|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Deres favoritt-bokserie?Jeg er nylig ferdig med Twilight-sagaen og trenger en ny, spennende bokserie å lese. Jeg har vurdert Harry Hole-serien men er ikke helt motivert for den enda, kjenner jeg. Frister ikke. Jeg er en enkel sjel og elsket Twilight og Sagaen om Isfolket og slike serier. Har lest Berlinerpoplene og de to andre i serien og likte dem godt.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deres favoritt-bokserie?Sword of Truth
![]() |
#3 |
Off the map.
|
![]() Sv: Deres favoritt-bokserie?Harry er ikke så veldig 'dyp' han heller altså. Bare en litt sliten politimann det er lett å bli glad i.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Deres favoritt-bokserie?Jeg er ikke så begeistret for vanlig kiosklitteratur, egentlig. Det eneste er Sagaen om Isfolket, og så ble jeg plutselig hektet på Livsarven etter at jeg i ren kjedsomhet kjøpte de første 6 bøkene i bruktbua og da MÅTTE se hva som skjedde videre. Nå abonnerer jeg og er vel på bok 24 eller noe sånt. Men jeg kaster alle sånne gratis-pocketer jeg får fra den klubben.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Deres favoritt-bokserie?
Jeg begynte i feil ende med Snømannen. Det var en veldig bra bok. Hadde jeg begynt med Flaggermusmannen er jeg ikke sikker på om jeg hadde fortsatt.. Jeg synes du skal begynne med Flaggermusmannen altså, men om den ikke fenger kan det likevel hende at det er verd å lese noen av bøkene lenger ute i serien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Deres favoritt-bokserie?Jeg har lest 1/3 av Snømannen og den var drepende kjedelig, men jeg ble fortalt at jeg nok syntes det siden jeg ikke hadde lest den første boka.
![]() |
#7 |
Off the map.
|
![]() Sv: Deres favoritt-bokserie?Jo man MÅ, det er flere ting som fortsetter fra bok til bok hele tiden. Kanskje ikke så mye i de to første, men særlig i de bøkene som kommer deretter.
![]() |
#8 |
søt
![]() Sv: Deres favoritt-bokserie?Jeg var også skeptisk til Harry Hole og jeg startet også i feil ende med Snømannen (klønete) men jeg likte de overraskende godt, så jeg kan anbefale de!
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Deres favoritt-bokserie?
Det høres rart ut, men man er jo ulike. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Epikur
|
![]() Sv: Deres favoritt-bokserie?Jasper Ffordes serie om Thursday Next er strålende! Begynn med The Eyre Affair og fortsett videre.
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deres favoritt-bokserie?Jeg digger bøkene om Harry Hole, og kjenner jeg en misunnelig på de som ikke har lest dem (ennå). Jeg er enig i at bøkene blir bedre etterhvert, men jeg liker skrivestilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Deres favoritt-bokserie?Harry Potter har jeg lest ja.
![]() |
#13 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Deres favoritt-bokserie?True Blood-serien er ikke så verst, egentlig.
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Deres favoritt-bokserie?Hvis du liker litt fantasy-pregede bøker, kan jeg anbefale Cornelia Funke sine bøker. Hun har skrevet mange, men jeg kan iallefall anbefale Blekkhjerte, Blekkblod og Blekkdød. De henger sammen og Blekkhjertet er den første i serien. Jeg har lest de på originalspråket (tysk). De heter Tintenherz, Tintenblut og Tintentot på tysk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deres favoritt-bokserie?Jeg liker veldig godt serien til Elisabeth George, den går også på tv. Barbara og Lynley
![]() |
#17 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
![]() |
![]() Sv: Deres favoritt-bokserie?Philip Pullmams serie His Dark Materials er fantastisk god. Ellers kan jeg anbefale Ildfuglen som serieroman - den har masse spenning og mystikk, og er god! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deres favoritt-bokserie?Hulebjørnens klan, Klippehulens klan og Mammutjegerne av Jean M. Auel.
![]() |
#19 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Deres favoritt-bokserie?Du må jo ikke kaste pocketseriene da Iset! De kan du bytte her inne i andre serier!
![]() |
#20 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deres favoritt-bokserie?Jeg er veldig enig med Maiden ang Hulebjørnens klan, de er veldig fine.
![]() |
|
|