitter helt perfekt, selv om jeg er 82 cm rundt livet.
![]() |
#15 |
Superaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Boden-størrelser - skjørtHei |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Retromum
|
![]() Sv: Boden-størrelser - skjørtDa har jeg bestilt skjørtet, valgte størrelse 8L, venter i spenning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Etylbarbital
![]() Sv: Boden-størrelser - skjørtPenelope: Det er lettere hvis du finner frem målebåndet og sjekker mot detaljene for plagget under "garment measurements".
![]() |
#18 |
Superaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Boden-størrelser - skjørt
Hei |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Sviiisj!!
|
Jeg tok utgangspunkt i et skjørt jeg hadde som hadde omtrent lik fasong (fra HM). For meg som har litt rar livvidde spiller det egentlig ganske liten rolle akkurat hvor livet "skal" være.
![]() |
#20 |
Etylbarbital
Det er jo hele poenget med garmet measurements. Den viser nøyaktig hvor stort plagget er, og så sjekker du om det ønskede plagget passer akkurat der du ønsker at det skal sitte.
![]() |
|
|