Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen som kan hjelpe meg med informanter til masterstudie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-10, 15:30   #1
indis
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2010
indis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Noen som kan hjelpe meg med informanter til masterstudie?

Holder på med masteroppgave, og har tydeligvis valgt meg et studie der det er litt mer komplisert å finne informanter enn vanlig, siden det er et "folk flest" studie og jeg ikke kan bruke venner og familie. Er det noen som har mulighet til å delta eller hjelpe meg med å finne informanter?

For de som er informanter, innebærer studiet å bli intervjuet av meg, i eget hjem, en gang i løpet av de neste månedene, og muligens også en gang til i løpet av året. Intervjuet vil ha konversasjonspreg, dvs "kaffeprat", og spørsmålene vil gå på dagligdagse gjøremål/rutiner i hjemmet knyttet til feks oppvask, klesvask el. Intervjuet kan gjøres på det tidspunktet det passer for informantene.
Dette betyr at informanter må bo i rimelig avstand til Oslo og helst innenfor Oslo/Akershus. Informantene vil være anonyme.

Jeg trenger et utvalg med alle slags personer, men er spesielt interessert i (da disse kategoriene er vanskeligere å fylle)
- Par eller aleneboende med hjemmeboende barn (0-19 år) UTEN oppvaskmaskin
- Par eller aleneboende med hjemmeboende barn (0-19år) UTEN hverken oppvaskmaskin eller tørketrommel/ -skap
- Par med barn der mannen/pappaen er i pappaperm eller er hjemmeværende eller har deltidsjobb

Hvis noen er interesserte eller vet om noen, send gjerne en PM til meg med epost og gjerne tlf nr til aktuell informant.

indis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 15:34   #2
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som kan hjelpe meg med informanter til masterstudie?

Hvilket fag er det snakk om?

Gammel 28-01-10, 15:35   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gærne folk som ikke har oppvaskmasking. :huff:

Gammel 28-01-10, 15:53   #4
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville henvendt meg til barnehager i feks Oslo og spurt om å få henge opp en forespørsel der. Har sett lignende forespørsler i barnehagen.

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.