Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinnoff: Unngår du å konsumere juleprodukter før desember?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Unngår du å konsumere juleprodukter før desember?
Ja, jeg unngår juleprodukter før desember/advent har startet. 101 61,21%
Nei, jeg konsumerer juleprodukter helt uavhengig av vi er kommet til desember eller ikke 64 38,79%
Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-09, 20:50   #1
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Spinnoff: Unngår du å konsumere juleprodukter før desember?

Med best mulighet for å både få svar fra de villeste entusiastene, og de mindre engasjerte, lager jeg en spørreundersøkelse:

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 20:58   #2
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Standard

Sv: Spinnoff: Spørreundersøkelse

Spinnoff fra tråden om julemarsipan/høstmarsipan.
Det er i alle fall noen som unngår å konsumere juleprodukter før desember/advent. Men om det er mange er jeg usikker på. Om det er mange, så er det jo et marked for typisk julegodt i høstforkledning. Som f.eks høstgriser.

Jeg er en av de som unngår juleprodukter før desember.
Unngår det, for at selve julen skal bli mer spesiell.

Gammel 14-10-09, 21:00   #3
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det unngås, ja.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 21:02   #4
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes julen er koseligst i november, og digger å spise Tante Berthas berlinerkranser og sylte og alt sånt lenge før jul. Jeg avanserer jo når det nærmer seg jul, så jeg går ikke lei. November er litt sånn junky julemat, mens i desember er det pinnekjøtt og hjemmelagete julekaker og sånt. Hvis jeg skal komme gjennom hele buffeten må jeg faktisk begynne såpass tidlig. Julemarsipan og julebrus rører jeg imidlertid ikke, så min sesong er ikke helt igang ennå.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 21:03   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg konsumerer egentlig relativt få juleprodukter i det hele tatt, og de jeg kommer på i farten (pepperkaker, marsipan, juleøl og -akevitt) kan jeg gjerne både kjøpe og spise/drikke før jul. Før desember også, for den del. Jeg har ikke så sterke følelser om det. (Jeg skulle til å si at jeg nok ikke ville kjøpt juleservietter før jul, men når jeg tenker meg om, så ville jeg neppe kjøpt juleservietter til jul heller, så da så. )

Desember begynner nå ellers lenge før jul; hvis jeg hadde vært "streng" på det med julegreier, så ville ikke 1. desember vært grensen, men 24. desember.

Gammel 14-10-09, 21:05   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det forresten greit om jeg endrer trådtittelen til "Juleprodukter før jul?" eller noe annet mer deskriptivt?

Gammel 14-10-09, 21:07   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen tvangstanker her.

Gammel 14-10-09, 21:08   #8
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er det forresten greit om jeg endrer trådtittelen til "Juleprodukter før jul?" eller noe annet mer deskriptivt?

Tenkte det var greit å ha overskriften og hovedinnlegget noe nøytral, for å få en mest mulig nøytral spørreundersøkelse.

Gammel 14-10-09, 21:09   #9
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Flere modder har vært i tråden, men ingen moddet overskriften? Skal den ikke være litt beskrivende for temaet i tråden?

Jeg må si jeg var spent da jeg klikka meg innn her, hva det handlet om. Nå har jeg glemt det, fordi jeg fikk litt feil fokus.

Gammel 14-10-09, 21:09   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er av dem som venter. Julebrus (den rette) er GODT, men det er og blir noe spesielt som hører advents og juletiden til. Kjøpepepperkaker er ikke godt engang, men jeg synes likevel det er feil å kjøpe dem i oktober...

Så ja, jeg venter. Jul er kjekt, godt, og koselig, men ikke i oktober. Jeg driver dog gjerne med juleFORBEREDELSER, planlegger, snakker om etc. Men, spiser og drikker ikke juleting enda likevel nei.

Gammel 14-10-09, 21:10   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Tenkte det var greit å ha overskriften og hovedinnlegget noe nøytral, for å få en mest mulig nøytral spørreundersøkelse.

Men overskriften sier jo absolutt ingenting - er det ikke bedre å i alle fall antyde hva det handler om, slik at de som er interessert, finner på å åpne tråden? Du trenger jo ikke akkurat å si "Er du en juleslubbert" eller "Er du en julenazi" eller noe annet ledende.

Gammel 14-10-09, 21:10   #12
Teoretica
Aktiv

Teoretica sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
Teoretica er litt kul
Standard

Jeg unngår det stort sett. Julen blir mer spesiell om juleproduktene får vente til desember (etter 1. desember er det fritt frem).

Men ... Prøveribbe må jeg ha, og dertil hører jo prøveakevitt. Og prøve-multekrem.
Og prøvinga foregår selvfølgelig i november.

Teoretica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 21:12   #13
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Prøver å unngå, men greier det sjelden lenger enn litt uti november.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 21:13   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Venter ja- til 1. Desember.
Greit for å bevare "spenningen" knyttet opp til Desember og greit å ha en regel som gjør at man slipper å få lyst på julegodter- det er jo ikke lov *enkel*

Gammel 14-10-09, 21:16   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte feil! Nei, jeg unngår ikke juleprodukter før desember/advent. Jeg skulle ønske de kunne ventet litt med salget av juleproduktene, for jeg blir litt småstresset av det og hadde faktisk foretrukket om det hadde vært litt mer fokus på noe annet, f.eks. Halloween, så kan man heller begynne meg julepesingen i midten av november. Jeg handler for øvrig alle julegavene de siste to ukene før jul.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 21:19   #16
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Åja, se her ja, dere var allerede inne på temaet om overskriften.

Gammel 14-10-09, 21:20   #17
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men overskriften sier jo absolutt ingenting - er det ikke bedre å i alle fall antyde hva det handler om, slik at de som er interessert, finner på å åpne tråden? Du trenger jo ikke akkurat å si "Er du en juleslubbert" eller "Er du en julenazi" eller noe annet ledende.

Du må gjerne endre den om det blir feil i forhold til reglene her inne.

Grunnen til at jeg lot være, var fordi folk flest svarer på det som engasjerer de mest. Slik som om noen på radioen ber om telefoner eller sms fra folk om hva de synes om julegodt i butikkhyllene i september, så kommer det vel flest svar fra de som har sterke følelser om det. Slik at prosenten som er mot det på en slik undersøkelse, blir betydelig høyere enn hva som er i virkeligheten. De som ikke bryr seg så hardt, gidder vel ikke å ta seg bryet med å engasjere seg.

Hehe.. Helt nøytralt vil vel ikke en undersøkelse som her oppsatt bli heller. Det er vel bare holdningene til den nysgjerrige andelen av foreldreportalen som kommer frem.

Gammel 14-10-09, 21:20   #18
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

I skrivende stund sitter jeg og drikker deilig julebrus.

Gammel 14-10-09, 21:24   #19
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Det eneste som ikke kommer i huset før første desember er julemarsipan.
Den smaker aller best når man har ventet lenge på den

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 21:34   #20
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en venter.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.