|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeinaJeg ser i Maxbos reklameflyer at de har noe de kaller veggfornyer i 1*10 meter ruller. Denne skal klistres over f.eks fiskebeinsstrier, og vil da være ferdig til å males eller tapetseres. Man slipper altså å helsparkle. Det høres jo besnærende ut. Men er det for godt til å være sant/ virke? Noen som har erfaring med dette produktet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeinaSyns det høres merkelig ut at man skal klare å kamuflere fiskebeinsmønsteret helt på den måten.
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeinaJeg har hørt av andre at det er vanskelig og få det helt fint og gjevnt. Og så er det gangske så lett og få skader på det etterpå fordi det er så mykt.
![]() |
#4 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeinaSvigers har dette. Det har blitt fint hos dem, vet ikke om det var vanskelig å få det jevnt. Det er nok litt mykt og lett og få merker på ja, synes jeg ser litt merker etter at de har hatt besøk av 7 barnebarn fra 0-4 år over de siste 4-5 årene.... Men det er ikke sjenerende.
![]() |
#5 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeinaHvis dere er over snittet fingernemme blir det sikkert bra, vi er ikke det, og det ble ikke pent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
er her
|
![]() Sv: Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeinaDet er vanskelig å ha på veggen, blir tapeten bøyd blir det groper i veggen. Og jeg syns skøytene ble veldig synlige. Jeg har forsøkt dette og ville ha funnet en annen løsning om det skulle bli aktuelt igjen. Hva med å kjøpe en tapetfjerner? Evt helsparkle med sparkel ment for rulle, tror det kan bli finere om man orker alt sparkelstøvet for en periode.
![]() |
#7 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeinaVenninna mi prøvde det, men det fuktet ikke hos dem.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
er her
|
![]() Sv: Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeinaOm du velger å prøve, så har jeg noen tips:
![]() |
#9 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeinaDet er for godt til å være sant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeinaDet er mye lettere å helsparkle enn det der klineriet der. :erfart:
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeinaAltså, helsparkling er virkelig ikke så ille som man får inntrykk av. Men har man ikke sparklet før så er det en typisk jobb der man kan sette det ut til noen og så gjør de det på null komma svisj. Jeg vil tro at det lett kan bli rimeligere enn den tapeten, faktisk.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeinaHadde ikke problemer med å få satt det opp, pent ble det også. Helt til noen støtte seg til veggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeinaVi fikk også pengene tilbake etter å ha satt opp dette, faktisk.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeinaJeg har brukt dette oppå vanlig glatt tapet. Det ble fint utseendemessig, men det er altfor mykt og veggene får LETT merker
![]() |
#16 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeinaAldri aldri aldri noen sinne kommer vi til å gå for fjerne-tapet-løsningen iallefall. Framfor helsparkling tror jeg heller at jeg hadde satset på å fjerne gips og sette opp ny. Det er ikke voldsomt med arbeid.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeinaHmmm, takk for svar alle sammen. Tror vi finner en annen løsning. Sikkert best å gjøre det skikkelig med helsparkling etc. Det kræsjer jo daglig et par dukkevogner i veggene her, så det høres ikke ut som dette er noe for oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeinaVi ble anbefalt noe sånt, Lecodekk tror jeg det het, og det er virkelig noe møkk. Mønsteret syns igjennom, og det er stygt. Vi hadde ikke tid til å gjøre det om igjen den gangen (mye som skulle være ferdig før innflytting), så vi har det fortsatt noen steder og jeg gremmes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Veggfornyer for å bli kvitt fiskebeinaVi fikk penger tilbake i butikken, siden de virkelig hadde lovet for mye. Helsparkel kan kjøpes i 10-litersspann og rulles på. Det er i hvert fall enklere enn å sette opp gipsplater!
![]() |
|
|