Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

"Feit" - noe jeg ikke har fått med meg

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-07, 15:34   #1
Alan
Hypokonder

Alan sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
Alan er litt kul
Standard

"Feit" - noe jeg ikke har fått med meg

Hvorfor kaller noen seg "feite" her? Er ikke det er fryktelige nedsettende ord? Eller er det bare i min verden det er det?

Gammel 17-01-07, 15:37   #2
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Feit" - noe jeg ikke har fått med meg

Jovisst er det nedsettende!! Og jeg tror det går på mer hvordan folk føler seg enn ser ut.. faktisk..

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 15:37   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker ikke så mye over det. Jeg kaller meg fet/feit eller overvektig uten å ha noen store tanker bak det. For meg er det bare ord, så lenge det ikke blir brukt MOT noen.

Gammel 17-01-07, 15:37   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig med deg, og synes "feit" er ett nedlatende ord.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 15:38   #5
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg ER feit.
Men, det er bare meg selv som har lov til å kalle meg det, altså.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 15:39   #6
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Jeg kaller ikke meg selv eller andre feit! Det er ikke et pent ord å bruke!! Men kaller meg sjøl litt små tjukk da!! Eller ; Jeg er ikke gravid bare litt tjukk!!

Gammel 17-01-07, 15:46   #7
Alan
Hypokonder

Alan sin avatar

Alan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg ER feit.
Men, det er bare meg selv som har lov til å kalle meg det, altså.

Det skjønner jeg jo godt. Det er det samme som at jeg får lov til å si at jeg er kjempeteit noen ganger, men våge den som sier det TIL meg!

Men, jeg synes det er trist at noen bruker så nedsettende ord om seg selv, selvom det er slik man føler seg.

Gammel 17-01-07, 15:47   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Feit" er et negativt ord, helt klart. Jeg kan tenke meg at en av grunnene til at noen bruker det om seg selv, er for å "nøytralisere" det litt. Eller bare fordi man liker å bruke veldig uformelle ord, og å være veldig direkte og droppe eufemismene. Synes det er helt OK, jeg, så lenge de bruker det om seg selv og ikke om f.eks. meg.

Gammel 17-01-07, 15:53   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig nedsettende og utrolig grovt. Derfor bruker jeg det utelukkende om meg selv, ikke om andre.

Gammel 17-01-07, 15:53   #10
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker vel ikke det ordet selv om jeg kunne brukt det om meg selv. for det er jo egentlig det jeg er. bruker heller å si overvektig.

Gammel 17-01-07, 15:54   #11
Alan
Hypokonder

Alan sin avatar

Alan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er veldig nedsettende og utrolig grovt. Derfor bruker jeg det utelukkende om meg selv, ikke om andre.

Men hvorfor bruker du det om deg selv? Hvorfor er du så ekkel mot deg selv?

Gammel 17-01-07, 15:58   #12
@nne
Ikke fra NM

@nne sin avatar

Hvor: arendal
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Synes ikke man skal bruke det om seg selv heller, for det gjoer andre mennesker forlegne.

Eller kanskje det faar vaere grenser for hvor mye man skal ta hensyn til andre folk.

Gammel 17-01-07, 15:58   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alan, her.

Men hvorfor bruker du det om deg selv? Hvorfor er du så ekkel mot deg selv?

Det er ikke like "ekkelt" å bruke stygge ord eller si nedsettende ting om seg selv, synes jeg. Jeg kan f.eks. si at jeg synger som en kråke, eller er skikkelig skikkelig dårlig til å danse, uten at jeg føler at jeg er slem mot meg selv av den grunn, men jeg ville jo aldri sagt det om noen andre.

Gammel 17-01-07, 16:06   #14
Alan
Hypokonder

Alan sin avatar

Alan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er ikke like "ekkelt" å bruke stygge ord eller si nedsettende ting om seg selv, synes jeg. Jeg kan f.eks. si at jeg synger som en kråke, eller er skikkelig skikkelig dårlig til å danse, uten at jeg føler at jeg er slem mot meg selv av den grunn, men jeg ville jo aldri sagt det om noen andre.

