|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Det lurer jeg på i dag.
![]() |
#3 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Her driver 5 åringen med det meste,og får de skarpeste knivene. Da er det mindre sjans for at hun skjærer seg. Hun kan fint lage spaghetti med kjøttsaus,skjærer grønnsaker og ordner.men hu nfår ikke helle av pastavannet da.
![]() |
#4 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Ja, jeg får også hjelp til å kutte grønnsaker når vi har lapskaus f.eks. Ellers liker de godt å kutte opp poteter når vi skal ha komper. De går fort lei også da. Men det kan bli en fin kosestund på kjøkkenet av og til.
![]() |
#5 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Ja, men jeg hater det. I dag bakte vi eplekake og jeg hater at det blir mel og smør og sukker og epler all over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Ja, snuppa på 5 hjelper til med skrelling og kutting av grønnsaker, røring, baking, henting av matvarer og kjøkkenutstyr, dekker på og er hyggelig selskap.
![]() |
#7 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Propellen kan ikke lese, så når vi lager vaffler og han skal hente krydder, ja da må han lukte seg frem til å finne kardemommen. Han syns det er utrolig artig, men ikke fullt så artig når han lukter på chilli'en
![]() |
#8 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?
Der har du meg og.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?
Jeg kan bare signere dette. Heldigvis er jeg så heldig å ha en mann som liker å lage mat OG han liker å ha med gutta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Einsam
|
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Her er de med, og gjør det meste. Til vanlig kutter de opp litt forskjellig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Han får gjøre det han vil.
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?De får være med når de er en og en. Typisk så er det sånn at når en vil så vil alle og så er det for trangt rundt bollen og JEG VIL og MIN TUR og HYYYL og SKRIIIK. Og så tar det jo sånn TID!!
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Hun har alltid fått lov til det ja, desverre er hun ikke så interessert i det så hun blir kanskje med i 3 minutter og så mister hun interessen.
![]() |
#16 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Tja, hun er med når jeg baker. Middagen lages oftest mens hun hentes ui barnehagen, så det er ikke så ofte hun er med på det.
![]() |
#17 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Ja! Det er noe av det koseligste vi gjør sammen.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Nei, men det er fordi han er 14 mnd gammel da, jeg stoler ikke på ham med hverken kniv eller øse... han koser seg på kjøkkenet, for all del, men da med å spre kjøkkenredskaper utover gulvet....
![]() |
#19 |
flisespikker
|
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Ja, han er ikke veldig interessert, men jeg har ham gjerne med, og begynte ganske tidlig med det. Jeg vil absolutt at han skal lære seg å lage mat på egen hånd. Han er mest interessert hvis det er baking, særlig hvis det er noe fra hans egen kokebok. Oppskrifter er stas.
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Snuppa fikk lage mat frem til knerten også ville være med. Jeg takler ikke å holde oppsyn med to barn som lager mat på en gang; særlig ikke når det er kniver involvert. Så det blir lite middagslaging på ungene nå.
![]() |
![]() |
|
|