|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bytte vindu - lover og reglerPga en vannlekkasje hos naboen over må badet mitt rives helt og bygges opp på nytt. Dette dekkes av forsikring, men når det først gjøres tenkte jeg å høre i banken om jeg samtidig kan gjøre litt ekstra; bytte badeinnredning, sette inn vegghengt toalett, bytte ut badekar med dusjkabinett (ikke noe av dette er skadet, så det dekkes ikke av forsikringen, men alt er fra 1995 og rimelig "slitent").
![]() |
#2 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bytte vindu - lover og reglerTa en telefon til kommunen og hør med Byggesaksavd. om hva som kreves av papirarbeid. En så liten endring burde gå som en enkel melding, med nabovarsel og "ok" fra kommunen hvis ingen sier noe på det innen 3 uker.
![]() |
![]() |
#3 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bytte vindu - lover og reglerJeg byttet vinduer på badet av samme grunn som deg, fra 110 x 80 til 110 x 60. Det er iofs en enkel sak, men du må ha inn mer isolasjon, bytte bordkledning ute og veggplater/flis inne (ikke noe tema når du likevel skal bygge nytt inne). Skal du ha folk til å gjøre det blir det jo fort noen kroner. 7-8000 inkl vindu?
![]() |
|
|