Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Å klippe barn med maskin

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-10, 15:15   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å klippe barn med maskin

Jeg vurderer gå til innkjøp av en sånn maskin man kan klippe håret med, men lurer på hvor pent dette egentlig blir? Podens hår gror som ugress og han ser ikke bra ut med lengde på håret, så ser at det kan være praktisk å kunne fikse dette selv.

Hadde vært flott å høre om litt erfaringer, om det er vanskelig etc.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 15:18   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klippe barn med maskin

Jeg syns det blir fint, i hvert fall.

Gammel 20-01-10, 15:19   #3
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klipper poden her med maskin, og synes det blir riktig så søtt. Skal se om jeg finner er bilde av han med nyklipt sveis.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 15:21   #4
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Øving gjør mester, jeg klipper alle gutta i huset, hvor fint det blir avhenger litt av tolmodigheten min og guttas evne til å sitte stille, på mannen går den siste biten greit da.

Anbefaler å kjøpe en god maskin, med gode reguleringsmuligheter.

Gammel 20-01-10, 15:21   #5
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg klipper poden her med maskin, og synes det blir riktig så søtt. Skal se om jeg finner er bilde av han med nyklipt sveis.

Det hadde vært supert med bilde. Poden er skeptisk.

Gammel 20-01-10, 15:21   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knerten barberes med maskin. Vakkert? Nei. Brukbart for en 2-åring? Definitivt.

Jeg tror det blir penere når han forhåpentligvis får mer tålmodighet med årene. Nå må vi nemlig jobbe veldig raskt.

Gammel 20-01-10, 15:22   #7
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Øving gjør mester, jeg klipper alle gutta i huset, hvor fint det blir avhenger litt av tolmodigheten min og guttas evne til å sitte stille, på mannen går den siste biten greit da.

Anbefaler å kjøpe en god maskin, med gode reguleringsmuligheter.

Noen spesiell type du vil anbefale?

Gammel 20-01-10, 15:32   #8
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Nå har vi en Philips maskin, den er vi fornøyd med, har hatt det før også, den vi hadde i mellom der var et annet merke, men den var dårlig altså. Skal vi se vi har vel denne tror jeg: http://www.expert.no/product/product...=QC5070KOFFERT Men ville egentlig ha denne http://www.expert.no/product/product...ntifier=QC5055 Den siste var ikke å få tak i når vi kjøpte, men den vi har er nedbetalt for veldig mange klipper siden. Og fungerer forsatt fint.

Gammel 20-01-10, 15:33   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns kortkort hår er kult på gutter, og syns det er helt OK med maskinklippet hår. Bare husk å sett på den dingsen som bestemmer lengde.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 15:39   #10
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns kortkort hår er kult på gutter, og syns det er helt OK med maskinklippet hår. Bare husk å sett på den dingsen som bestemmer lengde.

Jeg får en ekstremt utakknemlig sønn om jeg glemmer det tror jeg...

Gammel 20-01-10, 15:40   #11
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Nå har vi en Philips maskin, den er vi fornøyd med, har hatt det før også, den vi hadde i mellom der var et annet merke, men den var dårlig altså. Skal vi se vi har vel denne tror jeg: http://www.expert.no/product/product...=QC5070KOFFERT Men ville egentlig ha denne http://www.expert.no/product/product...ntifier=QC5055 Den siste var ikke å få tak i når vi kjøpte, men den vi har er nedbetalt for veldig mange klipper siden. Og fungerer forsatt fint.

Takk takk. Jeg tenker også at jeg heller betaler litt ekstra ja. Det kostet 400 kr å klippe han på senteret her, så det er ganske uaktuelt.

Gammel 20-01-10, 15:46   #12
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, det er en stor fordel. :har jeg hørt:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 15:48   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset klipper både Frank og Peder seg med maskin. Eller. Peder klipper seg ikke selv da Han var rundt 1,5 første gang forresten. Fungerer fint fint på ugresshår. Og enkeltpenkelt!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 16:04   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klipper både far og sønn i huset med maskin, og det trenger ikke bli så styggkort heller. Jeg pleier å ha det litt kortere i nakken og på sidene. Perfekt blir det jo ikke, men bra nok.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 16:04   #15
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En god maskin som ikke fusker er greit når kunden har en maurtue under rumpa. Kjøp også en god saks til å klippe hår med, hold den forbeholdt til hår og intet annet. Saksen er grei å ta kantene med, gå over med. Jeg bruker også en fintannet kam.

Gammel 20-01-10, 16:10   #16
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg synes det blir pent og i tillegg er det veldig enkelt og greit. Jeg prøvde meg med saksa for et halvt år siden og hodet gikk frem og tilbake hele tiden. Han ville ikke sitte stille og det ble skikkelig hakkete. Når jeg tar frem maskinen så sitter han helt stille og synes det er spennende. Mannen min klipper jeg også med maskin. Han er hakket mer utålmodig faktisk.

Gammel 20-01-10, 16:11   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Har klipt alle tre barn med den + klipper mannen. Så lenge man prøver seg litt fram med ulike lengder, og ikke bare snauer av alt, så kan det bli riktig så bra. Jentene stusses i tuppene med den, og panneluggen på minstemor ble kjempefin. Det går raskere og blir mer presist enn med saks.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 16:14   #18
Joika
Pauset

Standard

Okei, så om han ikke skal bli helt barbus, så bør jeg har en 2 cm oppå hodet?

Gammel 20-01-10, 16:15   #19
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man kan jo klippe frisyrer med maskin også, men vil tro det forutsetter en tålmodig unge og litt øvelse.
Er ikke fan av kort,kort hår annet enn på menn som med årene har fått måne, eller veldig høyt hårfeste. Da kan det være det beste alternativet.
Men det er selvfølgelig enkelt, praktisk og billig.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 16:17   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker å ha 2-4 cm oppå hodet på dem og noen mm på resten... varierer lengden litt etter hvor det er på hodet. Jeg synes det blir ganske bra i hvertfall, klipper både mann og barn med maskin.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.