Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor spiser man god mat sentralt i Oslo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-09, 15:21   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvor spiser man god mat sentralt i Oslo

Jeg og mannen skal til Oslo en helg og så lurer vi på om dere har noen tips til spisesteder. Gjerne ganske sentralt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 23:47   #2
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor spiser man god mat sentralt i Oslo

Dinner har fantastisk mat.

Gammel 08-11-09, 00:18   #3
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Dinner tenkte jeg at jeg skulle forslå også.
Sjeldent jeg er ute i Oslo da, men har alltid fått veldig god mat der.

Gammel 08-11-09, 01:18   #4
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Dinner er en flott restaurant. Men jeg tar meg likevel i å bli bittelitt skuffet hver gang jeg er der, fordi det er så ordinær mat. Og pass på - den er veldig sterk. Er du ikke glad i sterk mat, så bestill veldig mild. Medium er litt i håtteste laget, selv for meg.
Jeg ville kastet meg inn på Zaika, en indisk restaurant i Haakon IIV gate.

Gammel 08-11-09, 08:51   #5
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Egon på byporten, rett ved oslo S har god mat.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 08:54   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags type mat kunne dere tenke dere? Og ser dere etter noe gourmetish, eller noe mer avslappet?

Jeg er enig med Safran i at Zaika har god mat, men jeg synes lokalet er nissetrist. Da er Agra bedre, som ligger på Aker Brygge. Hvis dere vil på fiskerestaurant så er det ganske hyggelig på Mares i Frognerveien. God mat, medium dyrt.

En restaurant som jeg tidligere syntes var fin som en kjæresteplass er Klosteret. Men nå er det veldig lenge siden jeg var der sist - noen som vet om det fortsatt er bra der?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 08:56   #7
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

TGI Fridays!!! Me like!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 12:43   #8
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Nam Fah, god thai mat. Rimelige priser. Synd lokalet er litt nitrist.. Får litt kafè følelse. (tenker ikke på selskapslokalene i kvadraturen, men resturanten)

http://www.nam-fah.com/

Gammel 08-11-09, 12:49   #9
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Dinner.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 12:58   #10
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Annen etage! Veldig sentralt og nydelig mat. Man må jo like sjangeren da (gourmet), men prisene er aldeles ikke verst i forhold til hva man får.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:06   #11
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Stemmer i med Agra Veldig god mat. Har ikke vært på den som er på Aker Brygge, kun den i Lillestrøm men regner med det er like god mat begge steder.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 14:46   #12
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Agra er veldig god mat, men prisnivået og servicen er mye bedre på Zaika.

Gammel 08-11-09, 15:00   #13
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Nå er det jo et definisjonsspørsmål hva som er sentralt eller ikke også da

Dinner er veldig bra, og jeg er ikke enig med Safran, som synes det er ordinær mat. Det er schezuan-kjøkken, og i den kategorien er Dinner alt annet enn ordinær, maten er delikat tilberedt og det er hyggelig atmosfære og service.

Nambo vietnamesisk/thai på Majorstuen er veldig bra og rimelig.

Jaipür indisk restaurant på Egertorget.

Villa Paradiso kanskje byens beste italienske pizza.

Lofoten fiskerestaurant uten tvil den beste og kanskje eneste rendyrkede fiskerestauranten i byen.

Gammel 08-11-09, 15:23   #14
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Stemmer i med Agra Veldig god mat. Har ikke vært på den som er på Aker Brygge, kun den i Lillestrøm men regner med det er like god mat begge steder.

Agra er også veldig bra ja! Både den på Aker Brygge og den i Lillestrøm.

Gammel 08-11-09, 16:17   #15
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Jeg har jo skjønt at jeg ikke har spesielt mange med meg i oppfatningen om Dinner.

Gammel 08-11-09, 16:50   #16
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

TGI Fridays!!! Me like!

Skulle til å foreslå det jeg også. Var der på fredag og nok en gang veldig godt fornøyd med maten og servicen. Dessverre er lydnivået noe høyt der (Aker Brygge i allefall).

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 17:00   #17
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hva slags type mat kunne dere tenke dere? Og ser dere etter noe gourmetish, eller noe mer avslappet?

Nei, hva liker vi? Jeg liker det meste, men mannen liker ikke thai og indisk og helst ikke kinesisk. Det mest spennende han liker er tapas.

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Dinner har fantastisk mat.

Skal sjekke ut menyen!

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

TGI Fridays!!! Me like!

Det er jo et kjent konsept, muligens den ene dagen ...

Opprinnelig lagt inn av Tonjemor, her.

Nam Fah, god thai mat. Rimelige priser. Synd lokalet er litt nitrist.. Får litt kafè følelse. (tenker ikke på selskapslokalene i kvadraturen, men resturanten)

http://www.nam-fah.com/

Å, det hadde vært digg, men mannen får jeg ikke med dit.

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Annen etage! Veldig sentralt og nydelig mat. Man må jo like sjangeren da (gourmet), men prisene er aldeles ikke verst i forhold til hva man får.

Der har vi faktisk vært en gang!

Egon utgår med høye kneløft! Det har har vi på annethvert hjørne her og maten er rimelig medim.

Hva med Habibi? Kan jeg selge meze inn som tapas til mannen?

Gammel 08-11-09, 17:13   #18
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Ja, meze er absolutt tapas. Mannen min likte seg godt der.

Hva med Raymonds mat og vinhus? De serverer kun en meny, deilig mat og dere kan få vinpakke. Synes det er romlemantisk.

Gammel 08-11-09, 17:16   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Men Raymonds??

Gammel 08-11-09, 17:18   #20
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet.

www.raymonds.no

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.