Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ajour med klesvasken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-09, 21:51   #1
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Ajour med klesvasken

for en gangs skyld.

Knøtto forsøker å slutte med bleier.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 22:01   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ajour med klesvasken

Jeg er aldri det jeg....ajour mener jeg.

Storebror har aldri noen uhell - men de griser da sånn disse barna

Gammel 14-10-09, 22:04   #3
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg er egentlig aldri 100% ajour med klesvasken, da det for meg er utrolig viktig å sortere farger og grader i vasken min. Har også en bleieslutter som ikke lykkes helt.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 22:08   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste jeg er ajour med her i hele verden er klesvasken.

Men så spennende med bleiesluttforsøk. Håper det går bra.
Jeg er litt spent på når Poden er enig i at nattbleien bør vike.

Gammel 14-10-09, 22:10   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det eneste jeg er ajour med her i hele verden er klesvasken.

Men så spennende med bleiesluttforsøk. Håper det går bra.
Jeg er litt spent på når Poden er enig i at nattbleien bør vike.

Nå sporer jeg litt av, men likevel. Nattbleien ja....Storebror har også den - og den er tørr hver natt...men de gangene vil prøver oss på å kutte ut bleien slår det ikke feil at han tisser....Han ber selv om bleiene han da...men merkelige greier altså

Gammel 14-10-09, 22:14   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Nå sporer jeg litt av, men likevel. Nattbleien ja....Storebror har også den - og den er tørr hver natt...men de gangene vil prøver oss på å kutte ut bleien slår det ikke feil at han tisser....Han ber selv om bleiene han da...men merkelige greier altså

Vi har ikke prøvd uten enda, men her er også nattbleien tørr. Men han er så bekymret for alt. "Enn hvis jeg tisser da?" Enn hvis madrassen blir våt?" "Enn hvis jeg våkner og skal på do, men ikke rekker meg fram?" osv. Så vi drøyer det. Har spurt ham noen ganger når det passer sånn, om han vil legge seg uten, men enda er det visst uaktuelt.
Han pleier å bruke lang tid på å venne seg til forandringer, så jeg regner med han venner seg på tanken etter hvert.
Jeg føler ikke at det er noe hast enda.

Gammel 14-10-09, 22:18   #7
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner at jeg er litt lei allerede - vi har prøvd seriøst siden lørdag. Ikke særlig tålmodig, nei.

Det blir to seriøse uhell per dag omtrent. Hun tisser greit på do, men får ikke helt til bæsjingen, den gikk i nattbleien i dag morges og i parkdressen i går. (Nepete barnehageansatt hadde glemt å ta på henne bleie på tur.)

Jeg antar at vi bare må holde ut litt til og at det ikke er for tidlig? Knøtto er ved godt mot og vil slutte (Prinsesssetruser lokker i det fjerne), men det virker som om hun glemmer seg når hun er opptatt med morsomme ting.

Gammel 14-10-09, 22:21   #8
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Ajour med klesvasken? Jeg?

Jeg pleier å ligge der jeg også, men fikser faktisk ikke tøy med tiss og bæsj i, så dermed er jeg ajour. Forhåpentligvis varer det ikke lenge.

Gammel 14-10-09, 22:23   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vi har ikke prøvd uten enda, men her er også nattbleien tørr. Men han er så bekymret for alt. "Enn hvis jeg tisser da?" Enn hvis madrassen blir våt?" "Enn hvis jeg våkner og skal på do, men ikke rekker meg fram?" osv. Så vi drøyer det. Har spurt ham noen ganger når det passer sånn, om han vil legge seg uten, men enda er det visst uaktuelt.
Han pleier å bruke lang tid på å venne seg til forandringer, så jeg regner med han venner seg på tanken etter hvert.
Jeg føler ikke at det er noe hast enda.

De har gode engangskladder" på apoteket - de er ca 180 brede, så de kommer fint under madrassen - ca 1 meter lange, så de dekker stor del av madrassen også - så da kan du si til han at "da bytter vi bare kladd"...

Storebror er skrudd sammen likt som poden din altså...og han finner da det ut, tenker jeg....Og nei - ingen hast.

Gammel 14-10-09, 22:27   #10
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Med 3 barn og 2 voksne å vaske for tror jeg aldri jeg vil komme ajour....

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 22:50   #11
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Ikke engang målsetning om å bli det her i huset.
I likehet med Lucifer er jeg veldig opptatt av farger og grader når jeg vasker klær, og skittentøyskurvene blir derfor aldri tomme. Jeg tror det er derfor iallefall, alternativt er jeg litt lat...

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 23:37   #12
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Ajour? Er det et mål altså?

