|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Pels? :dukker:
![]() |
#3 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Dunkåpe?
![]() |
#4 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Saueskinnsjakke/kaape. Eller er det ogsaa i kategorien pels? For meg er det liksom noe annet. Sauene slanktes jo uansett, liksom, men jeg tar gjerne en oppklaring her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
villende
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Pels. :dukker sammen med allium: (Hvis man ikke ser på det etiske, så er pels noe av det varmeste og mest behagelige som finnes). Eller lag på lag. Jeg holder meg varm med en god, tykk omslagsjakke i ull under ullkåpe. Det er dessuten minst like viktig å ha varmt fottøy, tilstrekkelig varme handsker (jeg sverger til ullvotter og -lue fra Monsoon - der kan man faktisk få riktig så pene matchende lue, votter og skjerf.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Ull, evt. i flere lag, underst. Da kan man egentlig ha mange slags jakker utenpaa uten aa fryse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Vi bruker ikke dun. Ikke i noen form -etter å ha sett dokumentar om ribbingen av gjess. :grøss:
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?
Bergans bruker dun som er et biprodukt av matproduksjon leste jeg ett eller annet sted tidligere i dag, er ikke det greit å bruke heller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?
Om det stemmer er det vel greit.
![]() |
#10 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Ull innerst, ja. Og lue, ikke minst. Uten lue blir hodet som en skorstein som drar varme ut av kroppen. Det er også viktig å være varm på føttene.
![]() |
#11 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Grunnen til at jeg fryser er muligens at klærne som jeg bruker ble kjøpt da jeg var en del kilo mindre. Det vil kan hende hjelpe å kjøpe større klær, eventuelt slanke seg litt brennkvikt, for å få nok ullklær under buksa og jakka.
![]() |
#12 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Jeg bruker både lue og varmt fottøy, altså. Jeg har til og med kjøpt meg skikkelig fjellvotter som jeg bruker hver dag nå.
![]() |
#13 |
Audacious
|
Det funker ikke - før det første så isolerer fett og du fryser enda mere, for det andre skrur du jo ned forbrenningen om du skal gå ned raskt i vekt, og da fryser du enda mere. Har du ikke lest Dagens Tråd, menneske?
![]() |
#14 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() |
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Lag på lag er vel tingen nå.
![]() |
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Ull på ull med vindttett ytterst. :frysepinn:
![]() |
#19 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
Jeg har en vintage ozelotpels, kjøpt brukt, og ingenting er så varmt som den. :dukker veldig: Jeg ville aldri kjøpt den ny altså, og ozeloten er ikke oppdrettsdyr.
Ja, jeg holdt meg faktisk varm mel ullundertøy, tynn ulljakke, tykk ulljakke og skalljakke her om dagen.
Fretex og pelsbutikker.
![]() |
|
|