Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skoletur i pøsregn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-09, 09:40   #1
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skoletur i pøsregn

Hvor går grensen for hva man skal tvinge barna med på?
Klassenkontaktene til klassen til S har invitert til skogtur i dag og det regner.
Ungene vil ikke på tur, og jeg er ikke spes lysten jeg heller. Jeg bruker gjerne masse energi på å motivere ungene ut på tur, og synes det er viktig å stille opp på skolearrangementer. Men skogtur i øspøs med sure barn?

Ville du ha gått?

Som en Freudiansk slip har jeg glemt regntøyet og sheroxene til guttene på skolen, så de kommer til å bli noe våte.

Ja, jeg vil selvsagt høre: Bli hjemme og spis bollene du har bakt for turen forran peisen istedet.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 09:42   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skoletur i pøsregn

Jeg hadde blitt hjemme. Greit at tur er gøy, sosialt samvær, fysisk gunstig, "finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær", men det er grenser for hva man skal gidde å presse seg gjennom på en søndag.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 09:45   #3
Hønni

Hønni sin avatar

Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kronisk dårlig samvittighet, og lider alledede under at jeg heller mot å bli hjemme.

Gammel 25-10-09, 09:46   #4
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Uten regntøy og Cherrox kan de jo bli syke etter en sånn tur, så tror jeg hadde droppet det.

Gammel 25-10-09, 09:56   #5
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde dratt på ungene vinterdressene i stedet, og stilt opp for en liten stund. Så hadde vi reist hjem når vi begynte å bli kalde. -Gnir den dårlige samvittigheten godt inn.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 09:59   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Med regntøy hadde jeg dratt. Uten regntøy hadde jeg blitt hjemme. :enkel:

Gammel 25-10-09, 10:00   #7
Hønni

Hønni sin avatar

Standard

Ja, hadde det vært møt opp på Sognsvann eller noe i den dur, Kaija, men det er parker og gå inn i skogen til bestemmelsessted og tilbake igjen. Da må man være med på hele greia.

Gammel 25-10-09, 10:01   #8
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Vi droppet en sommeravslutning for storebror i fjor da dette skulle foregå på en strand med grilling. Jeg har aldri sett maken til dårlig vær, så vi koste oss hjemme i stedenfor. Det viste seg at kun 2 av 20 familier stilte opp i fullt regntøy og "koste" seg med grillpølser i øsepøseværet.

Som du forstår hadde jeg droppet dette.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 10:01   #9
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde ikke latt være å dra selv om det regnet, men heller dratt hjem når de begynte å bli kalde og våte. Synes det er viktig å vise ungene at regn ikke er en unnskyldning for ikke å dra på tur. :rub it in:

Gammel 25-10-09, 10:04   #10
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Nei, er det vanskelig å finne tilbake på egen hånd er det jo ikke like lett. Men tror du ikke de avkorter opplegget litt hvis det er alt for kaldt og vått. Enig med Hattifnatten at det kan være greit å ta den telefonen.

Men jeg synes ikke det er fælt og dårlig forelder-tendenser dersom dere dropper opplegget, altså.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 10:44   #11
Hønni

Hønni sin avatar

Standard

Det er ikke vanskelig å finne tilbake på egenhånd, men jeg synes poenget forsvinner jeg da, når meningen er å bli bedre kjent med klassen og vi går fordi vi ikker er kledt riktig.
Jeg er i utgangspunktet helt enig i at regn ikke er god unnskyldning. Men når regntøyet ligger på skolen og jeg dessverre har barn som ikke synes at regn er noe greit kjennes det som om dette blir kjipt og ikke kos.

Gammel 25-10-09, 10:49   #12
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn som situasjonen din er i dag, er det eneste riktige å bli igjen hjemme. Du kan ikke mene at du vurderer å dra de stakkars barna dine inn i skogen uten regntøy?!

Gammel 25-10-09, 10:50   #13
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn?

Gammel 25-10-09, 10:51   #14
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville blitt hjemme. Spesielt på denne tiden av året. Fort å bli kalde og våte, og dermed bli syke.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 10:57   #15
Hønni

Hønni sin avatar

Standard

Takk, Safran!

Gammel 25-10-09, 11:04   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Generelt så hadde ungene selvsagt gått. Det er noe stort tull at man skal være hjemme bare fordi det regner litt.

Men selvsagt ikke uten skikkelige klær. Men da blir jo poenget ville du sendt ungene ut uten skikkelig tøy, fremfor ville du sendt ungene på tur i regn MED skikkelig tøy.

Gammel 25-10-09, 11:12   #17
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hønni, dette vil du tydeligvis ikke og da skal droppe det med god samvittighet. Om samvittigheten kommer til å gnage deg i stykker er det dog ikke noe poeng å bli hjemme, så prøv å kvitt deg med den med en gang.
Bli hjemme og nyt det, det er lov!

Tur uten tøy, ække gøy!

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 11:13   #18
Hønni

Hønni sin avatar

Standard

Ja, det er jo det det bunner i da. Jeg hadde ikke mye lyst til å gå på tur i pøsregn, men hadde nok dratt med meg barna når det kommer til stykket. Mest fordi jeg gjerne vil at de skal være barn som ikke bryr seg om regn, selv om de¨virkelig hater det, og for å få dempet min kroniske dårlige samvittighet. Men da skulle de hatt riktige klær. Nå er jeg liksom ikke sikker på om klærne er god grunn for å la være eller god grunn for å slippe...

Gammel 25-10-09, 11:14   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde iallfall ikke sendt ungene ut på denne tiden av året uten at de var godt nok kledd til å holde seg tørre og varme.

Gammel 25-10-09, 11:15   #20
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Med regntøy hadde jeg dratt. Uten regntøy hadde jeg blitt hjemme. :enkel:

Jepp!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.