Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Kjøper du julemusikk?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Se resultatene: Kjøper du Julemusikk?
Ja 11 12,50%
Nei 26 29,55%
Jeg har kjøpt, men ikke årlig. 54 61,36%
Dustepoll? 0 0%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 88. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-09, 12:27   #1
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Kjøper du julemusikk?

Hvert år kommer det nye juleplater med akkurat den samme musikken som i fjor, og året før der. Hvor mange "sammle" cd`r med de samme sangene kan man selge egentlig?
En gang må jo være den første man kjøper, men det er vell nesten en engansinnvestering vil jeg tro.
Det er jo ofte forskjellige artister som gir ute plater også, men nesten de samme sangen. og hvor mange juleplater av Carola trenger man?
Og "Danseband Jul" er mitt mareritt, men svigerfars favoritt.
Hvem her kjøper julemuskk?

Jeg har aldri i mitt liv kjøpt julemusikk, det holder med det som spilles på radioen.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 12:31   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du Julemusikk?

Jeg svarte ja, men ser nå at jeg burde svart "Jeg har kjøpt, men ikke årlig". Vi kjøpte 1 cd i år, og det var fordi vi fant ut at det var sju år siden sist vi kjøpte julemusikk, så det begynte å bli litt repetetivt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 12:34   #3
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Standard

Haha, ja vist det er 7 år siden, så vil jeg påstå det er trygt å kjøpe en ny plate

Gammel 18-12-09, 12:34   #4
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Ikke årlig nei.

Gammel 18-12-09, 12:42   #5
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Tror jeg kjøpte en CD for ca 10 år siden. Det holder for en stund til.

Gammel 18-12-09, 12:47   #6
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har 3 jule cd`r fra flere år tilbake. Oslo ghospelchoir, Kari Bremnes og Richard Wolf + en samlecd for barn.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 12:49   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper gjerne julemusikk, men ikke nyinnspillinger av gamle julesalmer eller -slagere, nei. De siste årene har jeg for eksempel kjøpt Pouges Fairytale of New York, en juleinnspilling med Mahalia Jackson, White Christmas med Bing Crosby. Også har jeg lett i flere år etter en fin innspilling av god kvalitet av O'Helga Natt med Jussi Björling, men ikke funnet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 12:53   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du julemusikk?

Jeg har kjøpt en i mitt liv så langt: It's snowing on my piano av Bugge Wesseltoft.

Gammel 18-12-09, 12:56   #9
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Jeg har en eller annen Absoulte Christmas-CD og et par barne CD-er. Kan ikke se for meg at behovet for flere CD'er med julemusikk vil melde seg på lang, lang tid.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 13:05   #10
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, men ikke årlig.

Jeg hadde en plate, fornøyd med den. Mannen fikk litt fnatt av samme plata hele desember, og kjøpte et par til. Også fant han noen litt sånne annerledes i tillegg. Så nå har vi vel 4.5 juleplater i alle fall, som stort sett ikke er mer overlappende enn at det er ok. Fornlyd med det, men i året har bare en av dem kommet inn i huset, og det ble litt vel kjedelig i lengden, så jeg gleder meg til å sette meg i bilen og sette på noen av de andre i morgen (de ligger i bilen fra forrige juleferie...) Dog, den ene sangen som virkelig setter med i julestemning i bilen, driving home for christmas, er nettopp på den ene vi har hatt i huset hele desember....

Gammel 18-12-09, 13:49   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper ikke hvert år nei. I fjor kjøpte jeg Bugge Wesseltoft med Snowing on my Piano, og i år har jeg kjøpt Phil Spectors juleplate og en med Johnny Cash. Jeg har også kjøpt Jolevise fra Jul i Svingen, men bare den ene sangen.

Fra før har jeg julemusikk med Mahalia Jackson, Dolly Parton, Bing Crosby, Dean Martin, en helt fantastisk bluegrass-juleplate og to bisarre CDer en kompis har brent, med alle de rareste julesangene som finnes.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 13:52   #12
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Standard

Jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart å sette på en juleplate, og høre hele uten å få fnatt

Tror jeg heller hadde kjøp en plate som ikke var nyinnspilling av gammle sanger som Teofelia.
Men disse Samle platene, som P4 julefavoritter,Absolutt jul, de må jo bare bytte cover hvert år, for det er jo den samme musikken.

Jeg hadde også fått fnatt av samme plate hele desember Malama Så har man en, må man vell nesten ha flere.

Gammel 18-12-09, 13:54   #13
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vel, vi spiller ikke så mye plate da, det skal være sagt. Det går mye i radio, eller tv. Men guttungen er glad i musikk, og mamma'n hans liker julemusikk, så vi spiller litt juleplate da, så danser han fornøyd (la det være sagt, det er absolute jul vi har i huset nå, det er litt mer å "danse" til for en liten knert det enn sølvguttene (den har vi forresten ikke)

Gammel 18-12-09, 14:18   #14
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg har selvsagt kjøpt julemusikk, men ikke hvert år. I år har jeg kjøpt den med Sissel og Odd.

Gammel 18-12-09, 14:21   #15
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Standard

Hehe,Ja julemusikk er jo artig for ongene, jeg regner med at når lillegutt blir større blir det nåkk en del barnejulemusikk og sånt.
Jeg brukte å like julemusikk, men jobbet på et kjøpesenter en jul, samme plata heledagen, ut hele desember. Og den ene sangen så ble bjelleklang bjeffet

Jeg syntes at når jeg har hørt de samme sangen for 7 gang, så sier det litt stopp i ørene mine.
Men ingen jul uten O helga natt, Driving home for christmas og den som jeg ikke husker navnet på akkurat nå, men den duetten, den bomse sangen

Gammel 18-12-09, 14:53   #16
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nei det gjør jeg ikke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 14:53   #17
Malama

Malama sin avatar

Standard

Ahh, minner meg på at guttungen fikk tre plater i julegave av svigermor i fjor, minst en av dem var en barnejuleplate. Kanskje den burde vært funnet frem ja...

Gammel 18-12-09, 14:57   #18
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kjøpt noen sjelden gang, men de fleste vi har, har vi fått fra arbeidsgivere eller andre samarbeidspartnere i forbindelse med jobbene våre.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 15:03   #19
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøper vel en ny julecd hvert år ca, jeg blir så lei av å høre den samme musikken hvert eneste år.

Gammel 18-12-09, 16:01   #20
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nei! Jeg har helt sikkert kjøpt noe en gang, eller ...jeg har i allefall en CD eller to, men jeg tror kanskje jeg har fått de.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.