|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Hva ville du gjort hvis du fikk kjennskap til at noen drev med salg av hasj fra leiligheten sin?
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Salg? Ikke bruk? Jeg hadde brydd meg mindre, men jeg hadde nok tatt en samtale om hva man risikerer i henhold til barnet om man blir tatt.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Uten barn hadde jeg ikke brydd meg, med barn hadde jeg sagt i fra til barnevernet og politiet. Folk som selger "bare hasj" gjør skjelden det, og de som kjøper "bare hasj" er ikke alltid like stødige når de skal kjøpe.
![]() |
#7 |
Originala
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Jeg hadde sannsynligvis gitt en anonym melding til politiet. Jeg hadde vært redd for represalier, så jeg hadde vært betenkt med å være åpen om det. Sist redigert av Fadese : 05-12-09 kl 23:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Originala
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Og bare så det er sagt, så er jeg ikke ukjent med hasjbruk. Tidligere syntes jeg det var greit fordi hasj var så ufarlig, nå ser jeg overhode ingen grunn til å legalisere enda et rusmiddel, og synes det er viktig å gjøre det man kan for å begrense narkotikavirksomhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Helt konge
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Jeg vil tro at barn som bor i en leilighet som blir brukt til å selge dop fra ikke har helt optimale oppvekstvilkår, og jeg ville meldt fra til politi og barnevern. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?
Bruk også, men såvidt jeg har forstått, ikke når barnet er der. Er usikker på hvor mye barnets andre forelder vet. Dette er ikke mennesker jeg har direkte kontakt med, så det er vanskelig å ta en alvorsprat.
![]() |
#12 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Jeg er usikker på hva jeg hadde gjort, om jeg hadde gjort noe. Men første tanken er at jeg definitivt hadde reagert, både med og uten barn i bildet. Men det er helt og holdent pga mitt syn på rusmidler. Hasj for meg er ikke "bare hasj".
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?I ditt tilfelle ville jeg meldt i fra til politi og barnevern. Heiko og Fadese har gode poenger om at det ikke er sunt for et barn å vokse opp under slike forhold, og mye kan skje, både fra kjøpere og bakmenn.
![]() |
#16 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig.
![]() |
#18 |
Leser
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Jeg ville nok ha reagert anderledes når det er barn med i bildet enn ellers. Ikke fordi at jeg egentlig synes det er mer forkastelig å selge hasj når man har barn enn ellers, men fordi jeg føler et større ansvar for barn enn for voksne. Hvis voksne har lyst til å rote til livet sitt, vel ... det er av og til i mitt "not my problem field". Barn kan man ikke fraskrive seg ansvaret for, de kan ikke bestemme over sitt eget liv. Det er ikke deres feil at foreldrene deres kanskje ikke kan passe på dem.
![]() |
#20 |
Helt konge
|
Hvorfor må du være 100% sikker på at det var riktig? Det er jo ikke din jobb å legge frem bevis overfor hverken politi eller barnevern? Om du sier i fra men tar feil vil jo svært lite skje. Om du ikke sier i fra fordi du ikke er 100% sikker vil et barn muligens fortsette og vokse opp under forhold som mest sansynlig vil være til stor skade for han. Sist redigert av Heiko : 06-12-09 kl 00:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|