Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om Obama, da?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-09, 09:14   #1
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Hva synes dere om Obama, da?

Ja, nå har jo han og kona landet trygt i Norge.

Jeg fulgte med på morgensendingen på TV2, slik jeg alltid gjør. Og det var ikke så veldig interessant å se flyet og når de trillet frem flytrappa osv.

Jeg måtte fnise litt for meg selv da han ikke ble hentet i limosin, som reporterene tydeligvis forventet.

Og stor krise var jo at han ble hentet i en SKITTEN bil.

Vel, jeg synes det er flott at også Obama kan være en "vanlig" mann. Han virker ikke så hoven og kresen som andre mennesker med mye makt.

Jeg synes kanskje en periode at Obama var litt vel oppskrytt, men jeg må si jeg liker mannen mer og mer. Jeg er enig med mange i at fredsprisen var litt tidlig å få, men det er lite å gjøre med det nå. Jeg synes kona virker veldig sympatisk og flott. De ser ut som en flott og harmonisk familie rett og slett. Men vi får vel bare se de flotte og positive sidene.

Hvordan er deres inntrykk av Barack Obama?

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:21   #2
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om Obama da?

Må innrømme at jeg synes han er d...kjekk Jeg var så betatt av mannen en stund at min egen mann gjorde hva han kunne for å ligne.

Sist redigert av Michelle : 02-02-10 kl 15:54.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:25   #3
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke Obama er spesielt kjekk. Ikke helt min stil.

Gammel 10-12-09, 09:28   #4
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Må innrømme at jeg synes han er d...kjekk Jeg var så betatt av mannen en stund at min egen mann gjorde hva han kunne for å ligne.

Herlig! Jeg syns også han er kjekk og sjarmerende

Jeg liker Obama veldig godt. Det er mye ved ham jeg liker. Han virker oppriktig og ærlig. Han er svart og hvit, muslim og kristen. Han vil mye med sin politikk. Samtidig virker han veldig tydelig og virker viljesterk som leder. Han er flink til å kommunisere med folket. Masse oppramsing dette.....

Ang Fredsprisen så skulle jeg ønske han takket nei nå. Han hadde sikkert klart å balansere sitt neitakk med en god forklaring. Jeg syns ikke det var riktig å utnevne han til Fredsprisen nå. Det "lukter" av Jaglands beundring for mennesker som er "store" i hans øyne, men han har mistet perspektiv. Han begrunner valget som er tatt, men det holder ikke mål i mine øyne. Jeg syns også det er ille at det brukes så mange millioner på sikkerhet pga et kort besøk til Norge. Det burde heller gått til fredsarbeid. Samtidig syns jeg det er stas at Obama kommer, men det gir en emmen smak i munnen.....

Sist redigert av Jessica : 10-12-09 kl 09:34.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:31   #5
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Nelle: Fantastisk

Gammel 10-12-09, 09:39   #6
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Ang Fredsprisen så skulle jeg ønske han takket nei nå. Han hadde sikkert klart å balansere sitt neitakk med en god forklaring. Jeg syns ikke det var riktig å utnevne han til Fredsprisen nå. Det "lukter" av Jaglands beundring for mennesker som er "store" i hans øyne, men han har mistet perspektiv. Han begrunner valget som er tatt, men det holder ikke mål i mine øyne. Jeg syns også det er ille at det brukes så mange millioner på sikkerhet pga et kort besøk til Norge. Det burde heller gått til fredsarbeid. Samtidig syns jeg det er stas at Obama kommer, men det gir en emmen smak i munnen.....

Tenker mye av det samme som du, men håper at talen hans i dag kan forklare litt om hvorfor han aksepterer prisen.

Gammel 10-12-09, 09:41   #7
Michelle
X First Lady

Standard

Han er jo til og med venstrehendt akkurat som meg jo. Ante meg at vi hadde noe felles.

Gammel 10-12-09, 09:43   #8
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Han er jo til og med venstrehendt akkurat som meg jo. Ante meg at vi hadde noe felles.

Akkurat det kommenterte min datter og jeg nå. Vi jentene her i huset er venstrehendte. Ikke rart han er en smart mann he he.....

