Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Julebordkjoledilemma (Nå med bilder)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-09, 23:48   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julebordkjoledilemma

Type jobbjulebord dette her. Jeg er ikke spesielt glad i gull og glitter. Jeg trives i grunnen best i type kjoler som andre bruker til hverdags.

Jeg har endt opp med tre kjoleinnkjøp de siste ukene. Jeg er ikke fornøyd med noen av dem. I alle fall ikke som julebordkjole. (Eller egentlig er det kanskje når de blir plassert på meg jeg ikke liker dem helt).

Kjole nummer 1 er en veldig standard knelang sak i svart fløyel fra Lindex.
Den er antakelig den som er mest "safe" i forhold til pyntetkode. Men egentlig er den ganske kjedelig, og jeg føler at V-utrigningen blir litt feil på meg.

Kjole nummer 2 er en NoaNoa-kjole i svart. Den er også knelang, har folder i skjørtet, krage og knappestolpe. Jeg tror jeg har sett at Elinblu har samme sak i en annen farge. Jeg synes bestemt det er en hverdagskjole, men dama i butikken var fast bestemt på at den var pyntet nok for julebord. Jeg har brukt den med en lilla genser med blode i halsen, men innbiller meg at den blir hakket mer pyntet om jeg bruker den uten noe under. (Da må jeg i så fall ha noe over skuldrene for å skjule melkehvite bryter-overarmer ... ).

Kjole nummer 3 er en Container-kjole. Den har høyt liv og halvlange ermer. Den er egentlig helt perfekt fra livet og opp. Nedentil er den i mønstret jersey-stoff. Det gjør den i grunnen veldig hverdagslig. Samtidig er det den kjolen jeg definitivt føler meg mest vel i. Jeg kjenner at jeg kan komme til å bruke den i juleselskap og slikt, men den er nok ganske sikkert ikke en julebordkjole?

Innspill?

Bilde 1 og 2 er av kjole 3.
Bilde 3 og 4 av bilde 2
Bilde 5 er av kjole 1
(Bare for å gjøre det oversiktlig, liksom. )

Sist redigert av LilleT : 12-12-09 kl 14:01.
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 23:48   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebordkjoledilemma

Denne tråden funker ikke uten bilder.

Gammel 04-12-09, 23:50   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Denne tråden funker ikke uten bilder.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 23:52   #4
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Bilder hadde vært bra!

Kjole nummer 1 kan kanskje ha potensialet med riktig tilbehør til? Smykker osv?

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 23:55   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det den Noa Noa-kjolen jeg har tro? Jeg bruker den på jobb med mer ulltrøye inni og hverdagslig tilbehør, men på nettsiden er den avbildet i mer festpreget kombinasjon. Jeg syns fint den kan brukes til julebord med det rette tilbehøret, f.eks. noe med tynne og florlette ermer.

Jeg har forresten kjøpt den i lilla også (har svart fra før), liker veldig godt fasongen og at de kan brukes med så mye forskjellig inni.

Sist redigert av Filifjonka : 17-02-11 kl 19:30.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 00:02   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns alle tre fint kan brukes på julebord, og hadde valgt den jeg følte meg mest vel i.

Gammel 05-12-09, 00:03   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Maximillia. Det er den der. Jeg prøvde den med den lilla bluse der inni, men den var grusom på de melkehvite bryterarmene mine. Jeg kler ikke sånne gjennomsiktige stoffer.

Hva slags tilbehør kunne gjort seg til kjole 1, da?

Gammel 05-12-09, 00:13   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Når man sammanlikner med modellbildet blir det veldig tydelig hvor trang kjole 2 er til meg ...

Gammel 05-12-09, 00:15   #9
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde definitivt valgt kjole nr. 3 Nydelig !

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 00:23   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Når man sammanlikner med modellbildet blir det veldig tydelig hvor trang kjole 2 er til meg ...

Jeg har også mye mer i overdelen enn modellen. Men jeg vet ikke om jeg syns det gjør noe.

Gammel 05-12-09, 00:26   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Julebordkjoledilemma (Nå med bilder)

Containerkjolen ser ut til å fungere veldig bra. I tillegg sitter den som et skudd.

Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 00:34   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer for Containerkjolen.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 01:20   #13
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Containerkjolen er helt nydelig på deg!
Velg den!

Gammel 05-12-09, 05:45   #14
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns kjole nr 3 var fin. Litt utenom den tradisjonelle sorte, og den satt fint på deg!

Gammel 05-12-09, 07:13   #15
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg hadde definitivt valgt kjole nr. 3 Nydelig !

Jepp, det var min umiddelbare tanke også

Gammel 05-12-09, 07:58   #16
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Men den satt jo veldig fint på deg da. Modellen har ikke pupper nok til den. Jeg ville tatt enten denne hvis du får pyntet den opp litt med noe, og da er det nok sånne halvgjennomsiktige ting som jeg ser for meg at fungere best, eller containerkjolen, som også så ut til å sitte fint (den fløyelskjolen var vanskelig å få noe inntrykk av).

Gammel 05-12-09, 08:06   #17
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Kjole 3 var veldig fin på deg! Hvor har du kjøpt den?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 08:07   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pøsj, da, den satt jo ikke fint på modellen i det hele tatt - altfor stor. Det er jo en figurnær modell. Min (grønne, surprise) er helt tettsittende til meg.

Jeg synes i grunnen at alle tre er fine og fullt brukbare på et julebord. Min Noa Noa-kjole brukes til hverdags, men jeg kunne fint ha hatt den i et mer formelt selskap også.

Gammel 05-12-09, 08:10   #19
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Containerkjolen var finest.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 08:22   #20
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Med et bredt belte i livet, en kul veske og kule sko kan den fløyelskjolen bli veldig fint pyntet den og. Jeg tror jeg likte den best jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.