|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Nytter det å fyre i peis?Her er det kaldt, uvanlig kaldt. Vi har nå 16 grader inne og aircondition-mannen som skal reparere varmen i den skulle ut og kjøpe noen deler og etter det har jeg ikke sett ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nytter det å fyre i peis?Det hadde vel vært verre om de ikke var åpning i pipa. Spjellet skal uansett være oppe når man fyrer... Peis gir ikke all verdens varme, men er det kaldt så gjør det forskjell. Deilig å sitte foran og varme tærne. Med mindre det er noe annet som tilsier at peisen bare er til pynt, så hadde jeg forsøkt jeg altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nytter det å fyre i peis?Vi har nettopp de siste dagene snakket om at vår peis gir utrolig mye mer varme enn vi hadde trodd. Så ja, min erfaring er at det nytter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Nytter det å fyre i peis?
Det er vel mer det at den er ansett å være mindre effektiv enn andre typer oppvarming, f.eks. vedovner, kaminer osv. Mye "svinn" på en måte.
![]() |
#10 |
⭐️⭐️⭐️
|
Peisen er åpen mens andre vedovner er lukkede.
![]() |
#11 |
|
I dette tilfelle så tenker jeg på noe som dette: Sist redigert av Pelen : 05-01-10 kl 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vedovn er lukket. Peis er åpen. Noen peiser har også dør, da er det en peisovn - eller noe |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Nytter det å fyre i peis?Sånn peis varmer som bare det. Det er bare å få fyrt opp nok ved - null problem. |
![]() |
![]() |
#16 |
godt brukt
|
![]() Sv: Nytter det å fyre i peis?Sånn peis har vi hatt hele mitt liv og har varmet masse. Men det kommer kanskje an på konstruksjonen? Men jeg ville definitivt prøvd - og så koselig da! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nytter det å fyre i peis?å fyre med åpen peis er lite hensiktsmessig for oppvarming ettersom trekket fra pipa krever at luften som føyser ut der kommer etsteds fra, og det er jo iskald uteluft som blir trukket inn. dermed gir det dårlig faktisk oppvarmingseffekt.
![]() |
#18 |
|
Statoil? I Miami? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Guardian of the galaxy
|
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 05-01-10 kl 20:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
Nja - det blir nå varmt og godt hos meg da. Ikke like varmt som med peisovn, men varmt likevel. |
![]() |
![]() |
|
|