Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor skal vi reise til sommeren?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-09, 14:35   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor skal vi reise til sommeren?

Akkurat hjemme fra USA, så nå begynner planleggingen av neste tur. På grunn av mulig oppussing så vet vi ikke helt hvor mye penger vi har å rutte med ennå, så gjerne tips i ulike prisklasser.

Jeg vil ha:

• varme
  • saltvann uten tang
  • shoppingmuligheter utover strandbager og bikinier
  • kultur
Jeg lurer bittelitt på Savannah eller kysten utenfor New York, men det er da de pricey alternativene. I tillegg kunne det vært fint med et annet land enn USA. Hva med kysten av Tyskland? Er det verdt å se? Polen? Jeg har hørt at de har fine badesteder. Nordspania?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 14:47   #2
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi reise til sommeren?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg lurer bittelitt på Savannah eller kysten utenfor New York, men det er da de pricey alternativene.

I would go for that one!

Hva med Cote d'Azur? Fly til Nice og så kjøre i retning Italia? Mye fint å se, fantastiske strender, enda mer fantastisk mat, kultur i bøtter og spann. Man kan fint få billige flybilletter ned dit, og det er kort reisetid. Og så er det bare smak og behag hvor dyr overnattingen blir.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 14:48   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den italienske rivieraen er kjempefin! Og det er rimeligere der enn på den franske siden.

Vi leide hus i en liten strandby der, hadde leiebil og freste rundt. Veldig barnevennlig.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 14:49   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nice - retning Italia anbefales definitivt. Jeg er jo en sucker for Asurkysten.

...og er veldig glad i Polen også, egentlig. Det er vakkert der!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 16:53   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke Nice blitt sånn snobbeharryallemannseie nå? Jeg har hørt skrekkhistorier fra innsjekkingskøen på flyet til Nice. Men over på Italiasiden er det kanskje bedre? Jeg tror vi må planlegge et rimelig alternativ til ny USA-tur, for å være helt ærlig. Er vi heldige så får vi bygget innen sommeren, og da må vi sette langturene på vent.

Glitterbarnets krav er strand til å bygge sandslott på.

Gammel 11-12-09, 16:58   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nå leste jeg akkurat dette om den polske rivieraen:

Sitat:

With its quaint, leafy streets, café culture and everalluring seafront, Sopot has the feel of a 1950s Brighton.

Det er jo en overhengende fare for nyrike russere der da, eller forresten kanskje ikke. De reiser vel helst ut av Øst-Europa.

Gammel 11-12-09, 17:36   #7
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med Biarritz, dit har jeg lyst til å dra.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 17:49   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hm, der tror jeg faktisk at jeg har vært som liten! Den delen av Frankrike og Spania er nydelig. Det eneste som er litt kjipt er at det ofte er veldig høye bølger og mye understrømmer i Biscayabukta, og dårlige badeforhold for barn.

Gammel 11-12-09, 18:04   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk en prikk som spurte hvor vi hadde leid hus i Italia, og det var en by som heter Andora. http://en.wikipedia.org/wiki/Andora Not to be confused with Andorra.

Det er masse byer langs kysten der som var koselige. Andora som vi var i var ikke den koseligste, men den rett syd for Andora (som jeg selvsagt har glemt navnet på) var veldig koselig og hadde mange restauranter.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 18:11   #10
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med Jersey? Der synes jeg det var veldig sjarmerende. Mange og lange strender for slottbygging.

Gammel 11-12-09, 18:33   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Hva med Jersey? Der synes jeg det var veldig sjarmerende. Mange og lange strender for slottbygging.

Ja, vi vurderte faktisk Englandskysten i fjor! Men så endte vi opp i London. Kanskje ta opp igjen researchen jeg gjorde da. Vi fant mange fine hus til leie. Også tror jeg vi kunne greid oss uten bil. Er været bra der, tror du?

Gammel 11-12-09, 19:26   #12
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Ja, vi vurderte faktisk Englandskysten i fjor! Men så endte vi opp i London. Kanskje ta opp igjen researchen jeg gjorde da. Vi fant mange fine hus til leie. Også tror jeg vi kunne greid oss uten bil. Er været bra der, tror du?

Var det da vi var der i juni i hvert fall, men vet ikke så mye generelt om været der. Som sagt veldig sjarmerende, en god blanding av engelsk og fransk landsbygd.

Gammel 11-12-09, 19:31   #13
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er jo en overhengende fare for nyrike russere der da, eller forresten kanskje ikke. De reiser vel helst ut av Øst-Europa.

