Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal du gi barnet ditt H1N1-vaksinen selvom barnet har egg-allergi?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-09, 11:15   #1
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skal du gi barnet ditt H1N1-vaksinen selvom barnet har egg-allergi?

Sønnen vår er veldig allergisk for bla egg. Det er flere grunner til at han bør vaksineres, men jeg er bekymret likevel.

Gammel 21-10-09, 11:20   #2
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal du gi barnet ditt H1N1-vaksinen selvom barnet har egg-allergi?

Jeg vet ikke...

Minsten har eggallergi og MMR-vaksinen ble satt på sykehus, dog uten at det ble noen problemer.

I og med at han nå er bortimot medisinfri og ser ut til å ha vokst seg ut av astmaen så teller jeg på knappene og har i utgangspunktet ikke lyst til å gi han vaksinen i det hele tatt. Tanken på å gi en vaksine hvor produsenten har fraskrevet seg ethvert ansvar for mulige skadevirkninger skremmer meg mer enn selve influensaen.

Jeg må snakke med legen hans for å få råd.

Sist redigert av Garbella : 21-10-09 kl 11:30. Årsak: Skrivefeil
Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 11:25   #3
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jenta vår på 10 år som har kraftig egg-allergi skal overhodet ikke få vaksinen. Det tar vi ikke sjansen på!

Hun reagerte kraftig på MMR-vaksinen da hun var liten,(hovnet opp i beina, klarte ikke gå på dem o.l) men vi fikk beskjed fra Folkehelsa at de ikke trodde det hadde sammenheng med vaksinen...

Vi rundt henne får vaksinere oss, og så holder jeg henne hjemme ved utbrudd av svineinfluensa på skolen..

Gammel 27-10-09, 20:58   #4
goldnugget
fornøyd

goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tar opp igjen denne i lys av medie-oppslag de siste dagene.

Jeg venter på svar fra barnelegen, men poliklinikken v sykepleier mente han burde få til tross for egg-allergien. Helsestasjon sa også ja siden MMR-vaksinen gikk så greit- han fikk den på sykehuset den gangen.

Jeg er skikkellig usikker på hva vi skal gjøre....

Gammel 27-10-09, 21:13   #5
goldnugget
fornøyd

Standard

Da han tok MMR ble han prikk-testet for vaksinen først. Kanskje det er mulig nå??

Gammel 27-10-09, 21:16   #6
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Her er det avklart at poden ikke skal ha vaksinen, den er dyrket i egg mens MMR er dyrket i kyllingfostre. Stor forskjell i følge spesialisten på allergi og astma.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.