|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Glutenfri kost og tilrettelegging i barnehageNå blir det mange tråder om glutenfritt fra meg men håper dere står over med meg.
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Glutenfri kost og tilrettelegging i barnehageJeg vet ikke hva du har krav på sånn sett, og jeg tenker at det praktiske MÅ de greie å tilrettelegge. Jeg kan likevel forstå at det kan være vanskelig med enkelte typer mat, kanskje spesielt varmmaten. Det kan være både fordyrende og praktisk vanskelig å få til. Så jeg skjønner forsåvidt at de stritter litt imot, men har dere kontaktet pasientforening og forhørt dere om hva som er vanlig? Om det er vanlig at barnehagen greier å tilrettelegge 100% eller om dere som foreldre må bidra litt til å skaffe til veie egnede matvarer?
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Glutenfri kost og tilrettelegging i barnehageDet ligger et ganske godt skriv på ncf.no som er spesifikt med info til barnehager og skoler |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfri kost og tilrettelegging i barnehageTror man har krav på at det skal tilrettelegges uten at vi som foreldre skal være nødt til å betale mer. Eller har jeg misforstått? Mener bestemt at jeg både har blitt fortalt og lest at de er pliktige til å ordne dette uten at vi skal behøve å levere egen mat til dem. Snakket også med avdelingsleder om dette da vi hadde møte, og hun mente også det. Men hvordan skal jeg få innprentet hvor viktig dette er? altså med tanke på "overføring" av smuler etc. Vil jo ikke være altfor masete heller.
![]() |
#5 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfri kost og tilrettelegging i barnehageDu skal være masete, og du skal stille krav. Det er en tjeneste du betaler for og det handler om helse og velferd for ditt barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Unik
|
![]() Sv: Glutenfri kost og tilrettelegging i barnehageDei som eg kjenner som har unger med cøliaki, har som regel lager i bhg med mat til ungane sine. Trur mange foreldre held maten til ungane sine mot reduksjon i matpengar.
![]() |
#7 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfri kost og tilrettelegging i barnehageDet hjelper ikke så mye at man har krav på både det ene og det andre så lenge barnehagen ikke samarbeider. Vi har gått mange runder med barnehagen til lillebror, det endte med at vi ordnet alt av mat. Selv da var det problemer fordi de krevde å ta alt på sparket sånn at vi ikke fikk vite på torsdag hva de skulle ha på fredag. Det er ganske viktig for en liten gutt at han får noe som faktisk ligner på det de andre spiser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Glutenfri kost og tilrettelegging i barnehageTo av snuppas venner skal ha spesialmat i barnehagen. Jeg vet at de har fått tilbud om å betale en god del mindre, mot å sende med mat selv de dagene det er varmmat (en dag i uka). Vi får alle månedsplan med mat, så på varmmatdagen sender foreldrene med mat som ligner hjemmefra.
![]() |
![]() |
#9 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfri kost og tilrettelegging i barnehageJeg handler inn det glutenfrie til min femåring med Cøliaki - viser frem kvitteringer og får reduksjon av kostpengene.
![]() |
#10 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Glutenfri kost og tilrettelegging i barnehageJeg krever at de gir et likeverdig tilbud til vesla.
![]() |
![]() |
|
|