|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Husbygging - hva ville dere gjort annerledes?Dere som har bygd hus, hva ville dere ha gjort annerledes om dere skulle bygget en gang til?
![]() |
#2 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Husbygging- hva ville dere gjort annerledes?Jeg ville ikke bygd hus samtidig som vi fikk tre små barn i løpet av 2,5 år! Og jeg ville bygd huset mitt et annet sted enn her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Husbygging- hva ville dere gjort annerledes?Vi bygde ikke selv, da, men kunne bestemme en del, og det jeg angrer mest på er at vi ikke la flis fra gangen og gjennom huset til hageutgangen (ikke mange metrene). Ungene vil gjerne springe gjennom, men det liker ikke parketten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
trenger lading
|
![]() Sv: Husbygging- hva ville dere gjort annerledes?Et lite overbygg over døra til vaskerommet, slik at det ikke blir med snø inn hver gang ungene går inn der.
![]() |
#5 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Husbygging- hva ville dere gjort annerledes?Om vi skulle bygget på samme tomt med samme utgangspunkt som vi hadde da vi bygget, både økonomisk og kreativt sett, så er det ikke mye vi ville gjort annerledes nei.
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Husbygging- hva ville dere gjort annerledes?Jeg ville hatt full kjeller.
![]() |
#7 |
trenger lading
|
![]() Sv: Husbygging - hva ville dere gjort annerledes?og en ting til...
![]() |
#8 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Husbygging - hva ville dere gjort annerledes?Gerbera: Jeg husker ikke hva parketten heter jeg, men skal høre med mannen når han kommer hjem. Det er en smalparkett, og dermed veldig følsom i og med at det er så mange skjøter om du skjønner. Den sprekker opp mellom stavene. Det er jo sikkert 40 staver pr "planke" mot to-fire staver i vanlig parkett.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Husbygging - hva ville dere gjort annerledes?Nå har jeg aldri bygget hus, men har da bodd i mange hus, og vet meget godt hva jeg ville prioritert. |
![]() |
![]() |
#10 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Husbygging - hva ville dere gjort annerledes?Ja, hvis det er snakk om hva man ønsker å vektlegge når man skal bygge hus, så vil jeg anbefale å ha vaskerom i tilknytning til gang, elle rmed egen inngang utenfra. Et must for oss var også at vi ville ha dusj på vaskerommet. Veldig kjekt i forhold til skitten bikkje etter tur, og det samme når det blir barn.
![]() |
#11 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Husbygging - hva ville dere gjort annerledes?Det er egentlig ganske mye, men om jeg kommer på alt nå er ikke sikkert.
![]() |
#12 |
Hvor: Viken
![]() Sv: Husbygging - hva ville dere gjort annerledes?Smarte tips fra alle sammen!
![]() |
#13 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Husbygging - hva ville dere gjort annerledes?1. Hatt vannbåren varme i 2.etasje også. Ikke kun 1. som vi har nå.
![]() |
#15 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Husbygging - hva ville dere gjort annerledes?Det vi ER veldig fornøyd med er stort vaskerom (selv om vi ikke har fått skikkelig system der enda), stort kjøkken (22 kvm - og vi vurderer å utvide litt
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Husbygging - hva ville dere gjort annerledes?2 fulle etasjer! Skråtak på loft er en uting! Heldigvis bor vi i tomannsbolig og skal bygge enebolig snart. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|