|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Hvilken beskyttelse for lange arbeidsbord?Jeg har akkurat montert et over to meter langt arbeidsbord. Jeg ser at platen trenger beskyttelse for ikke å bli stygg med en gang, og lurer på hvilke alternativer jeg har. Lakk er neppe nok. Jeg vil gjerne ha noe som dekker hele platen - altså ikke flere små beskyttelsesplater. Det kan gjerne være noe gjennomsiktig, men glass blir for dyrt. Finnes det gjennomsiktige plastplater i metervare? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken beskyttelse for lange arbeidsbord?Hva skal den beskyttes mot?
![]() |
#4 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvilken beskyttelse for lange arbeidsbord?Hakk og slikt. Det er en lang furuplate som er ganske myk. Jeg tenker å male den etterhvert. Bordet kommer til å bli brukt til alt fra datamaskiner til symaskiner, tegning og skriving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken beskyttelse for lange arbeidsbord?Hmm, den var ikke så lett, den. En sånn til å sette under kontorstol fra IKEA? Om den er to meter lang, det vet jeg ikke.
![]() |
#7 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken beskyttelse for lange arbeidsbord?Man kan jo kjøpe sånne plexiglass til å ha mellom under/overskap på kjøkken. Kunne det vært noe? De selges vel i metervis. Vet ikke noe om pris da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvilken beskyttelse for lange arbeidsbord?Plexiglass, tjah. Hva som helst duger egentlig, bare det beskytter overflaten fra å måtte pusses ned annenhver måned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bare sær
![]() Sv: Hvilken beskyttelse for lange arbeidsbord?
Ikke hardt nok. Lakkert furu er det verste av alt. Du unngår ikke hakkene, men treverket har ingen sjanse til å reise seg igjen.
![]() |
#11 |
Har fått viljen sin
|
Du skulle ha en løsning! Ikke bare trampe på den løsningen jeg hadde bestemt meg for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hvilken beskyttelse for lange arbeidsbord?Kan du ikke stifte voksduken fast under - altså trekke platen med voksduk?
![]() |
#14 |
Sviiisj!!
|
![]() |
#15 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hvilken beskyttelse for lange arbeidsbord?Åh, er det sybordet du mekker til?
![]() |
#20 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Hvilken beskyttelse for lange arbeidsbord?Ser at jeg er for sent ute, men tips til senere en gang: vinyl gulvbelegg. Butikkene som selger sånt har ofte billige rester. Limes med dobbeltsidig teip langs kanten og kan lett fjernes når man vil ha noe nytt.
![]() |
|
|