Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken mobil er det jeg skal ha?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-09, 20:15   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilken mobil er det jeg skal ha?

Jeg kjøper ny mobil hvert jubelår, og nå er det virkelig på tide. Grunnen til at jeg holder fast ved min Sony Ericsson k810i til tross for at taster ikke virker og noen har falt av, er kameraet. Det er fantastisk!

Jeg er ingen stor mobilbruker. Sender kanskje 40 SMS i måneden og snakker tilsammen kanskje 1 time. Mesteparten av skravlingen foregår med mannen, og med nåværende abonnement ringer vi gratis til hverandre. Jeg surfer ikke med telefonen og har ikke noe behov for å høre musikk med den. Jeg trenger egentlig bare muligheten til å ringe, ta bilder og sende SMS; en slik telefon er vel en utopi?

Forslag til telefoner med/uten abonnement tas i mot med stor takk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 20:17   #2
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil er det jeg skal ha?

Jeg er en slik mobilbruker som deg, bare med litt flere sms-er, og har akkurat samme telefon.

Jeg ønsker meg Sony Ericsson C905, bare den blir litt billigere. Kameratelefonen über alles, tror jeg.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 20:18   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Finnes det flere som meg altså? Jeg kjente egentlig at det var litt pinlig å skrive det innlegget. Så gammeldags er jeg lizzåm.

Hva koster den du ønsker deg shute?

Gammel 16-07-09, 20:26   #4
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Finnes det flere som meg altså? Jeg kjente egentlig at det var litt pinlig å skrive det innlegget. Så gammeldags er jeg lizzåm.

Hva koster den du ønsker deg shute?

Husker ikke helt, bare at det var for mye. Fra rundt 1800 eller noe med et ganske dyrt abonnement. Siklet litt på den i en butikk her om dagen. Den er finfin. Ikke spesielt elegant eller noe, men superbt kamera.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 20:27   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gikk fra superfornøyd K810i-bruker til superfornøyd C905-bruker. Byttet fordi mannen trengte "ny" telefon.

Bildene er mye bedre med C905. Unntatt fargene. Evt. er det et komplott. Rødt blir rosa. Ungene mine ser ut som de er rosakledde 24/7.

Gammel 16-07-09, 20:28   #6
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har C905, er super fornøyd.
Uten abb: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...gAAAEeo25R0Sto

Med abb: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...IAAAEO4.I03xiL

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 20:28   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Hvilke andre mobiler er det som har gode kameraer da og som har en snillere pris?

Det lønner seg vel strengt tatt ikke for meg å kjøpe en med abb? Nå har jeg ett uten fast månedsavgift hvor jeg bare betaler for det jeg ringer/smser/kommer borti internettet.

Gammel 16-07-09, 20:30   #8
Trixie

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du kan videreføre det abb du har nå så er det jo greit, og du ikke har tenkt å bytte leverandør?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 20:32   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Hvis du kan videreføre det abb du har nå så er det jo greit, og du ikke har tenkt å bytte leverandør?

Jeg la til litt over, jeg er TalkMore kunde nå, og betaler bare for det jeg bruker. Veldig fornøyd.

Gammel 16-07-09, 20:33   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg byttet leverandør og betalte 1699,- for telefonen for et abonnement uten månedsavgift (annet enn minstepris på 69 eller noe sånt i måneden). Jeg la inn tallene fra siste faktura på www.telepriser.no og fant mitt nye abonnement som hadde best pris på telefonen min.

Gammel 16-07-09, 20:36   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Hvor kjøpte du Veronal?

Jeg tar i mot forslag til andre gode kameramobiler også altså.

Gammel 16-07-09, 20:41   #12
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg byttet nettopp ut min Sony Ericsson K810i med en w995

Gammel 16-07-09, 20:43   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Chess: https://webshop.chess.no/index.php/P.../1244/action/1

Gammel 16-07-09, 21:36   #14
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg skal ha den nye SE mobilen snart. Eg trudde eg ville ha C905, men har snudd der. Var å såg på dei i går og vil definitivt ha w995. Likte tastane og alt muligt betre med den. ( har k810i sjølv )

Gammel 17-07-09, 10:25   #15
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja jeg er foreløbig godt fornøyd med min SE w995. Den har utrolig bra skjerm bl.a. For tiden er ungene på ferie med pappaen sin så jeg har ikke fått testet kameraet noe særlig. Har tatt bilde av bilen osv, men det blir liksom ikke helt det samme...

Gammel 17-07-09, 15:47   #16
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg lurer veldig på SE C905 og SE W995 selv. Har mest lyst på W995, men ser at det ikke er noe deksel forran kameralinsen der? Blir det ikke lett riper på den da?
Er kameraene på begge disse telefonene bedre enn SE K810i?

Jeg hadde K810i, og byttet til Nokia 6220 Classic, og jeg er lagt fra fornøyd med kameraet på denne telefonen.

Sist redigert av Hannah : 18-07-09 kl 22:44. Årsak: hadde skrevet fram, men mente fra.
Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 15:51   #17
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Se k810i har eit 3,2 mega piksel kamera. Dei to andre har 8 mega piksler. Ganske stor forskjell. Du kan lese ein test av W995 her.

Gammel 17-07-09, 22:23   #18
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg trenger jo strengt tatt ikke en så fæncy telefon når jeg i utgangspunktet er fornøyd med k810i, gjør jeg vel? Hvilken telefon ligner k810i/er hakket under de to dere nevner?

Gammel 17-07-09, 22:44   #19
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Jeg har nettopp kjøpt SE C901, en slags lillebror til C905. C901 har 5 megapixel kamera. Jeg er veldig fornøyd så langt.

Gammel 18-07-09, 10:11   #20
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis bilder er viktigere enn musikk bør du iallfall ha C-telefonenen (camera) til Sony Ericsson fremfor W-telefonene. (walkman)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.