|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
L.F.C. supporter
|
![]() Kan vi stole på at politiet gjør jobben sin?Min bror hadde innbrudd i sin garasje for en mnd siden. En gammel kamerat som statet eget byggefirma i 2005, gikk konkurs nå nylig. Det foreligger en strid om en løftebukk som min bror hadde stående i garasjen. Løftebukken ble kjøpt til min bror, som takk for at han har skrudd og byttet deler på firmabilene denne mannen har hatt.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan vi stole på at politiet gjør jobben sin?Bare en liten varsomhet her; Løfebukken ble kjøpt av dette firmaet som "lønn" for denne jobben - ble det skattet for denne "lønnen"? Bare at an kanskje skal trå litt forsiktig i henhold til hvordan man fikk denne.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan vi stole på at politiet gjør jobben sin?Vel. Mannen har brutt opp en lås og hentet noe han mener er rettmessig hans. Låsen erstattet han med en ny samtidig. Det er rettsak på gang, og du sier at det er retten som skal avgjøre om hvem som er rettmessig eier av denne eiendelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan vi stole på at politiet gjør jobben sin?Greit nok at politiet ikke kan gjøre noe med hensyn til løftebukken, og at rettsvesenet må inn for å avgjøre det, men vi snakker jo om innbrudd her, og det er jo et lovbrudd, uavhengig av hva som stjeles og hvorfor...
![]() |
#6 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan vi stole på at politiet gjør jobben sin?Hva kan evt politiet gjøre med selve innbruddet?
![]() |
#7 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Kan vi stole på at politiet gjør jobben sin?
Det vet jeg ikke noe om.
![]() |
#8 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Kan vi stole på at politiet gjør jobben sin?Og ja, det er nok sjelden at det blir gjort noe i slike saker, men jeg synes det er tragisk rett og slett. Men dette gjør jo at enkelte kriminelle bare tar seg til rette, gjør innbrudd osv, for de slipper jo straff uansett. Det blir jo bare henlagt.
![]() |
#9 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kan vi stole på at politiet gjør jobben sin?
En solid bot, for eksempel, ja.
![]() |
#10 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Kan vi stole på at politiet gjør jobben sin?Ja, jeg er helt enig med deg, Carrera.
![]() |
#11 |
ull-lue
![]() Sv: Kan vi stole på at politiet gjør jobben sin?Jeg er ikke uenig med dere. Det er ikke greit å ta seg til rette på den måten.
![]() |
#12 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Kan vi stole på at politiet gjør jobben sin?Ok, da er jeg mere med, Mississippi. Min bror gir jo egentlig blaffen i hele løftebukken, harn får jo dette igjen på forsikringen siden han anmeldte forholden.
![]() |
#13 |
ull-lue
![]() Sv: Kan vi stole på at politiet gjør jobben sin?Det jeg imidleritd stusser litt over er at politiet får bevillinger og midler tildelt gjennom nesten hele året for å opprette stillinger og ansette flere politifolk, enda sitter mange igjen med samme inntrykk som deg, Brenda.
![]() |
#14 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Kan vi stole på at politiet gjør jobben sin?Nei, vi har jo ikke noe annet valg. Og jeg vet jo at de svært ofte har litt lite ressurser, men jeg synes det er skremmende at helt åpenbare saker blir henlagt. Det er fortvilende rett og slett.
![]() |
#15 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan vi stole på at politiet gjør jobben sin?Jeg stoler på at politiet gjør jobben sin innenfor de rammene de har. Selvsagt er det vel en og annen blemme der og, som i absolutt alle andre yrker der mennesker skal vurdere og prioritere. At de derimot ikke har de ressurser de trenger, er jeg ikke i tvil om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Kan vi stole på at politiet gjør jobben sin?En kamerat av min bror, som er politimann i et annet distrikt hadde fortalt sånn forsiktig at politiet ofte henla anmeldelser som gikk på innbrudd og tyveri. Fordi man som regel fikk igjen verdien på forsikringen.
![]() |
|
|