Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Saus til kalkun (Honeybunny?)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-09, 19:41   #1
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Saus til kalkun (Honeybunny?)

Jeg er på jakt etter oppskrift til verdens bestesaus til kalkun. Jeg har til og med smakt den, til en kalkun Honeybunny lagde en gang. Det var en saus som smaker like godt varm som kald.

Kan noen hjelpe meg? Jeg skal ha gjester på kalkun i morgen og da hadde det vært så kjekt om jeg kunne lagd denne sausen!

Gammel 27-12-09, 15:01   #2
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Saus til kalkun (Honeybunny?)

sånn gjør vi det her, denne er litt sånn tilfeldig. Har ikke noe nøyaktig oppskrifti på den.
Pensle kalkunen med smeltet smør,karri og litt estragon.
Fyll formen med gulrot,litt eple, en splæsj rødvin og ca 1 l vann.
når kalkunen har stått inne i ca 1 time tar du den ut å tar av krafta i forma.
Sil den i en kasserolle, ha oppi ca 1 dl rødvin og la det koke ned litt.
Bland maizenna i et halvt glass med vann ca, ha oppi, smak til med mere krydder, la den stå og småkoke til rett før servering, da ser du om den er for tykk tynn, smak til med mere krydder om nødvendig.
På slutten har du oppi rømme/fløte og LITT sukkerkulør om du vil ha litt farge.

Lykke til uansett

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 17:39   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker sjyen fra kalkunen, steker den i stekepose sammen med gulrøtter, epler, purre etc. Og den sjyen er fantastisk å lage saus av, moser med stavmikser, heller i litt fløte, og så smaker til med salt og pepper, og gjerne en del chili, for å få "futt" i sausen.

Gammel 27-12-09, 18:01   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fibi lager VERDENS beste saus til kalkun, den er så god at jeg aldri har smakt noe lignende. Hun kan sikkert legge ut oppskriften om hun ser dette. Hun har bla. eddik i, det setter en fantastisk spiss på sausen. Jeg lager aldri brun saus uten eddik lenger, etter å ha prøvd det. Og brunost og greier. Jeg kan se om hun har lagt den ut her et sted.

Gammel 27-12-09, 18:09   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.foreldreportalen.no/forum...62&postcount=7

Det er en tråd om stek da, men hun serverer denne til kalkun også. Nydelig!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.