|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Å få tamiflu ...Er det mange her inne som har fått det?
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Å få tamiflu ...Min mann fikk Tamiflu.
![]() |
#3 |
er her
|
![]() Sv: Å få tamiflu ...Om du er i risikogruppen så burde jo muligheten for å ta tamiflu forebyggende være tilstede. Ellers blir vel syke med kraftige symptom tilbudt tamiflu også. Håper du går klar.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Å få tamiflu ...De er kanskje redde for at man går tom for Tamiflu. Selv har jeg resept på Tamiflu og har knasket i vei opptil flere ganger etter at jeg har vært eksponert for smitte, enn så lenge har jeg klart meg uten å få nøffen på besøk. Resepten min har mange reitasjoner og jeg tilhører risikogruppen. |
![]() |
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Å få tamiflu ...Man er vel redd for at influensaen skal bli resistent mot Tamiflu (eller rettere sagt virkestoffet), for da har man lite å gi.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Å få tamiflu ...
Tamiflu er grisedyrt rett og slett. Jeg samler kvitteringer (det har blitt en del) så skal jeg se om jeg får refundert noe av NAV i og med at jeg har fått en prosedyre for når jeg skal ta. |
![]() |
![]() |
#7 |
I gapestokken
![]() Sv: Å få tamiflu ...Fastlegekontoret mitt sa at de var redde for å gå tomme for tamiflu, så det er kun de som er syke som er i risikogruppen som får det. De som var i den "største" risikogruppen kunne få forebyggende, men da måtte de omtrent ha både hjerteproblemer og kraftig astma. Jeg ringer legevakten for å høre om de er enige i dette.
![]() |
#8 |
Passiv
|
Den vurderingen er nok rimelig riktig, med alvorlig astma og kraftigere astmagrader kan man dø av en vanlig infeksjon (bronkitt eller vanlig influensa). Så at de er restriktive kan jeg forstå. Det er mange mennesker som har ulike risikofaktorer som gjør dem mer mottakelige og ikke minst med høyere risiko for død ved svineinfluensa. |
![]() |
![]() |
#9 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Å få tamiflu ...Jeg har fått 2 resepter med Tamiflu, som jeg kan hente to ganger på. Jeg er ikke i risikogruppen, men har barn som er i risikogruppen. Fikk disse respetene for 2 mnd siden, så det kan jo være det er strengere nå.
![]() |
#10 |
I gapestokken
Mannen min har feber over 39, kraftig hodepine, kvalm, hoste og sår hals, vondt i kroppen og uvel, trøtt og slapp - må vel regne med at det er svineinfluensaen? Eldstedatter har løs mage og vondt i magen, slapp, blek og er på grensen til å få feber - det kan jo være bare omgangssyke men med en så syk pappa, spørs det ikke om dette er starten på hennes influensa.
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Å få tamiflu ...Hos oss har det i hvert fall vært veldig kort tid fra vi var usikre på om det var influensa til formen falt så drastisk at vi ikke var i tvil om at vi var syke. Men feberen skal være "nøkkelen", visstnok.
![]() |
#12 |
superbruker
|
![]() Sv: Å få tamiflu ...Storepropell fikk influensasympromer på fredag. Jeg ringte lege og fikk resept på Tamiflu til han og propellmannen. Storepropell har astma og han startet med en gang på Tamiflu. Propellmannen har astma og hjertefeil. Jeg hentet ut Tamiflu til han også så han kan starte med det med en gang hvis han blir dårlig. Nå tilhører begge risikogruppen men det var ikke noe problem å få resept. Selv ikke til mannen som ikke er dårlig enda.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å få tamiflu ...Eg er som gravid i riskikogruppe, og har fått ein resept på Tamiflu som eg kan hente ut viss nokon i familien vert sjuke, så eg kan ta det førebyggande. Har ikkje henta medisinen da, men greit å ha resept liggande. No vert det vel straks vaksine håper eg, så slepp eg forhåpentlegvis å bli sjuk.
![]() |
|
|