Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å få tilgang til blogger

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 09:14   #1
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Å få tilgang til blogger

Nå hopper jeg ut i det, og spør direkte:

Synes dere det er frekt å be om lesetilgang til bloggene, eller synes du det er helt greit at brukere spør, enten via PM, prikk, eller profilmelding?

Eller vil dere helst på eget initiativ bestemme hvem som skal få lese og svare i bloggen din?

Jeg har til nå bare tatt mot til meg og spurt en bruker om å få tilgang.

Man får selvsagt enten et ja eller et nei, og begge deler må jo være greit selvsagt. Men jeg har altså en sperre, jeg får meg ikke til å spørre.

Jeg personlig setter pris på at brukere spør meg om å få tilgang, men jeg har også gitt tilgang på eget initiativ.

Setter pris på seriøse og ærlige svar i tråden, og jeg håper ikke temaet ble for dumt. Men jeg er veldig usikker på hvordan jeg kan gå frem uten at jeg presser meg på.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:16   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å få tilgang til blogger

Jeg har lukket blogg og synes det er helt greit at noen spør om tilgang. Ofte har det vært personer jeg har trodd jeg har hatt på kontakt-lista mi, men som jeg har glemt. Jeg er ikke så opptatt av å stenge bloggen min for FPere, men for alle snikere.

Jeg tror de fleste synes det er ok med et spørsmål.

Gammel 04-11-09, 09:18   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er temmelig frekt å få tilgang når man ber om å ikke få det.

Gammel 04-11-09, 09:19   #4
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, det var det jeg ble sittende å tenke på også. Det kan jo være jeg har gitt tilgang til noen som ikke vil ha tilgang.

Men da håper jeg vedkommende gir meg beskjed.

Gammel 04-11-09, 09:19   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er helt ok at noen spør.
Jeg er dritkjip på å gi tilgang, jeg slipper som regel kun inn folk som har vært på fp lenger enn meg, eller som jeg kjenner i RL.

Det vil bli lettere å komme inn hos meg etterhvert, men ikke før i mars. :kjiping:

Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:20   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det synes ikke jeg. Jeg liker å lese blogger jeg. Særlig hvis det står om sex i dem. :leverviaandre:

Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:21   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det synes ikke jeg. Jeg liker å lese blogger jeg. Særlig hvis det står om sex i dem. :leverviaandre:

Men da har du ikke bedt om å ikke ha det heller.

Gammel 04-11-09, 09:23   #8
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det finnes jo dem som har bloggen åpen for alle, og da har man jo tilgang enten man ville eller ikke. Jeg tror man heller må la være å klikke seg inn på bloggen om man ikke vil lese. For såvidt jeg vet er det ikke mulig å lukke bloggen for dem som ikke vil lese.

Gammel 04-11-09, 09:24   #9
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg syns det er pinlig å spørre jeg, så jeg holder meg unna. Tenk hvis jeg blir avvist.

Gammel 04-11-09, 09:33   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes overhodet ikke det er frekt å spørre. Det kan være gode grunner til å ikke gi folk tilgang (noen skriver om veldig private ting og vil kanskje bare slippe inn den lille håndfullen folk de kjenner i RL), og det kan hende man ikke har lyst til å gå i detaljer om hva disse grunnene er, så et vennlig "beklager" må man da kunne tåle å få til svar. Men å spørre er greit, og de aller fleste gir tilgang til dem som spør.

Gammel 04-11-09, 09:38   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men da har du ikke bedt om å ikke ha det heller.

Stemmer.

Sånn for ordens skyld, og siden dette er et sted jeg kan skrive det:

Jeg er ganske kjip på å gi tilgang. Jeg har et regelverk for hvem jeg slipper inn, og dette regelverket overholdes ganske nazi med ganske liten bruk av magefølelse.

Jeg håper jeg kan få forståelse for det da jeg har en ekstremt utleverende og privat blogg. Det er fullt lov å spørre, men jeg håper det går greit om man får nei.

Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:39   #12
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har spurt et par stykker og fått tilgang til deres blogger. Men når man spør, må man også være åpen for at svaret kan bli "beklager".

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:40   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir ingen tilgang som ikke har spurt. Da jeg startet bloggen la jeg til en del brukere som ikke hadde spurt, men det er fordi de var for venner å regne i utgangspunktet.

Jeg syns det er helt greit å spørre om noe hvis det er noe man øsnker. Også syns jeg alle må takle et nei også. Noen har svært private blogger osm ikke er ment hvor alle.

Gammel 04-11-09, 09:40   #14
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg listet meg inn i bloggorama for noen måneder siden. Det ble gøy først når jeg våget å lukke min egen blogg, siden har andre bedt om leserettigheter - og jeg har delt ut. Dersom jeg skjønner at det finnes blogger jeg har lyst til å lese - så spør jeg.

Synes ikke spørsmålet er rart eller frekt i det hele tatt, jeg lurte lenge på det samme selv.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:42   #15
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Jeg tenker som så at det kan være at brukeren føler det som et "press" når de får et sånn spørsmål. At mange synes det er vanskelig å si nei.

Gammel 04-11-09, 09:43   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får meg bare ikke til å spørre. Men det hadde ikke vært så mye vits uansett, for jeg glemmer å lese blogger hele tiden.

Gammel 04-11-09, 09:47   #17
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg har etterkvart skjønt at det er mange bloggar der ute. Fleire enn kva eg trudde. Eg tør heller ikkje å spørje om tilgang. Er ein liten sperre der. Men samtidig så rekner eg med at viss nokon vil lesa min blogg så gjer dei meg ein lyd

Gammel 04-11-09, 09:47   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er frekt å spørre. Likevel kjenner jeg at jeg er redd for å få et nei. Merkelig og barnslig og alt - men slik er jeg skrudd sammen viser det seg.

Gammel 04-11-09, 09:48   #19
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er helt greit å spørre, så lenge man aksepterer et nei uten videre. Man kan jo få ja også.

Jeg har sagt ja til nesten alle som har spurt. Den eneste som har bedt om å få slippe, er Sitron. Henne har jeg selvsagt ikke lagt til.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:52   #20
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror kanskje jeg føler litt at jeg burde ha en blogg selv for å kunne be om tilgang på andres. Kan jeg se på din, så kan du se på min liksom.

Hm, kanskje jeg skulle startet en blogg her inne. :hm:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.