Det er da STOR forskjell på å si at man synger som en kråke eller er dårlig til å danse og å si at man er feit?
Det er jo ikke nedsettende å si at man synger som en kråke?

Gammel 17-01-07, 16:09   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alan, her.

Det er da STOR forskjell på å si at man synger som en kråke eller er dårlig til å danse og å si at man er feit?
Det er jo ikke nedsettende å si at man synger som en kråke?

Jo, det er klart det er nedsettende å si det til noen? Men selv om du ikke synes det, så er da poenget mitt det samme - jeg mener det er noe ganske annet å bruke nedsettende ord om seg selv enn å bruke dem om andre.

Gammel 17-01-07, 16:44   #16
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Fordi jeg er feit. Er ikke noe å legge under en stol. Å gida mege så overvektig jeg er. Det er bare en brøkdel av hva jeg føler meg. Jobber med saken og drømmer om den dagen jeg kan slutte å si det. Går ikke rundt å sier til andre at de er feite.

Gammel 17-01-07, 16:51   #17
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker av og til ordet feit, men jeg kan ikke huske at jeg har brukt det mot noen. Overvektig er et ord som jeg egentlig ikke har i mitt vokubular og i enkelte settinger føles det derfor "kunstig" for meg å bruke det.

Gammel 17-01-07, 16:54   #18
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Andre kan kalle seg hva de vil, det har jeg jo ikke noe med.
Men jeg synes det er synd at folk velger å kalle seg feit, nettopp fordi det er et så negativt ladet ord. Uansett hvor store de måtte være.
Det får meg til å tenke at personen er så misfornøyd med seg selv at de ikke fortjener å omtales på en ok måte (i den personen sine øyne altså)
Nå trenger ikke det ha noe med sannheten å gjøre selvfølgelig, men det er alikevel slike tanker jeg gjør meg.

Når jeg ser det bli brukt her inne så føles det så synd, fordi personene gjerne er meget oppegående damer. Hvilken størrelse de har på kroppen har jo ikke noe meg hva som er mellom ørene. Og det er det sammen med personligheten ellers som betyr noe for min del.

Gammel 17-01-07, 17:18   #19
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes ikke det er så negativt når jeg bruker det om meg selv, det høres mye værre ut når noen sier det om andre. Merkelig, men sånn føler jeg det. Synes ikke jeg er grusom eller har ett dårlig selvbilde, men kan godt kalle meg feit alikevel

Gammel 17-01-07, 18:57   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Feit er hva man gjør det til. Jeg syns feit er et kult ord, mye bedre enn såkalt politisk korrekte overvektig. Om jeg kaller meg selv overvektig, så føler jeg at jeg forsøker å gjemme kiloene mine. Jeg er feit, SMELLFEIT og temmelig stolt er jeg og! Feit, feit, feit, feit, feit; se, det ordet gjør faktisk ikke vondt så lenge man ikke har intensjoner om at det skal gjøre vondt. Det er ikke verre enn tynn, faktisk. Det er rett og slett det motsatte. Om noen sier til en person; herregud så TYNN du er, det er jo ikke PENT! Da brukes ordet nedsettende på lik linje som ordet feit kan brukes nedsettende; helvetes feite kjerring, se og slank deg! Men jeg kan ikke se at ordet TYNN tas opp i det vide og det brede, det er fordi det er LOV å være tynn, mens det ikke er lov å være feit. Jeg vil påstå at alle andre enn meg har et problem med at jeg er feit. Ja, jeg kunne gjerne tenkt å være 50 kilo lettere, men jeg er det ikke og akkurat nå så gir jeg en god faen. Jeg er mer opptatt av at forretninger skal selge meg regntøy som passer MEG, ikke at JEG skal slanke meg for å passe tøyet deres! Jævla idioter.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.