Gammel 15-10-09, 00:17   #13
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Ajour? Er det et mål altså?

Næsj, man skal bare ha tilstrekkelig med rene klær. Hvor mye som ligger i skittentøysdunkene er det ingen som ser.

Gammel 15-10-09, 00:43   #14
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Næsj, man skal bare ha tilstrekkelig med rene klær. Hvor mye som ligger i skittentøysdunkene er det ingen som ser.

Akkurat det jeg tenker og!
Skjønt, det er litt upraktisk at jeg alltid må ha døren til badet lukket på grunn av skittentøysbergene.

Gammel 15-10-09, 07:45   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er ekstrem på dette. Jeg vasker ti maskiner eller noe sånt når det er tomt for ett eller annet. Da må jeg gjennom hele lasset. Så står jeg en time bare for å brette tøy. (Her strykes INTET)

Så går det to uker eller noe sånt før det skjer noe igjen.

Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 08:47   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ajour? Det blir jeg ikke.

Målet mitt er litt annerledes, jeg vil gjerne kunne bruke badekaret igjen! I dag er badekaret vårt brukt som skittentøyskurv... me den ordinære kurven midt oppi...

Til forklaring, så har vi ikke helt sååååå mye klesvask liggende da, men vi må vaske overmadrassen til senga vår, og den er liskom "litt" større enn skittentøyskurven, så den ble lagt i badekaret, og derved så ble merkelig nok hele badekaret akseptert som "da kaster vi det dit", hvilket er litt irriterende siden den overmadrassen er så stor at den må vaskes I badekaret, da maskina ikke takler så stort. Men det blir jo ikke gjort så lenge det er annen klesvask der også.

Og jeg vil bade!

Planen er derfor intens klesvask, så jeg kommer ned til den overmadrassen, vaske overmadrassen, og så BAAAAAADE!

(Om vi da glatt ignorerer at avløpet fra maskina lekker, slik at jeg har 2-3 håndklær i omløp til å fange opp fukt, i påvente av at vi får besøk av noen som kan hjelpe mannen å ta trommelen ned fra vaskemaskina og fikse dette, for det ble ikke bra når han bare prøvde å snike inn hånden og fikse. Problemet opsptår ca en gang i året, da avløpet som består av en serie med slanger og ventiler og div annet, går tett av lo og sånn... og vi altså har trommelen oppå maskina i et lite avlukke på badet som er ca 10 cm bredere enn maskinene, og noen cm av det går bort til vanntilførsel inn...)

Nevnte jeg at drømmen når vi engang flytter er et VASKEROM? Der avløpet fra vaskemaskina skal være lett tilgjengelig, og ha et lite "lofilter" som jeg kan tømme en gang i mnd uten å demontere avløpet, uten å skrape huda av fingrene til min mann for å skru det opp, og uten å trenge besøk av noen som kan hjelpe oss å ta ned trommelen? (For nevte jeg at grunnet badekarets plassering i forhodl til disse to, er der ikke plass til å snu seg til på en slik måte at han kaln klare å løfte den ned alene, og at han ikke toler nok på mine sveklingearmer til å klare det heller, da man får noe ugusntige arbeidsstillinger?)

Nevte jeg at jeg drømmer om å flytte? Ajour med klesvasken? Nei, men kanskje komme litt nærmere...

Gammel 15-10-09, 08:48   #17
Left
Passiv

Standard

Du er heldig.
Det er ikke jeg for å si det sånn. Vaskerommet mitt flommer over av skittentøy. Jeg tror vi har for mye klær gitt. Vi kan bruke alt for mye før jeg trenger å vaske.

Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 09:15   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har svært vaskerom. Med roterom utenfor. Det er helt utrolig hvor mye vask jeg kan akkumulere altså.

Men Malama fikk meg til å være glad for det alikevel kjenner jeg.

Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 09:21   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er stort sett mer eller mindre ajour. Dvs jeg vasker når en av skittentøysdunkene er fylt opp. De er passe store til at full dunk = full maskin. Så har jeg flere slik at tøyet sorteres ned i riktig dunk på vaskerommet.

Det er forresten vanvittig hvor mye klær jeg vasker for tiden. Før greide jeg meg med 4-5 maskiner i uka, nå er jeg oppe i minst en maskin om dagen. Av og til 2-3 om dagen.

Gammel 15-10-09, 09:39   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har svært vaskerom. Med roterom utenfor. Det er helt utrolig hvor mye vask jeg kan akkumulere altså.

Men Malama fikk meg til å være glad for det alikevel kjenner jeg.

Godt at mitt kaos kan hjelpe andre til å få en bedre dag, i det minste...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.