|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hypokonder
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
![]() |
![]() "Feit" - noe jeg ikke har fått med megHvorfor kaller noen seg "feite" her? Er ikke det er fryktelige nedsettende ord? Eller er det bare i min verden det er det?
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Feit" - noe jeg ikke har fått med megJeg tenker ikke så mye over det. Jeg kaller meg fet/feit eller overvektig uten å ha noen store tanker bak det. For meg er det bare ord, så lenge det ikke blir brukt MOT noen.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: "Feit" - noe jeg ikke har fått med megJeg er enig med deg, og synes "feit" er ett nedlatende ord.
![]() |
![]() |
#5 |
Teller ned
![]() Sv: "Feit" - noe jeg ikke har fått med megJeg ER feit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superaktiv
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
![]() Sv: "Feit" - noe jeg ikke har fått med megJeg kaller ikke meg selv eller andre feit! Det er ikke et pent ord å bruke!! Men kaller meg sjøl litt små tjukk da!! Eller ; Jeg er ikke gravid bare litt tjukk!!
![]() |
#7 |
Hypokonder
![]() |
![]() Sv: "Feit" - noe jeg ikke har fått med meg
Det skjønner jeg jo godt. Det er det samme som at jeg får lov til å si at jeg er kjempeteit noen ganger, men våge den som sier det TIL meg!
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: "Feit" - noe jeg ikke har fått med meg"Feit" er et negativt ord, helt klart. Jeg kan tenke meg at en av grunnene til at noen bruker det om seg selv, er for å "nøytralisere" det litt. Eller bare fordi man liker å bruke veldig uformelle ord, og å være veldig direkte og droppe eufemismene. Synes det er helt OK, jeg, så lenge de bruker det om seg selv og ikke om f.eks. meg.
![]() |
#10 |
Nattrangler
![]() Sv: "Feit" - noe jeg ikke har fått med megJeg bruker vel ikke det ordet selv om jeg kunne brukt det om meg selv. for det er jo egentlig det jeg er. bruker heller å si overvektig.
![]() |
#11 |
Hypokonder
![]() |
Men hvorfor bruker du det om deg selv? Hvorfor er du så ekkel mot deg selv?
![]() |
#12 |
Ikke fra NM
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Feit" - noe jeg ikke har fått med megSynes ikke man skal bruke det om seg selv heller, for det gjoer andre mennesker forlegne.
![]() |
#13 |
flisespikker
|
Det er ikke like "ekkelt" å bruke stygge ord eller si nedsettende ting om seg selv, synes jeg. Jeg kan f.eks. si at jeg synger som en kråke, eller er skikkelig skikkelig dårlig til å danse, uten at jeg føler at jeg er slem mot meg selv av den grunn, men jeg ville jo aldri sagt det om noen andre.
![]() |
#14 |
Hypokonder
![]() |
Det er da STOR forskjell på å si at man synger som en kråke eller er dårlig til å danse og å si at man er feit?
![]() |
#15 |
flisespikker
|
Jo, det er klart det er nedsettende å si det til noen? Men selv om du ikke synes det, så er da poenget mitt det samme - jeg mener det er noe ganske annet å bruke nedsettende ord om seg selv enn å bruke dem om andre.
![]() |
#16 |
Opp og ned
|
![]() Sv: "Feit" - noe jeg ikke har fått med megFordi jeg er feit. Er ikke noe å legge under en stol. Å gida mege så overvektig jeg er. Det er bare en brøkdel av hva jeg føler meg. Jobber med saken og drømmer om den dagen jeg kan slutte å si det. Går ikke rundt å sier til andre at de er feite.
![]() |
#17 |
Leser
|
![]() Sv: "Feit" - noe jeg ikke har fått med megJeg bruker av og til ordet feit, men jeg kan ikke huske at jeg har brukt det mot noen. Overvektig er et ord som jeg egentlig ikke har i mitt vokubular og i enkelte settinger føles det derfor "kunstig" for meg å bruke det.
![]() |
#18 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: "Feit" - noe jeg ikke har fått med megAndre kan kalle seg hva de vil, det har jeg jo ikke noe med.
![]() |
#19 |
snur
|
![]() Sv: "Feit" - noe jeg ikke har fått med megJeg synes ikke det er så negativt når jeg bruker det om meg selv, det høres mye værre ut når noen sier det om andre. Merkelig, men sånn føler jeg det. Synes ikke jeg er grusom eller har ett dårlig selvbilde, men kan godt kalle meg feit alikevel
![]() |
#20 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: "Feit" - noe jeg ikke har fått med megFeit er hva man gjør det til. Jeg syns feit er et kult ord, mye bedre enn såkalt politisk korrekte overvektig. Om jeg kaller meg selv overvektig, så føler jeg at jeg forsøker å gjemme kiloene mine. Jeg er feit, SMELLFEIT og temmelig stolt er jeg og! Feit, feit, feit, feit, feit; se, det ordet gjør faktisk ikke vondt så lenge man ikke har intensjoner om at det skal gjøre vondt. Det er ikke verre enn tynn, faktisk. Det er rett og slett det motsatte. Om noen sier til en person; herregud så TYNN du er, det er jo ikke PENT! Da brukes ordet nedsettende på lik linje som ordet feit kan brukes nedsettende; helvetes feite kjerring, se og slank deg! Men jeg kan ikke se at ordet TYNN tas opp i det vide og det brede, det er fordi det er LOV å være tynn, mens det ikke er lov å være feit. Jeg vil påstå at alle andre enn meg har et problem med at jeg er feit. Ja, jeg kunne gjerne tenkt å være 50 kilo lettere, men jeg er det ikke og akkurat nå så gir jeg en god faen. Jeg er mer opptatt av at forretninger skal selge meg regntøy som passer MEG, ikke at JEG skal slanke meg for å passe tøyet deres! Jævla idioter.
![]() |
|
|