|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
♡
|
![]() Skoletur i pøsregnHvor går grensen for hva man skal tvinge barna med på?
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Skoletur i pøsregnJeg hadde blitt hjemme. Greit at tur er gøy, sosialt samvær, fysisk gunstig, "finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær", men det er grenser for hva man skal gidde å presse seg gjennom på en søndag.
![]() |
![]() |
#4 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skoletur i pøsregnUten regntøy og Cherrox kan de jo bli syke etter en sånn tur, så tror jeg hadde droppet det.
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skoletur i pøsregnMed regntøy hadde jeg dratt. Uten regntøy hadde jeg blitt hjemme. :enkel:
![]() |
#7 |
♡
|
![]() Sv: Skoletur i pøsregnJa, hadde det vært møt opp på Sognsvann eller noe i den dur, Kaija, men det er parker og gå inn i skogen til bestemmelsessted og tilbake igjen. Da må man være med på hele greia.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skoletur i pøsregnVi droppet en sommeravslutning for storebror i fjor da dette skulle foregå på en strand med grilling. Jeg har aldri sett maken til dårlig vær, så vi koste oss hjemme i stedenfor. Det viste seg at kun 2 av 20 familier stilte opp i fullt regntøy og "koste" seg med grillpølser i øsepøseværet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
både her og der
|
![]() Sv: Skoletur i pøsregnJeg hadde ikke latt være å dra selv om det regnet, men heller dratt hjem når de begynte å bli kalde og våte. Synes det er viktig å vise ungene at regn ikke er en unnskyldning for ikke å dra på tur. :rub it in:
![]() |
#10 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Skoletur i pøsregnNei, er det vanskelig å finne tilbake på egen hånd er det jo ikke like lett. Men tror du ikke de avkorter opplegget litt hvis det er alt for kaldt og vått. Enig med Hattifnatten at det kan være greit å ta den telefonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
♡
|
![]() Sv: Skoletur i pøsregnDet er ikke vanskelig å finne tilbake på egenhånd, men jeg synes poenget forsvinner jeg da, når meningen er å bli bedre kjent med klassen og vi går fordi vi ikker er kledt riktig.
![]() |
#12 |
frakoblet
|
![]() Sv: Skoletur i pøsregnSånn som situasjonen din er i dag, er det eneste riktige å bli igjen hjemme. Du kan ikke mene at du vurderer å dra de stakkars barna dine inn i skogen uten regntøy?!
![]() |
#16 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Skoletur i pøsregnGenerelt så hadde ungene selvsagt gått. Det er noe stort tull at man skal være hjemme bare fordi det regner litt.
![]() |
#17 |
Fjott
|
![]() Sv: Skoletur i pøsregnHønni, dette vil du tydeligvis ikke og da skal droppe det med god samvittighet. Om samvittigheten kommer til å gnage deg i stykker er det dog ikke noe poeng å bli hjemme, så prøv å kvitt deg med den med en gang.
![]() |
#18 |
♡
|
![]() Sv: Skoletur i pøsregnJa, det er jo det det bunner i da. Jeg hadde ikke mye lyst til å gå på tur i pøsregn, men hadde nok dratt med meg barna når det kommer til stykket. Mest fordi jeg gjerne vil at de skal være barn som ikke bryr seg om regn, selv om de¨virkelig hater det, og for å få dempet min kroniske dårlige samvittighet. Men da skulle de hatt riktige klær. Nå er jeg liksom ikke sikker på om klærne er god grunn for å la være eller god grunn for å slippe...
![]() |
#19 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Skoletur i pøsregnJeg hadde iallfall ikke sendt ungene ut på denne tiden av året uten at de var godt nok kledd til å holde seg tørre og varme.
![]() |
|
|