Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Er det vanskelig å sy bukser?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 09:46   #1
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Er det vanskelig å sy bukser?

Shamu ser jeg jo er kanonflink til å sy.

Jeg har lyst til å sy noen pysjamasbukser av noe stoff jeg har liggende.

Er det et håpløst prosjekt for en nybegynner, som bare har sydd gardiner, duker, løpere osv?

Er det noen linker til sånn trinn for trinn? Der det står hvordan man klipper til stoffet?

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:50   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanskelig å sy bukser?

Bukser kan være veldig enkelt. Hvis man dropper gylf, lommer og sidesøm så har man bare 2 der som skal sy sammen. Det er totalt 3 sømmer (den ene innsidesømmen + den andre innsidesømmen + skrittsømmen). I tillegg kommer avslutning (f.eks. løpegang eller ribb i livet og ribb eller kantbånd eller faldsøm i enden av buksene).

God beskrivelse her: http://gekko-attsyengecko.blogspot.c...y-en-byxa.html

Gammel 04-11-09, 09:51   #3
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Det kommer jo an på hvor vanskelig mønster du velger. Men de enkleste buksemønstrene er kjempelette å sy. De fleste mønsterpakker har oversikt over hvordan du klipper stoffet og en nokså grei trinn for trinn veiledning. Du finner enkle mønster hos Burda og Stil (kjøpes i sybutikker), Stoff og Stil har gode mønstre, og du finner de også i syblader.

Jeg syr mye til mine barn og det er kjempemoro! Skal i gang med julekjoler til jentene nå i dag.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:52   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bukser er enkle.
Men det går an å gjøre feil om man blir for ivrig. Jeg er en racer på å sy skjørt.

Gammel 04-11-09, 10:09   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge stoffet ikke er elastisk, så er det enkelt-penkelt.

Gammel 04-11-09, 10:32   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

kommer an på buksa. Men hvis du tenker bukser med strikk øverst uten lommer og gylf, er det veldig enkelt. Jeg synes det er enkelt med elastisk stoff også, men jeg har hørt rykter om at det kan være en utfordring.

Gammel 04-11-09, 10:49   #7
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

På stoff og stil har de enkle mønstre på bukser. Om du f.eks syr i ribb i livet og i bena er jobben relativt enkel.
Jeg synes bukser er en av de enkleste plaggene å sy.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 11:16   #8
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Tusen takk for svar. Jeg skal prøve meg. Stoffet er ikke veldig elastisk, så jeg tror det skal gå bra.

Gjør ikke noe om det blir stygt heller. En gang må jo være den første.

Gammel 05-11-09, 09:47   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På Narvesen (i hvert fall de med godt utvalg) finner du nå siste utgave av Ottobre design.

http://www.ottobredesign.com/

Alle modellene i denne utgaven har du skjematisk her (det står angitt størrelser for hver modell under modellen): http://www.ottobredesign.com/lehdet_...signs_6-09.pdf

Jeg synes Ottobre design har gode grunnmønster, så de kan virkelig anbefales. Tidligere utgaver kan du bestille på nettsidene og hvis du klikker deg inn på hver enkelt utgave så finner du oversikten over modellen i hvert enkelt blad.

Gammel 05-11-09, 10:43   #10
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Tusen takk Veronal. Det bladet skal jeg kjøpe.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:42.