Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Å male/beise lakkerte møbler

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-09, 22:19   #1
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å male/beise lakkerte møbler

mørke, hvordan gjøre dette?

Nå har jeg kvitta meg med alt av ubehandla bortsett fra stuebordet mitt og kjøpmannsdisken på kjøkkenet. Disse kan jeg vel bare beis med sort lakk, å da eventuelt fra IKEA eller bør jeg kjøpe fra fargehandel for å få best resultat?

De lakkerte møblene, bør de rett og slett males eller kan jeg gjøre noe så disse også kan beises?

Noen kreative sjeler der ute som kan hjelpe meg?

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 10:49   #2
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å male/beise lakkerte møbler

Jeg har beiset en del møbler. Synes ikke det blir like bra med maling. På glatte overflater bør man enten pusse ned, eller bruke grunning/heftemaling. Jeg beiset en tv-benk i eikfarge og det ble veldig fint. Og blankt. Jeg har fått gode resultatet både med billig beis og dyr beis.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 12:17   #3
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å male/beise lakkerte møbler

Takk for tips, det enkleste vil vel være å bruke sånn grunningsmaling da å så beise over der igjen.

Jeg har et stuebord, å det tror jeg har vært luta. Blir det fint å beise det? Var liksom ikke billig, å har ikke lyst å ødelegge et så dyrt bord liksom

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.