Nyrike russere drar til Asia. :erfart:

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 23:06   #14
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Akkurat hjemme fra USA, så nå begynner planleggingen av neste tur. På grunn av mulig oppussing så vet vi ikke helt hvor mye penger vi har å rutte med ennå, så gjerne tips i ulike prisklasser.

Jeg vil ha:

• varme
  • saltvann uten tang
  • shoppingmuligheter utover strandbager og bikinier
  • kultur
Jeg lurer bittelitt på Savannah eller kysten utenfor New York, men det er da de pricey alternativene. I tillegg kunne det vært fint med et annet land enn USA. Hva med kysten av Tyskland? Er det verdt å se? Polen? Jeg har hørt at de har fine badesteder. Nordspania?

Glem kysten av Tyskland. Gørr-vann og millioner av mennesker som ligger som sild i tønne på strendene. Polen likeså. I så måte er faktisk Nederland mye finere, og Nederland er et langt hyggeligere ferieland enn Tyskland. Scheveningen er f.eks. veldig fint, og nærme alle viktige severdigheter i Nederland.

Nord-Spania er fint. Tenker du middelhavssiden eller atlanterhavssiden? Personlig synes jeg små-stedene rundt Barcelona er fine...f..eks. Tossa del Mar, som er kjempekoselig.

Gammel 11-12-09, 23:14   #15
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke Nice blitt sånn snobbeharryallemannseie nå? Jeg har hørt skrekkhistorier fra innsjekkingskøen på flyet til Nice. .

Alt dette stemmer 100%. Jeg kan virkelig styre meg for å jobbe ombord på flyene til Nice. Det er så harry-snobbete at det er kvalmt. Jeg-jeg-jeg-jeg-jeg-faktoren er til å ta på. Skrekkelig, skrekkelig, skrekkelig. Innimellom er det noen styrt-rikinger, og de oppfører seg eksemplarisk, men det er den førstnevnte typen man ser og hører....

Gammel 11-12-09, 23:15   #16
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jersey er kjempekoselig!

Gammel 12-12-09, 00:27   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Glem kysten av Tyskland. Gørr-vann og millioner av mennesker som ligger som sild i tønne på strendene. Polen likeså. I så måte er faktisk Nederland mye finere, og Nederland er et langt hyggeligere ferieland enn Tyskland. Scheveningen er f.eks. veldig fint, og nærme alle viktige severdigheter i Nederland.

Er det gode bademuligheter i Nederland, altså? Jeg har hørt at det er slam, kloakk og ikke noe fint? Ellers er jeg enig i at det sikkert er et fint ferieland. Er dette stedet nærme Amsterdam?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nord-Spania er fint. Tenker du middelhavssiden eller atlanterhavssiden? Personlig synes jeg små-stedene rundt Barcelona er fine...f..eks. Tossa del Mar, som er kjempekoselig.

Jeg tenkte på Biscayabukta, San Sebastian og Baskerland hovedsaklig. Jeg syns det er nydelig der, men kan være problematisk med bading pga sterk vind fra Atlanterhavet.

Rundt Barcelona er det fantastisk, men vi sjekket litt priser i fjor, og det ville absolutt blitt en pricey-ferie.

Gammel 12-12-09, 00:49   #18
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Hva med Normandie eller Bretagne? Noe mer skjermet enn Biscaya, men det kan hende du må gå langt for å bade pga flo/fjære.
Eller hva med Adriaterhavskysten? Lido di Jesolo er turisthelvetet på godt og vondt, men det er kort vei til Venezia med båt. Og ingenting er som å komme sjøveien til Venezia, det er virkelig en opplevelse.

Gammel 12-12-09, 07:41   #19
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke Nice blitt sånn snobbeharryallemannseie nå?

Om Nice er snobbeharryallemannseie vet jeg ikke noe om, men Nice er en hub for å komme seg videre. Nice er ikke et familiested strendene er ikke brukbare. Men du har mange fantastisk fine steder i kjøreavstand derfra. I begge retninger, egentlig. Vi har kjørt mest vestover, men to ganger har vi tatt Italia-siden, og har funnet mange perler der også. Det fineste her er forutsigbart vær og fine strender, og så er det jo generelt veldig vakkert der.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 11:03   #20
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Om Nice er snobbeharryallemannseie vet jeg ikke noe om, men Nice er en hub for å komme seg videre. Nice er ikke et familiested strendene er ikke brukbare. Men du har mange fantastisk fine steder i kjøreavstand derfra. I begge retninger, egentlig. Vi har kjørt mest vestover, men to ganger har vi tatt Italia-siden, og har funnet mange perler der også. Det fineste her er forutsigbart vær og fine strender, og så er det jo generelt veldig vakkert der.

Jeg kunne klart en uke i Biarritz eller Juan les Pins, men ellers nei takk. Virkelig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.