Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Glemmer dere mye/litt, eller har dere full kontroll hele tiden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Glemmer dere mye/litt, eller har dere full kontroll?
Full kontroll hele tiden, glemmer aldri 23 16,08%
Jeg glemmer nok litt, men stort sett klarer jeg å henge med i svingene 82 57,34%
Jeg glemmer mye, er veldig distrè 19 13,29%
Jeg er generelt sett veldig vimsete 17 11,89%
Dustepoll (Følte jeg måtte ha dette med, da de er typisk FP stil.) 2 1,40%
Deltakere: 143. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-09, 12:22   #1
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Glemmer dere mye/litt, eller har dere full kontroll hele tiden?

Poll kommer, men jeg lurer på om du er et skikkelig ordensmenneske, som har kontroll på alt, og ikke glemmer noen møter, kontroller, eller andre avtaler?

Eller er du litt mere distrè og glemmer mye, eller litt?

Eller er du bare litt vimsete?

Jeg tenker jo ikke kun møter og kontroller, men om du generelt sett er distrè eller om du har god kontroll på det meste?

Usikker på hvor denne tråden passet best inn, så bare å flytte den om den er malplassert.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:26   #2
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glemmer dere mye/litt, eller har dere full kontroll hele tiden?

Jeg er en organisator. Jeg har stort sett full kontroll hele tiden. Det må man ha når man er gift med verdens største vimsemann. Han glemmer stort sett alt.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:28   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi utfyller hverandre. Jeg husker avtaler, kontroller, har datoer og tidspunkter i hodet (og på kalenderen på mobilen). Han husker hva vi trenger å handle. Hvis jeg storhandler på mandag må jeg handle igjen både tirsdag, onsdag og torsdag. Hvis mannen storhandler på mandag trenger han ikke å handle igjen før neste storhandel på fredag. Men han hadde nok ikke kommet seg til tannlegen.

Gammel 24-10-09, 12:29   #4
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det gjelder å huske på ting er jeg et ordensmenneske. Full kontroll hele tiden er muligens å dra det langt, men «glemmer nok litt, stort sett henger med» blir for svakt igjen.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:29   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg glemmer nok litt, men stort sett klarer jeg å henge med i svingene

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:29   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Glemmer litt, men henger med i svingene. Ja, så hender det at jeg ikke fyller diesel som avtalt, men den er ikke tommere enn at vi kan gjøre det neste dag, også blir bursdagsgavene sendt i posten i siste liten, men de kommer da frem... Kontroller og avtaler har jeg nedskrevet, så da dobbeltsjekker jeg Og det meste husker jeg da også, tross alt.

Gammel 24-10-09, 12:30   #7
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg klarte ikke å finne noe alternativ, for jeg har stort sett full kontroll, men tar det veldig tungt når jeg glemmer noe og føler at det er verdens undergang og at jeg egentlig er veldig distré. Saken er vel den at jeg fortrenger eller stenger ute ting jeg ikke orker å ta tak i. Det var vel et krystallklart svar?

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:32   #8
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Når det gjelder å huske på ting er jeg et ordensmenneske. Full kontroll hele tiden er muligens å dra det langt, men «glemmer nok litt, stort sett henger med» blir for svakt igjen.

Sleit med å finne riktige alternativer. Skjønner hva du mener.

Men bare å tilføye noe som er passende.Plager ikke meg noe om pollen blir endret. Eller så svarer man det som føles nesten riktig.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:33   #9
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg er temmelig gjennomført kontrollfrik, og har dessuten stort sett alle avtaler notert i kalenderen - gjerne i to kalendere.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:35   #10
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Fra naturens side er jeg svært distre og surrete, og uten hjelpemidler som huskelapper, kalender og mobilkalender m. varsling, hadde nok hverdagen blitt ganske kaotisk. Nå kommer jeg meg stort sett dit jeg skal når jeg skal, men kan absolutt bli bedre på organiseringen.

På jobb har jeg stort sett ganske grei kontroll. Såpass at teamkollegaen min synes jeg er bittelitt kontrollfreak. Det handler mye om at jobbhverdagen er veldig hektisk, og at det lett blir kaos hvis jeg ikke har grunnleggende struktur.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:37   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avtaler og sånn glemmer jeg aldri - ikke i jobbsammenheng og ikke privat, men jeg kan godt glemme å ta med ting.

Men hukommelsen min hjelper meg til å føle at jeg har sånn delvis kontroll om ikke annet.

Gammel 24-10-09, 12:37   #12
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Før hadde jeg full kontroll, etter graviditet har hjernen forlatt åstedet har jeg følelsen av.

Gammel 24-10-09, 12:38   #13
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg er temmelig gjennomført kontrollfrik, og har dessuten stort sett alle avtaler notert i kalenderen - gjerne i to kalendere.

Gammel 24-10-09, 12:39   #14
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har vanligvis kontroll, men nå for tiden ligger ammetåken så tjukk at jeg glemmer alt. Heldigvis har vi en familieplanlegger hengende på kjøkkenet. (Så lenge jeg husker å skrive opp avtaler...)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:40   #15
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på mange måter kontrollfrik, men i tillegg uhyre distré. Jeg er redd vimsingen viser prioriteringene mine ganske klart.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:41   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stort sett kontroll, men glipper har forekommet. Det blir vanskeligere etterhvert som barna blir eldre å beholde oversikten over alt de skal og dermed hjelpe dem å passe på at de kommer seg dit. F.eks. tenåring og reguleringstannlegetimer som blir satt opp flere uker/måneder fram i tid, der tenåringen selv er den som mottar beskjedene....

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:42   #17
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg også. Jeg er veldig lite distré, men i perioder hvor det er veldig mye å huske og så er jeg ikke vant med å skrive opp, og da kan det glippe. Jeg tar det ikke tungt da, når det skjer, mer sånn "det kan skje den beste".

Gammel 24-10-09, 12:43   #18
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Svarte full kontroll, men sannheten er vel slik at jeg er ganske vimsete og har måttet lære meg å ha full kontroll for at ikke alt vimses bort. Derfor har jeg full kontroll.

Nå er det jeg som har hovedansvaret for Familien AS da, så da må det bli slik.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:45   #19
Left
Passiv

Standard

Kaija - you and me

Jeg er uforbederlig kontrollfreak, i den forstand at jeg HATER å ta ting på sparket i de fleste tilfeller. Jeg vil vite hva som skal skje, og NÅR det skal skje.

For å beskrive kan jeg jo fortelle at jeg har vært gift en gang. Utdrikningslag? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!! GLEM DET!

Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:50   #20
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Før hadde jeg full kontroll huaket alt.
Er en liten kontrollfrik.
Nå er jeg blitt småsvimete og glemsk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:42.