Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vannbåren varme

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-09, 15:17   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Vannbåren varme

Vi sliter litt med å vite hvordan vi skal varme opp huset vårt på ritkig måte nå om dagen.
I vårt nye hus har vi vannbåren varme. I 1 etasje er det lagt opp i alle rom, i andre etasje er det lagt opp i stue og bad. Huset er 1 år gammel, men vi er ikke de første eierne og ikke ble det levert med noen bruksanvisning på dette. Man kan styre ønsket temperatur i hvert enkelt rom, men dette ser ikke ut til å fungere helt. Feks på badet i 2. etasje, har jeg stilt temperaturen til 25 grader, men det blir aldri varmere enn 22 1/2 grad. Anlegget drives av en varmepumpe.

Er det noen her som har erfaring med vannbåren varme? Hva bør basetemperaturen stå på? Hvordan får jeg det varmere på badet? Vi har vedfyring i stuen utenom, men jeg er usikker på om det egentlig er lønnsomt.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.