Gammel 10-12-09, 09:46   #9
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Jeg syns han virker som en veldig flott mann, med gode intensjoner. Man kan si hva man vil om fredsprisen, men det er nå stas at han er i Oslo i dag. Jeg jobber i midt i byen, har dessverre dårlig utsikt fra mitt kontor men hører at byen står på hodet. Politibiler, helikoptre er hele tiden. Tror jeg tar meg en tur ut i lunsjen i dag for å titte litt på livet. Er ikke så ofte det skjer så mye spennende i Oslo så litt gøy er det jo.

Gammel 10-12-09, 09:46   #10
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror Obama er en mann med intensjoner om å gjøre mye bra, og så håper jeg han finner måter disse årene han sitter som president til å få gjennomført det. Derfor finner man meg i kveld i den demonstrasjonen som oppfordrer ham sterkt til å følge opp løfter, intensjoner og vise seg verdig fredsprisen jeg mener han får noe prematurt.

Gammel 10-12-09, 09:47   #11
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg tror Obama er en mann med intensjoner om å gjøre mye bra, og så håper jeg han finner måter disse årene han sitter som president til å få gjennomført det. Derfor finner man meg i kveld i den demonstrasjonen som oppfordrer ham sterkt til å følge opp løfter, intensjoner og vise seg verdig fredsprisen jeg mener han får noe prematurt.

Og som jeg misunner deg.

Gammel 10-12-09, 09:51   #12
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Obama er historisk, anbefaler boken hans "dreams from my father" på det sterkeste.

(Kilde: youtube.com)

Gammel 10-12-09, 09:55   #13
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes dere om Obama, da?

Vi går i fakkeltoget som hyller Obama i kveld "Nei til Atomvåpen". Sikkerhetsrådet resulosjon som Obama fikk til er helt utrolig men desverre ser det ikke ut til at folk generelt ikke er så opptatt av nedrusting lenger selv om faren for et nytt våpenkappeløp er sterkt tilstede. I dag er det mange "ustabile" land som har tilgang til atomvåpen, når jeg tenker på min datters fremtid så er dette en av de viktigste sakene for meg siden jeg virkelig er redd for at atomvåpen kan, etterhvert bli brukt av noen veldig veldig gale mennesker.

Gammel 10-12-09, 10:00   #14
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er et tog jeg kunne deltatt i. Flott at du går Acsa Lykke til! Rop høyt og få fram budskapet

Gammel 10-12-09, 13:20   #15
Michelle
X First Lady

Standard

Kjenner at jeg sliter nå med Jaglands engelsk.

Pssst Vurderte å skifte nick til Obama.

Gammel 10-12-09, 14:02   #16
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Skulle akkurat skrive det, Jagland er særdeles god i engelsk ja.

Gammel 10-12-09, 14:18   #17
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Nå var jeg rimelig forvirret her av Hillary/Nelle. Men da jeg skjønte det, klarte jeg å konsentrere meg om spørsmålet; jeg har et positivt inntrykk av Obama, og tror han er en mann som kan utrette mye. Og venstrehendte er kloke mennesker.

Likte det der med klok og venstrehendt.

Minnes da jeg sto i ostedisken i en ærverdig butikk som var her i byen. Det var min første lørdagsjobb og endel kunder var noget fine på det. En dame fra Øvre Singsaker utbrøt noget sjokkert: Tenk at De skjærer med venstrehånd.

Gammel 10-12-09, 14:20   #18
Michelle
X First Lady

Standard

For en fantastisk taler han er.

Gammel 10-12-09, 14:41   #19
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg byttet over til BBC world. Morsomt å se hvordan mange snur. Han får mye skryt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:55   #20
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes han har en fantastisk karisma. Han er en meget dyktig taler - jeg tror han er en av de beste faktisk. (kommer man rett etter Jagland er det jo ikke akkurat som å hoppe etter Wirkola )

Han har evnen til å engasjere i talene sine. Han klarer å ha et stort perspektiv - se på sammenhenger i historien, det store bildet. Og han klarer å se på USA som nasjon utenifra. Det skinner tydelig igjennom at han er lite opptatt av makt. Han er opptatt av å utrette. (Og dette kommer jo også ekstra godt frem når han overtar etter Bush.)

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.