|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gal kattedame
|
![]() Amsterdam med barn?Svigers har bedt oss på langhelg i Amsterdam i slutten av april. Jeg kjenner jeg er ganske skeptisk til å reise dit med ungene. Hvor interessant kan det være for en 4 åring, en 7 og en 10 åring der ?
![]() |
#3 |
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Amsterdam med barn?Var der i mai, gravid 5 mnd på vei. Hadde med 4 barn(16,12,9 og år)Dessverre lite barnevennlig og den minst trivelige byen vi har vært i. Nydelig by, men lite trivelige folk. Vi har reist mye med barna og dette var en skuff. Sist redigert av morgana : 01-02-10 kl 14:30. Årsak: Lagt til mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Amsterdam med barn?Tenkte med meg selv at det er en fin by for barn, jeg. Man kan ta kanalturer, det er mange gågater og hyggelige pannekakesteder. Trikk går det også.
![]() |
#5 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Amsterdam med barn?Amsterdam frister her også. Det finnes sykler i alle varianter som man kan leie, og byen er veldig tilrettelagt for syklister. Jeg mener også at det finnes et slags universeum a la det i Göteborg for barn i alle aldre. :går og sjekker:
![]() |
#6 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Amsterdam med barn?Her kan du lese mer om å reise med barn i Amsterdam:
![]() |
#7 |
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Amsterdam med barn?
Pass på barna som en smed i forhold til trikken, den går tvers igjennom gågatene og ofte + obs for særdeles stressede syklister..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Amsterdam med barn?Ja, det ville jeg jo gjort. Men jeg har ingen umiddelbare planer om å reise dit, var der ikke så lenge før vi fikk barn.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Amsterdam med barn?Amsterdam er en svært trivelig by med mange gater som er stengt for biltrafikk blant annet. Man kan leie sykler, kjøre båt på kanalene, Madame Tussauds kan være gøy, pannekakehus er moro, dyreparken Artis, Trope-museet m.m.
![]() |
#10 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Her også:
![]() |
#11 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Her er ogsaa et fantastisk teknisk museum for barn: Nemo (http://www.e-nemo.nl/?id=1) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|